Čertovy skály-Vařákovy paseky-Pozděchov

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Výchozím místem pro tuto trasu jsou Čertovy skály. Jedná se o 25 m vysokou svislou skalní stěnu, tvořící výraznou krajinnou dominantu. Po modré značce stoupáme lesem podél zadní strany skal, přičemž se nám nabízejí výhledy na Lidečko a Javorníky. Zakrátko přijdeme na zpevněnou lesní cestu, po které stoupáme po úbočí Vizovických vrchů. Jedná se o táhlé, avšak nepříliš náročné stoupání. Z průseků se občas otevírají pěkné výhledy k severu na Javorníky a Hostýnské vrchy, jinak celá trasa vede smrkovými lesy. Modrá značka probíhá souběžně s NS Vařákovy paseky. Podél hřebene se nachází množství dalších skalích útvarů (např. Kopce, Krajčice), z nichž některé jsou vidět přímo z naší trasy; jiné jsou skryté hlouběji v lese a jejich nalezení může být obtížnější. Asi po třech kilometrech vystoupáme až na hřeben Vizovických vrchů. Zde je třeba bedlivě sledovat značku, zvláště na četných rozcestích, kde několikrát nemusí být zcela jasné, kterým směrem pokračovat. Kvůli masivní těžbě dřeva ani lesní pěšiny nejsou právě v ideálním stavu a za mokra je chůze dost nepříjemná.

Přicházíme na rozcestí Láz, kde se otevírá částečný rozhled na Bílé Karpaty; z tohoto rozcestí je možné si po žluté značce odskočit na blízké Horní Lačnovské skály. Pokračujeme stále po hřebeni po modré značce a po chvíli přijdeme na Vařákovy paseky . Zde se nachází památník tagédie z II.světové války. Je odsuud rovněž pěkný výhled. Brzy na jaře v horní části rozkvétá vzácný Šafrán Heuffelův.

Pokračujeme dále po modré značce již pouze smrkovým lesem, trasa zde již začíná klesat. V posledním úseku se k modré připojí zelená. Nakonec přijdeme na rozcetí pod Svéradovem, ze kterého modrá značka pokračuje dále po hřebeni na Klášťov. My se však vydáme po žluté k severu a poměrně prudkým klesáním se dostaneme až do Pozděchova. Poslední kilometr jdeme již obcí po asfaltu.

Poslední aktualizace: 3.4.2009
Čertovy skály-Vařákovy paseky-Pozděchov na mapě
Autor: Tom J.

Příspěvky z okolí Čertovy skály-Vařákovy paseky-Pozděchov

Soutěska Lomensko
  Možná, že si teď říkáte, že o soutěsce tohoto jména jste nikdy…
Autobusem nebo vlakem do obce Valašská Polanka a odtud pěšky po…
Čertovy skály - přírodní památka
Přírodní památku Čertovy skály (0,15 ha) najdeme na zádním okraji Vizovi…
Autobusem ze Zlína jsme za 3/4 hodiny ve valašské obci - Lidečko.  Obe…
 V názvu článku není chyba - je logické, že se se stopami po sesuvech set…
Středa 15. 6. 2022 V noci se ochlazovalo hrozně rychle. Ve dvě mne v…
  Při pohledu na úvodní obrázek mého článečku, který znázorňuje celou tu…
Mírně náročná trasa po Vizovických vrších se stoupáním na začátku, kdy…
Opakování je – jak všeobecně známo – matkou moudrosti. Toto známé rčení…
  Málokterý z návštěvníků, který se kochá výhledem z úžasného cimbuří …
Nádherný prírodný skalný útvar Čertovy skály sa nachádza v severnej časti…
  Nejhezčí pohled na známé Čertovy skály není z asfaltu hlavní dopravní t…
Středně náročná, 14 km dlouhá trasa, z větší části vedoucí po NS Vařákovy…
   Za velmi hezké zářijové soboty jedu vlakem do Lidečka vsi. Vý…
 Každé pohádkové království bývá na svých hranicích chráněno proti…
 Nyní se spolu podíváme na místo na první pohled málo atraktivní, na…
    Přibližně 150 metrů pod vrcholem zalesněného vrcholu Kopců (699 m) a…
 O tajemném vrcholu Kopce nad Čertovými skálami u Lidečko jsem tady již p…
   Velmi hezká a překvapivá vyhlídka na Čertovy skály, vrch Ko…
     Nyní jde spíš o velmi zvláštní atmosféru místa. Pokud si někde čteme…