Brtníky - Kyjov

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Tato trasa, nacházející se v Českém Švýcarsku, je velmi příjemnou procházkou.Především její druhá polovina, která vede podél říčky Křinice a vede Kyjovským údolím, které je vyhlášené svou téměř pohádkou přírodou.

Začátek cesty je od rozcestí v Brtníkách, kde se dáme po modré turistické značce směr vesnička Kopec. Projdeme mezi malebnými chatami, převážně dřevěnkami a dáme se do lesa, zde procházíme přírodou plnou skal a lesů.

Dojdeme k Turistickému mostu(stále jdeme po modré turistické značce) zde si můžeme odpočinout na turistickém posezení, napojili jsme se na Křínici a v těchto místech je možné vidět malé pstroužky.

Dále pokračujeme po červené turistické značce a vydáme se směr Kyjov - potažmo Kyjovské údolí, jak jsem již předeslal, kdeme především kolem říčky Křinice. Jednou ze zastávek je Jeskyně víl (zimní přírodní výtvor), čertův kámen, Kyjovský hrádek, Kynského vyhlídku až dojdeme k hostinci Na Fakultě, odtud můžeme dále po žluté turistické značce až do Krásné Lípy, popřípadě busem....

Poslední aktualizace: 17.8.2009
Brtníky - Kyjov na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Brtníky - Kyjov

Lípa v Brtníkách
Památná lípa se nachází ve středu obce na pozemku u č.p. 219, který patří ústavu sociálních služeb. Obvod kmene v roce 2002 činil…
  Výlet do zimních pískovcových skal za krásou ledopádů. Podle toho jaká…
Parádní výlet pro celou rodinu, zejména pak v lednu - březnu, kdy je celý…
Trasa vedoucí krajinou a lesy ( nebo spíš tím co po nich zbylo) zadního Českého Švýcarska. Vystřídáte na ní všechny turistické trasy…
Modrý Brtnický okruh neboli zimní cesta ledopádů není nikterak náročná trasa  ( kopiruje z části zelenou turistickou značku a z část…
Čtvrtek 23. 7. 2020 Večer to vypadalo opět na studenou noc, ale bylo…
Vlakem jsme jeli do Rumburku, zde jsme přestoupili na lokálku a jeli do…
Brtníky - brtnické Ledopády, šluknovský výběžek, částečně CHKO Lužické hory částečně národní park České Švýcarsko - záleží jakou…
Z osady Kopec(dostaneme se od Brtníků po cestě 2km vede sem modrá turistická značka) se vydáme podél Vlčího potoka až k brtnickému…
Brtníky jsou vesnice v severních Čechách. Díky své poloze na rozhraní…
Naše trasa začíná u Infocentra v obci Brtníky.Od…
Zimní výlet od rozhledny Dymník přes Zahrady a Dlouhý Důl do Krásné Lípy…
Další typ na Váš turistický výlet bude opět, jak jinak mé oblíbené České…
Nedaleko od centra obce Brtníky je 446 metrů vysoký zalesněný vrch. Dříve se jmenoval Mlýnský vrch, stával na něm větrný mlýn. V roce 1768 na vrcholu byla postavena barokní…
Před vjezdem do Brtníků jsem upozorňoval  Pavlínu, že má dávat pozor na odbočku k restauraci U Krkovičky. Nedávala. Silnice byla…
U plotu domu č.p. 266 v horní části obce Brtníky stojí smírčí kříž z hrubého pískovce. Kříž připomíná lístek jetele. Historie kříže je spojována s válečnými událostmi roku 1642,…
Osada Kopec, správně náležící pod Staré Křečany, se nachází ve Šluknovské…
Výlet do Česko Saského Švýcarska, do romantického údolí a za pěkným rozhledem z rozhledny Weifberg. Vycházím z vlakové zastávky…
Jednou z nejsevernějších rozhleden v České Republice je rozhledna Vlčí hora, která se nachází na stejnojmenném kopci. Výška…
Léto se tak nějak začalo chýlit, bylo pondělí, podvečer 26. srpna, a my se vraceli z rodinné večeře. Já měl včera narozeniny,…
Středa 22. 7. 2020 Večer to vypadalo na chladnou noc, ale že bude taková zima, to by nás nenapadlo. Ve tři hodiny vytahuju fleecovou…
Blížil se říjnový prodloužený víkend se svátkem vzniku neexistujícího státu a já vedl provokativní řeči: „Budeme tu na sebe koukat,…
Při cestě z Rumburka půjdeme po turistické trase v oblasti, které říkám oblast tří rozhleden. Dorazíme nejprve na Rozhlednu Dymník, dále…
Verunčina studánka, se nachází na jižním úpatí Vlčí Hory. Původní…
Kaple Nejsvětější Trojice se nachází u silnice z Brtníků do Mikulášovic, asi 400 metrů za odbočkou na Velký Šenov, po levé straně na místě zvaném U…
Přibližně desetikilometrový okruh v lokalitě Českého Švýcarska je…
Malé pozůstatky skalního hradu Brtnický hrádek stojí na pískovcovém ostro…
Hrad Krásný Buk stával asi 0,5 km západně od…
Kyjovský hrad je ve srovnání s ostatními hrádky v okolí nezvykle velký a …