Českým rájem - Sobotka - Kost - Plakánek - Vesec

číslo 1 Parkoviště pod Humprechtem Šotolina 0,0 km

Auto necháváme na parkovišti pod Humprechtem (Turistická známka 145) za poplatek 50kč. Odtud se vydáme po žluté značce směrem na Nepřívěc.

číslo 2 Nepřívěc - Hotel ORT Šotolina 1,2 km
číslo 3 Libošovice - nádraží Asfalt 1,7 km

Krásné nádraží. pokud pojedeme na výlet vlakem, tak můžeme vystoupit zde a začít výlet zde. Odtud pokračujeme po modré

číslo 4 Libošovice - kostel Asfalt 2,4 km

Na náměstí v Libošovicích je nádherný kostel. Je zde také obchod, takže se můžeme občerstvit. Od kostela pokračujeme po červené

číslo 5 Rozcestí tří cest Šotolina 3,9 km

Pokračujeme stále po červené směrem Kost

číslo 6 Hrad Kost Šotolina 4,3 km

Hrad Kost - Turistická známka 150

číslo 7 Rozcestí - Plakánek údolí Šotolina 5,7 km

Na konci plakánku uhneme na modrou značku - směr Vesec

číslo 8 Vesec u Sobotky Asfalt 7,7 km

Malebná vesnička plná roubených stavení. památka UNESCO

číslo 9 Nepřívěc 8,6 km

Z Vesce se varcíme opět do Nepřívěce po modré. Ve vesnici kostel s rotundou.

V Nepřívěci uhýbáme na žlutou a vracíme se stejnou cestou okolo hotelu ORT

číslo 10 Parkoviště 9,8 km

Od Humprechtu se vydáváme po žluté turistické značce směrem na Nepřívěc. Cesta klesá a posléze stoupá mozaikou nádherně barevných polí - žlutá řepka, zelené obilí, ale i neoseté hnědé lány vytvářejí krásnou barevnou strukturu. Mineme hotel ORT a za ním se napojíme na modrou turistickou značku. Ta nás vede do Libošovic okolo malebného nádraží až k libošovickému kostelíky, který dominuje celé vesnici. U něj se dáváme vlevo a stále pokračujeme po červené.

Náhle vstupujeme do "kaňonu" jímž protéká úzký potůček - Prokopské údolí je z jedné strany ohraničeno vysokými pískovcovými skálami, z druhé pak rozkvetlými loukami. Podél potůčku, který se posléze vlévá do rybníka, dojdeme až k nejznámějšímu hradu Českého ráje - ke Kosti. Hrad nenavštívíme a rovnou pokračujeme stále po červené do samotného údolí Plakánek. Z obou stran je Plakánek sevřen pískovcovými stěnami a jeho středem protéká zurčící potůček. Mineme dvě studánky s pitnou vodou - plníme si poloprázdné lahve. Voda je křišťálově čistá a ledově studená - krásně osvěží. Uprostřed cesty Plakánkem stojí roubená chalupa. V té tráví víkendy nejznámější český vodník - herec Josef Dvořák.

Libošovice
Libošovice  •  Foto: Petr.vf

Kus za roubenkou se cesta dělí do dvou směrů. Červená pokračuje směrem na Střehom a Sobotku, tudy jít nechceme. Modrá jde jedním směrem s červenou na Dolní Bousov. My pokračujeme po modré východním směrem. Naším Cílem je Vesec. Chvíli jdeme po louce plné květů. Posléze se cesta noří do úzkého kaňonu, jehož středem protéká potok. Vysoké skály jsou tu od sebe snad jen 20metrů. Panuje zde příjemný chládek. Kaňon nás vyvede podél potůčku až k Samotnému Vesci.

Vesec - klasická česká vesnička. Tato je však unikátní tím, že je zde snad každý dům roubený. Je dokonce zapsána na seznam UNESCO. Procházíme se kolem malebných roubenek. Stále po modré pokračujeme po silnici Směrem na Libošovice. Na rozcestí uhýbáme na nám již dobře známou žlutou turistickou značku. Projdeme Nepřívěcí, které dominuje kostel se hřbitovem, a okolo hotelu ORT se vracíme stejnou cestou k autu pod Humprechtem.

Celkem jsme ušli 11,5 km. Celou cestu nám svítilo sluníčko. Výlet nádhernou přírodou rozhodně doporučím každému milovníku krásné KRAJINY.

Viz Tip na výlet : https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/ceskym-rajem-sobotka-kost-plakanek-vesec.html

Více fotografií na http://fotostranky.ic.czvylety.htm - Plakánek

Poslední aktualizace: 21.5.2009
Českým rájem - Sobotka - Kost - Plakánek - Vesec na mapě
Autor: Petr.vf

Příspěvky z okolí Českým rájem - Sobotka - Kost - Plakánek - Vesec

Humprecht
Raně barokní zámek Humprecht stojí na zalesněném čedičovém vrchu …
Rozcestník u hřbitovní zdi je výchozím bodem pro modře značenou trasu, která odtud výletníky zavede k 1 km vzdálenému železničnímu…
Mariánský sloup uprostřed soboteckého náměstí vznikl v letech 1742–1746 rukami sochaře M. Jelínka mladšího. Kromě titulní plast…
Při výletu do českého ráje bychom neměli opomenou zastavit v jihozápadní…
Z náměstí Sobotky, kde můžeme zaparkovat zdarma auto(a že jich tam bývá…
Čtvrtek 14. 10. 2021 - odpoledne Po obědě v Dětenicích přejíždíme do…
Turistický rozcestník, který se nachází na náměstí Míru v Sobotce, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po zelené značce ve směru…
Výběr dnešního výletu byl dlouho na vážkách. Rozhodovali jsme se …
Pozdně gotický kostel byl postavený na místě staršího dřevěného svatostánku (patrně ze 14. století) v letech 1590–1596.   Ve druhé p…
Městské informační centrum v Sobotce, kde návštěvník získá veškeré…
Sobotka,  jedna ze vstupních bran do Českého ráje, je dvouapůltisícové Městečko v Králověhradeckém kraji,  První písemné zmínky o Sobotce pocházejí…
Osek je malou obcí v okrese Jičín, který je součástí Královéhradeckého kraje. Jedná se v podstatě o předměstí Sobotky, ve kterém žije necelá…
Vesec u Sobotky je menší, ale kouzelná vesnice, místní část obce…
Název této malebné obce někomu moc neřekne… ale filmy jako Přijela k nám…
U silnice při vjezdu do obce Vesec u Sobotky stojí železný kříž na pískovcovém podstavci. Ještě v roce 1935 byl i kříž pískovcový a…
Vesec (u Sobotky) – vesnický skanzen, český Hollywood i slavný Liptákov
Vesnička Vesec, součást obce Libošovice (samostatnou obcí byl Vesec až do…
Když jsme se byli na Kosti, museli jsme zajet i do skoro 3 km vzdáleného Vesce u Sobotky, který je více známý jako filmový Liptákov.…
Trasa měří cca 5 km, místy musíte dávat pozor. Ale jedná se o moc pěknou…
To, že krásná a monumentální Semtínská lípa již bohužel zanikla je…
údolí poblíž hradu Kost , nádherná procházka , chata herce Pepy Dvořáka. …