Mauricius Ile aux Cerfs

Turistické cíle Příroda Ostrov

Další krásný výlet na ostrov Ile aux Cerfs, vzdálený od břehů Mauricia pouhých 20 km. Již jsme se celkem dobře orientovaly v nabídkách cestovek a tak jsme si výlet za 1200 rupií (720 Kč) zakoupily u cestovky Northview Tours v Grand Baie, se kterou jsme předcházející den byly na výletě South-South-West. Vše nám bylo vysvětleno, co je v ceně a co si máme vzít s sebou. Ráno v 8 hod. nás šofér minibusu vyzvedl u hotelu a za chvíli jsme byly v Grand Baie. Cestující z minibusů si různě přesedli, protože někdo jel na ostrov Gabriel, někdo na ostrov Cerfs nebo na jiný výlet. Náš minibus směřoval na východní pobřeží do vesničky Trou d´Eau Douce. Tam naše skupinka nasedla na malou loďku a jeli jsme se podívat na vodopád Grand River South East (GRSE). Je to historická vesnice na východě pojmenovaná v 17. stol. Holanďany. Používána byla pro skladování a expedici ebenového dřeva. V současné době je tam 1500 domácností a lidé se živí především rybolovem a zemědělstvím. Je výchozím bodem na výlet na ostrov Cerfs.Smile

Grand River vodopád je jednou z populárních turistických atrakcí na Mauriciu. U mola nasedáme do loďky a směřujeme k vodopádu. Průvodce nám po celý den bude dělat veselý mladík, který provádí různé skopičinky, ale také nás upozorňuje na krásy a zajímavosti okolní přírody. A už nám ukazuje strom, na kterém visí netopýři. Přijíždíme k vodopádu, je opravdu nádherný, za chvíli do vody pod ním skáče ze skály mladík. U GRSE vodopádu se proud řeky při přílivu mísí s vodou oceánu. Pomalu se vracíme zpět a znovu porozujeme netopýry, a hle, tentokrát jsou na okolních stromech i opice skákající z větve na větev. Projíždíme podél pobřeží a na vodní ploše přesedáme na katamarán.

Máme trochu času, čekáme na další spolucestující a tak z paluby obdivujeme úchvatnou okolní přírodu a hlavně Hory, které cestou, jak jsou viděny z různých úhlů, neustále mění svůj tvar. Do kabiny na katamaránu si ukládáme věci a zde na nás čeká snídaně - něco malého na zakousnutí (bageta, máslo, marmeláda, med), k pití džus, káva, čaj. Opět je zde mezinárodní společnost a tak o legraci není nouze. Kolem desáte vyplouváme směr ostrov. Cestou ještě míjíme sádky na ryby. Nádherně čistá mořská voda, kterou brázdíme mění barvy od světle zelené až po tmavě modrou. Během plavby posádka připravuje oběd, na palubě na grilu nad vodou se dělá kuře. Oběd barbecue (BBQ) obsahuje grilované kuře a rybu, rýži, brambory, zeleninový salát a jako zákusek pečený banán. Na pití je k dispozici nealko, pivo, víno i koktejly džus s rumem. Na ostrov přijíždíme krátce po jedné hodině. V kotvišti je již spousta dalších lodí a katamaránu.

Ile aux Cerfs (jeho rozloha je 100 ha) je jednou z nejoblíbenějších turistických destinací, protože se zde koupáte v tyrkysově zbarveném Indickém oceánu, lenošíte na bílých písečných plážích s přesličníkovými háji a palmami. Najdete zde krásné laguny lemované černými skalisky a údajně místa na šnorchlování. Kamarádka nic neobjevila, prý jen pár rybek, tak jsem ani šnorchlovat nešla a ve vodě jsme si jen tak lenošily v křišťálově čisté vodě a koukaly se na úchvatné přírodní scenérie. Nemusíte však lenošit, ale využít různých sportovních aktivit, které se zde nabízí. Na své si zde přijdou zvláště milovníci vodních sportů (šnorchlování, parasailing), ale také hráči golfu. Na ostrově je 18 jamkové golfové hřiště. Z ptačí perspektivy lze ostrov vidět z helikoptéry (30 euro). Na ostrově je několik restaurací, hotel (takže zde můžete být i několik dní), obchod se suvenýry, každý si prostě vybere dle svého.

Poslední aktualizace: 4.1.2014
Nadmořská výška:
8 metrů nad mořem
Mauricius Ile aux Cerfs na mapě
Autor: daga.ti

Příspěvky z okolí Mauricius Ile aux Cerfs

Letiště Port Louis / S.seewoosagur Ram
Letiště S.seewoosagur Ram (MRU) spadá pod měst…
Mezinárodní letiště Sir Seewoosagur Ramgoolam -MRU - se nachází v…
O ostrově Mauricius se říká, že je to Ráj na zemi. Již dávno jsme si s kamar…
V rámci výletu na jihovýchod nás šofér zavezl z městečka Moka do MGG -…
Na závěr našeho pobytu v oblasti Indického oceánu jsme na několik…
Jsou již jen tři dny do odjezdu a já se vydávám sama na výlet. Mé kroky,…
Po návštěvě tamilského chrámu, cukrovaru a kostela v Pamplemousses se…
l´Aventure du SUCRE - muzeum cukru - se nachází na okraji Pamplemousses. Z…
Dalším místem, které jsme navštívili při jednom z výletů byla firma Adamas …
Z Cap Malheureux jsme do Grand Gaube dojely taxíkem kolem třetí hodiny…