Mauricius - Pamplemousses

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Jsou již jen tři dny do odjezdu a já se vydávám sama na výlet. Mé kroky, lépe řečeno cesta busem směřuje do městečka Pamplemousses. Cílem mé návštěvy je cukrovar-muzeum a hlavně botanická zahrada. Tentokrát jedu sama, kamarádce se již nikam nechce. Krátce po deváté hodině nasedám v Bain Boeuf na autobus, platím 34 rupií. (Autobusy nejsou jako u nás, jsou jen jedny dveře, proto nastupující musí čekat, až lidé nejdříve vystoupí. V buse jsou časté kontroly, jeden kontroluje jízdenky a druhý zapisuje, asi kolik jede cestujících apod.) Jedeme hezkou přírodou - pole nejen s cukrovou třtinou, hory, podél cesty kvetoucí stromy a keře. Průvodčího jsem poprosila, aby mi řekl, kdy mám vystoupit, a tak se o hodinu později ocitám ve vesnici Pamplemousses. Je to nejen vesnice, ale i okres na severozápadě, zhruba 10 km od Port Louis.

Pamplemousses je jedna z nejstarších vesnic na Mauriciu plná vzpomínek a pozůstatků historie ostrova z 18.stol.. Děvčata, která se mnou jela busem mě ukazují cestu k botanické zahradě. Náhle však vidím ukazatel s nápisem Aventur du Sucre 1 km a tak měním své rozhodnutí. Zajdu nejdříve do muzea a pak se mohu po zbytek dne procházet zahradou. Jdu podle ukazatele a najednou se ocitám před nádherným hinduistickým chrámem Non Gout Tamil Temple (těch je na ostrově opravdu hodně). Vcházím do areálu, pochopitelně si vyzouvám boty (to jsem se již naučila) a jdu obdivovat roztodivné, barevné sošky indických bohů sedících nebo stojících v různých pozicích, většinou se čtyřma rukama, ve kterých drží různé atributy. Po prohlídce pokračuji dále, jsem na kruhovém objezdu, kde Dopravu řídí dva policisté. U kruháče je nadchod, přecházím tedy silnici a směřuji k muzeu cukru (o prohlídce muzea napíši samostatně).

Po prohlídce muzea se vracím stejnou cestou do vesnice k botanické zahradě. Ptám se, kde je pokladna a vchod do zahrady. Asi po dvoustech metrech se ocitám před vchodem. Přímo naproti však vidím kostel, ten přece také nemohu minout, když už jsem zde. A tak mé kroky směřují ke kostelu, ten je však zavřený, obcházím si ho kolem dokola a alespoň fotím. Katolický kostel sv. Františka z Assisi je nejstarším kostelem na ostrově a byl postaven na žádost kolonistů. Postaven v r. 1735 na počest tehdejšího francouzského guvernéra ostrova Fr. Mahé de Labourdonnais, jehož busta je v kostelní zahradě. Tam je kromě kříže a sochy Panny Marie Immaculaty, také socha Paula a Virginie. Přes cestu bokem od kostela je hřbitov, kde jsou pochovány další osobnosti mauricijské historie - dávný guvernér rytíř René Magon nebo bojovník za zrušení otroctví Adrien d´Epinay, otec sochaře Prospera d´Epinay (tvůrce sochy Paul a Viginie).

Kostel je otevřen každý den od 6 hodin ráno kromě soboty. Dnes je ale sobota a to bude otevřen až ve 4 hod. odpoledne. A tak jdu konečně do zahrady, o tom opět napíši samostatný příspěvek. Na prohlídku interiéru kostela se vracím po čtvrté hodině, kde se koná bohoslužba. Protože jsem již trochu unavená a z celodenního chození mě bolí nohy, usedám do lavice mezi místní lidi a sleduji, jak bohoslužba probíhá. Kněz sice káže francouzsky, ale přesto rozumím, že říká, že se blíží vánoce a to má být rodina pohromadě a také promlouvá k rodičům dětí, že děti sedí hodně u televize a počítačů (celosvětový jev). Na stolku jsou pohlednice kostela, ptám se, kolik stojí. Ukazují mi pokladničky, a ať přispěji kolik chci na kostel, což ráda činím. Po nějaké chvíli kostel opouštím a jdu na autobus. Na chodníku vidím skupinu lidí a domýšlím se, že je tady zastávka. Kolem páté hodiny se vydávám na zpáteční cestu a na hotel, kde mě čeká kamarádka, přicházím asi v šest. Na večeři již nikam nejdeme, necháme si tu slavnostnější na ukončení pobytu na příští večer.

Poslední aktualizace: 28.12.2013
Nadmořská výška:
82 metrů nad mořem
Mauricius - Pamplemousses na mapě
Autor: daga.ti

Příspěvky z okolí Mauricius - Pamplemousses

Mauricius botanická zahrada SSR
Po návštěvě tamilského chrámu, cukrovaru a kostela v Pamplemousses se…
l´Aventure du SUCRE - muzeum cukru - se nachází na okraji Pamplemousses. Z…
Na okraji hlavního města Port Louis je továrna Le Port známá hlavně…
Dnes jedeme na celodenní výlet na jihovýchod ostrova, ale protož…
Na Mauriciu chceme poznat, která pláž je nejhezčí. Po snídani sedáme v 9 h…
Grand Baie je městečko na severozápadě Mauricia v Riviére du Rempart…
Další pláží, na kterou jsme si zajely, byla pláž v městečku Mont Choisy. V…
O ostrově Mauricius se říká, že je to Ráj na zemi. Již dávno jsme si s kamar…
Z Port Louis od muzea Blue Penny se po čtvrt hodině jízdy dostáváme do…
Z Cap Malheureux jsme do Grand Gaube dojely taxíkem kolem třetí hodiny…