výšlap na Slavíč a Kamenitý

Turistické cíle Příroda Kopec

Výšlap s dcerou a vnoučaty (5 a 9 let) začínáme z Horní Lomné. Od autobusové zastávky Salajka jdeme kousek po hlavní cestě a po pár metrech zahýbáme směrem na Lačnov. Za horským hotelem stejného jména již šlapeme do kopce po žluté značce. Dostáváme se k turistickému značení Pod Lačnovem, které je alespoň provizorně uděláno na kusech dřeva. Všímáme si okolní přírody, kopců i kytiček, motýlů a broučků. Procházíme cestičkou v lese a když vyjdeme nahoru na louku pod lesem máme krásný výhled na protější kopce, ale také na chalupy přímo pod námi. Ptám se vnuka, jestli si dovede představit, že by tak dolů chodil každý den do školy a po škole šlapal zase domůa to jak v létě, tak i v zimě. Ani já jsem si to ve svých dětských letech nedovedla představit a to byla škola v Horní Lomné. Dnes se musí jezdit do Dolní Lomné. Škola v Horní Lomné pro nedostatek dětí byla uzavřena a je tam nyní Dům sociálních služeb. V letních měsících se odtud ozýval křik a smích dětí z poinýrských táborů.

A jsme pod Lačnovem ve výšce 825 m, na Slavíč pokračujeme dále po červené. Pod Slavíčem nám rozcestník ukazuje, že ke Kolářově chatě je to už jen půl km. Snažíme se ještě z cestičky vejít do lesa a kouknout se, jestli rostou hřiby, ale asi jsou všechny vysbírané, prostě nic. Chata nás vítá spoustou turistů i cykloturistů, také upoutávkou na naučnou stezku Po stopách paraskupiny Wolfram, která operovala proti nacistům v Beskydech za 2. svět. války. Přiznám, že jsem po této stezce nikdy nešla, snad to doženu. Děti od 9-16 let zde mohou mít letní tábor s výukou jízdy na koních. Dáváme si výborné polévky a děti, jak už to bývá langoš a hranolky. Po obědě ještě pohled na koníky na louce a protější kopce a vydáváme se dále na Kamenitý, vzdálený 1,5 km po hřebenu.

Na Kamenitém jsem to ani nepoznala. Asi před dvěma lety tam byla jen turistická chata, ale dnes je tam uděláno krásné posezení s občerstvením v přírodě a pro děti koutek s různými atrakcemi (prolézačky, houpačky). Je psáno, že se neobsluhuje, ale není to pravda, personál je zde ochotný a občerstvení (jídlo) vám ven donese. My jsme si zde odpočinuly, ale děti se zde vyřádily. Dívám se na hodinky, budeme muset sejít dolů (2 km) k autobusu, abychom dorazili včas na večeři. Scházíme loukou kolem 500 členného stáda ovcí a co nevidím, poslední úsek sestupu po lesní cestě je vydlážděn. Jeho opravu provedly Lesy ČR v r. 2013. Už nám nezbývá čas na návštěvu hotelu Excelsior, bývalého rekreačního střediska Dolu Doubrava na protější straně. Na zastávce u zotavovny Doubrava nasedáme na autobus a vracíme se práve k večeři (na 18 hod).

Jen ještě malá poznámka, z Kamenitého můžete pokračovat po hřebenu dále Na Kozubovou, vzdálenou 3 km. Je zde rozhledna, v ní dole kaplička a půl km je nová chata, kde si můžete vyzvednout klíče na rozhlednu. Každý rok na sv. Annu pouť a také každoročně Běh Na Kozubovou. Asi dalšího půl km níž je pak stará chata na KOZUBOVé, ale byla jsem tam asi před třemi lety, takže nevím, v jakém je nyní stavu (bylo posezení a občerstvení). Dolů sejdete k informačnímu centru na autobusové zastávce Matyščina louka. Trasu Kozubová - Kamenitý - Slavíč můžete dělat právě odtud opačným směrem. Všechny tři kopce se dají zvládnout za jeden den i s většími dětmi, ale pokud si chcete i posedět počítejte čas od rána do večera.

Poslední aktualizace: 1.9.2014
Nadmořská výška:
582 metrů nad mořem
výšlap na Slavíč a Kamenitý na mapě
Autor: daga.ti

Příspěvky z okolí výšlap na Slavíč a Kamenitý

Horní Lomná - Přelač
Při letošním pobytu v Horní Lomné chceme jít s dětmi na výšlap na Muřinkův…
                                 Křížová cesta v Horní Lomné (Beskydy) 2.6.2018 V roce 1836 vypukla epidemie cholery, obyvatelé regionu se vydali na prosebnou pouť z Jablunkova…
V horské obci Horní Lomná se nachází přímo v lese kolem kostela Sv. Kříže…
Další památkou v obci Horní Lomná je studánka a jeskyně Panny Marie…
V horské obci Horní Lomná je část nazývaná Kyčmol, která je přírodní…
Z Lomné přes Kamenitý a dále Na Kozubovou 25.9.2016 810…
Jezdím do Horní Lomné již pár desítek let a řece jsme říkali Lomňanka. Dnes je všude psáno o řece Lomná. Řeka Lomná pramení ve výšce…
Do Horní Lomné jezdím často. Má několik částí - střed obce, Kyčmol, Lačn…
                             Kolářova chata Slavíč dnes…
Při svém návratu od Kyčmolu procházím obcí Horní Lomná a zjišťuji, co se…
Svůj páteční výlet do Horní Lomné začínám od konečné zastávky autobusu u koupaliště a vydávám se směrem na Kyčmol. Podél cesty, kde …
Na Kolářovu chatu na Slavíči 3.4.20162.9.2021    Jedeme…
Obec Horní Lomná se nachází v Chráněné krajinné oblasti Těšínských Beskyd,…
Horní Lomná - Kostel sv. Kříže. V roce 1933 byl v Horní Lomné postaven zázračný kříž. Při velké epidemii cholery v r. 1836 v…
                 Horský hotel Excelsior a chatky v Horní Lomné ří…
Penzion U Studánky se nachází v obci Horní Lomná v Těšínských Beskydech v…
Obec Horní Lomná má několik částí. Tentokrát jsem se vydala na Přelač a…
A opět jsme v Horní Lomné, tentokrát v části Lačnov. Od zastávky Salajka se kousek vracím a zabočuji doleva směrem na Lačnov. Míjím …
Rozcestí Horní Lomná - koupaliště se nachází v jižní části obce Horní…
Odedávna mám nesplněné přání absolvovat výlet přesně podle doporučení, které bych našel v nějakém průvodci. A tak, poté co jsem na p…