Výprava do Vysokých Taur v říjnu 2006

Výprava do Vysokých Taur ( říjen 2006) - výstup na HOHE DOCK - 3348 M.N.M. Před výstupem na okruh Hohe Dock - Gr.Bärenkopf doporučuji si nejdříve zvážit a dobře odhadnout své fyzické a psychické schopnosti. Jedná se o velmi náročnou túru. Jako výchozí bod nám posloužilo parkoviště před mýtnicí Ferleiten - 1141 m.n.m. na severovýchodní straně masivu. Cesta pro auto zde definitivně končí a do doliny Ferleitental musíme odtud-byť to zprvu nevypadá po svých. Jde se asi 2km po široké sjízdné cestě, téměř po rovině. Pěšina náhle uhýbá vpravo a začíná nabírat výšku. Zpočátku jen mírně, později strměji. Takto dojdeme až k rozestavěné chatce Bockner Hütte ve výšce 1700 m.n.m. Zde se láme chleba a nastupujeme do velmi strmého travnatého svahu vysokého 450 metrů, který překonáme nemilosrdnými serpentinami. Na vrchu překročíme brod potoka a již jen krátkým stoupáním v několika klikaticích dojdeme k chatě Schwarzenberger Hütte - 2269 m.n.m. Je již zavřená a tak se ubytováváme za symbolické "vstupné" v místním winteraumu s pěti *****. Vybavení je luxusní od postelí s matracemi, nádobím, pípou, WC, alkoholem atd. Na výstup vstáváme již v 5:00 hod. a vydáváme se za rozednění na pěšinu vedoucí k vrcholu Hohe Dock. Zprvu jde cesta pěkně svahem nad chatu a pak traversem pod větší sněžné pole pod sedlem. Toto je velmi strmé a v závislosti na teplotě je vhodné použít mačky a netrápit se. Sedlo je úzké, tak akorát na vydechnutí. A to pořádné, protože co nás čeká teď Logo později nazval devastací. Extrémně strmý svah kompaktní skálou. Jestli před chvílí byla řeč o serpentinách, tak tady je nečekejte. Až na vrchol vede zajištění lanem a nic než utrpení,bol a strach nás nečeká! Ve 3/4 hřebene se povrch narovnává a nejde již tak strmě.Ovšem vystřídá ho Ostrý hřebínek k vrcholu, který se jde již jen potácením vpřed. Na vrcholu nás vítá malý kříž a v našem případě mlha, vítr, sněžení a námraza. (jinak Hohe Dock patří za špičkový rozhledový bod). Cesta pokračuje dále po hřebeni, který se mění ve velmi těžkou a exponovanou ferratu obt. D/E a sestup po namrzlé skále s velkými skoky není snadný. Některá místa nejsou pro začátečníky. Takto náročněji scházíme od zářezu Dockscharte - 3260 m.n.m. Zde se nastupuje na velmi (40°) strmý firnový hřeben k Gr.Bärenkopf.I když se zprvu zdá, bez maček nelze vylézt. Na vrcholu není nic jen všudypřítomná mlha. Sestup do Dockscharte stejnou cestou velmi opatrně. Zde pozor na orientaci! V mlze velmi nebezpečné místo! Musíme trefit sedlo Gruber Scharte - 3092 m.n.m. za naprosto nulové viditelnosti. Traversuje se zde několik obrovských trhlin, kterým se musíme vyhnout. Po hledání přichází úleva z úspěchu - jsme v sedle. (navázání na lano je samozřejmostí). Od původního plánu, pokračovat ještě přes vrcholy Klockerin a Bratschenkopf dále, upouštíme a rozhodujeme se pro nejistou variantu sestupu rozpraskaným ledovcem Hochgruberkees. Prvních pár metrů vypadá otřesně. Mimořádná strmost a bludiště trhlin. Je mlha a je velmi náročné vybírat směr cesty. Později se ledovec zmírní, ovšem propadáme se do několika mělčích trhlin. Odnášejí to jen roztrhané kalhoty od maček. Na konci ledovce je NUTNÉ!!! se trefit na skalní ostrov po jeho pravé straně. Odtud suťovými svahy k chatě. Celý okruh nám trval cca.8,5 hodiny. Sestup od chaty následující den byl velmi dlouhý. K osadě Ferleiten kde máme auto je to 9km a 1100 metrů převýšení. NADMOŘSKÁ VÝŠKA : 3348 m.n.m. POHOŘÍ : Hohe Tauern OBLAST : Glockner Gruppe, Rakousko VÝSTUP : od parkoviště u mýtnice Ferleiten - 1141 m.n.m. od severovýchodu OBTÍŽNOST : 4 KOLIKA DENNÍ VÝPRAVA : 4 CELKEM KM : 26,25 km CELKEM PŘEVÝŠENÍ : 4728 metrů celkem / 2265 metrů z vých.bodu NA TĚŽKO : 51% DATUM VÝSTUPU : 21.9. - 24.9. 2006 TI KDO TO PŘEŽILI : PÉŤA, JIRKA, LOGO, HUSA, FRÝDEK a MICHAL Další informace na http://www.supervht.com

Poslední aktualizace: 15.1.2007
Výprava do Vysokých Taur v říjnu 2006 na mapě
Autor: drapalik

Příspěvky z okolí Výprava do Vysokých Taur v říjnu 2006

Blessach K. 3050 m n.m.
Blessach nájdeme v rakúskych alpách v časti Vysoké Taury.Tento impozantný…
Larmkogel nájdeme vo Vysokých Taurách medzi dvomi horskými chatami-Neue Thuringer Hutte a Neue Further Hutte.Je to ľahko dostupná…
Přes ledovec na Grossvenediger - 3674 m.n.m. Na hranicích mezi Tyro…
Chata Ghf.Alpenrose sa nachádza vo Vysokých Tauroch na náučnom chodníku…
Turistická chata Neue Thurinnger Hutte sa nachádza vo Vysokých Tauroch…
Sedlo Larmkogelscharte nájdeme pod alpským štítom Larmkogel 3022 m n.m. vo…
Kratzenberg See je veľké pleso,ktoré nájdeme pri turistickej chate Neue…
Rakousko - Jezero Stausee  Délka trasy: 377 km, celkový čas: 04:36 h (z…
  V předchozích dvou  článcích o Rakousku  se popisovaly výlety,…
                         Nationalparkwelten in Mittersill 28.8.2017 …