Angermünde - brána do Uckermarku

Trasy Pěší trasa Malá náročnost Video trasa

Angermünde je město ve spolkové zemi Brandenbursko a díky své poloze se mu často přezdívá jako "brána do Uckermarku".  Uckermark je kraj známý pro své přírodní krásy, jezera a lesy. Například bukový prales Grumsin je součástí světového dědictví UNESCO.

Samotné Angermünde má přibližně 13.000 obyvatel. Je to historické město se zachovalými městskými hradbami, uvnitř nichž naleznete také množství zrekonstruovaných původních hrázděných domů a několik kostelů.  Nejvyšší  je kostel sv. Marie, pro něhož  je charakteristické, že byl ve 13. století postaven z kamenů nalezených v okolních polích, které byly  v 15. stol. nahrazeny  typickými červenými pálenými cihlami. Další architektonickou památkou je kostel bývalého františkánského kláštera z roku 1250.

Přímo v centru Angermünde - v budově bývalé vážnice - se nachází informační centrum, kde je možné zakoupit suvenýry, domluvit si prohlídku města a zdarma získat mapky a průvodce. Na historickém trhovém náměstí stojí krásná barokní radnice, před níž nalezneme nově postavené sochy a kašnu. V době adventu se na tomto náměstí konají také místní vánoční „husí“ trhy.  Další historickou památkou je bývalý františkánský klášter. Za návštěvu určitě stojí také promenáda kolem jezera „Mündesee“, kde jsou umístěny  volně přístupné sochy – tzv. moderní „stonehenge“, kde děti  určitě ocení množství hracích prvků.  Kousek od jezerní  promenády se nachází také zřícenina středověkého hradu, který dnes již připomínají jen jeho zbytky a jeho zmenšený model.

Další možnosti pro zajímavý výlet v Uckermarku naleznete zde: Turistika.cz - Uckermark

Poslední aktualizace: 14.5.2024
Angermünde - brána do Uckermarku na mapě

Příspěvky z okolí Angermünde - brána do Uckermarku

Objevte  Uckermark – ráj jezer, řek a starobylých bukových lesů
Objevte Uckermark – ráj jezer, řek a starobylých bukových lesů
Uckermark  (název odvozen od řeky Ucker) je region plný přírodníc…
Město Schwedt nad Odrou leží 100 km severovýchodně od Berlína.…
Kostel v městečku Cedynia je na vršku, a tudíž neunikl ani naší pozornosti, když jsme projížděli městem. Jedeme tedy k němu, prohlíž…
Velké parkoviště kousek před obcí Osinów Dolny a jeden zajímavý pomník.…
Z města Chojna vede na jihozápad silnice č.124 do města…
Značka u silnice č. 126 a j…
Z Café Wildau na Askanierturm Krátká procházka nás zave…
Chojna je menší město v Západopomořanském vojvodství. Zastavujeme chvíli…