USA - cestopisy

USA

Spojené státy americké (USA) jsou federativní, prezidentskou republikou v Severní americe. USA se skládají z 50 států, jednoho federálního území a 14 zámořských území.  Hlavním městem USA je Washington. Mezi další turisticky zajímavá místa patří např.: Florida, Philadelphia, Aljaška. USA mají přibližně 320 mil. obyvatel.

Trasy / Cestopisy / Tipy na výlet Alcatraz / Mys Canaveral / Z Key Westu do Key Largo Ubytování USA
Turistické cíle / Mapa USA Miami Beach, Ocean Drive / Key West, Florida Park Denali Aljaška

Severní Amerika
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Severní Amerika

VELKÁ CESTA PO USA (a Kanadě)

- FOTKY NAJDETE POD TEXTEM!!! VŠECHNY NAFOCENÉ MÝM FOŤÁKEM!!! STOJÍ ZA TO :D

- POD KAŽDÝM NP/MĚSTEM NALEZNETE OSOBNÍ HODNOCENÍ, U MĚST NEZÁLEŽÍ JEN NA MNOŽSTVÍ PAMÁTEK A ZAJÍMAVOSTÍ, ALE I NA ÚPRAVĚ A VZHLEDU MĚSTA A SLUŠNOSTI LIDÍ

1.DEN

Je 26. června 2014 a tak začíná 46-denní cesta po USA a Kanadě.

V 9:00 vylétáme z Prahy do Frankfurtu a odtam do Miami na Floridě. Posun -6 hodin je znát. Všem se nám chce spát, ale tady je teprve třetí hodina odpolední. Miami je zaplněné Hispánci, všude uslyšíte španělštinu a město není příliš čisté. Ubytujeme se v levném motelu, který jsme si ,,zabookovali´´ přes Booking.com

Hodnocení města Miami: 45%

2.DEN

Probouzíme se před sedmou ráno a vyjíždíme k nejjižnějšímu bodu USA, tedy na Key West. Po cestě tam dokonce vidíme malé vodní tornádo! Na Key West je hodně turistů. V ulicích jsou staré, ale i nové domy, bary, souvenir shopy, atd. Dojdeme na dlouhou písečnou pláž. Několik hodin se čvachtáme ve vodě a užíváme si. Odpoledne odjíždíme zpět do ,,našeho´´motelu.

3.DEN

Dnes jdeme do našeho prvního národního parku, do NP Everglades. Projdeme okruh, měřící asi 2 kilometry na dřevěné lávce nad jezírky a bažinami. Moc jsme něvěřili, že potkáme nějaké zvíře (mimo komárů, těch tam bylo opravdu hodně), ale nakonec jsme viděli 2 aligátory, asi 10 želev a 2 supy Smile . Potom jsme jeli loďkou po uměle vytvořeném kanálu, který v parku udělali. Ukazovali nám zvířata, různé druhy rostlin a povídali o nich zajímavosti. Kolem druhé odpoledne vyjíždíme autem na sever a jdeme se ubytovat.

TIP: Pokud jedete do NP Everglades, určitě si s sebou vezměte repelent proti komárům.

Hodnocení NP Everglades: 65%

4.DEN

Krátce po osmé vstáváme a jedeme směrem na New York, po cestě se stavíme na pláži Deytona Beach, kde strávíme asi 2 hodiny. Z Floridy přes stát Georgia se dostaneme až do Jižní Karolíny, kde si zaplatíme noc v motelu a jdeme spát.

TIP: Hledejte motely a hotely přes booking.com, častokrát tam měli i o 10% levnější cenu a byl tam větší výběr motelů, na které byste třeba jinak nenarazili. V každém fastfoodu jako Mc´Donalds, Subway, nebo KFC najdete bezplatné Wi-Fi.

5.DEN

Dnešek byl přesouvací den. Ujeli jsme asi 750 kilometrů směrem na sever. Ke konci dne přijíždíme za svými kamarády, u kterých pravděpobobně strávíme 2 dny. Večer uvidíme poprvé v životě světlušky, které jsou po celém městě (Annapolis).

6.DEN

Dnes jedeme na jednodenní výlet do hlavního města USA, do Washingtonu D.C. Navštívili jsme Washingtonův monument (vysoký obelisk), Lincolnův monument (sedící socha), Bílý dům a mnoho dalších míst. Odpoledne hrajeme hry a večer jdme k přístavu a dáme si výbornou zmrzlinu.

Hodnocení města Washington D.C.: 80%

7.DEN

Ráno se loučíme s kamarády a opět jedeme na sever. Dorazíme do místa poblíž New Yorku a ubytujeme se. Veřer se jdeme podívat do Atlantic City. Jdeme k pláži s tím, že se jdeme vykoupat, ale voda je ledová. Po tom, co jsme šli po městě, mohu říct, že je to ,,Las Vegas východu´´.

8.DEN

Brzy ráno vstáváme a jedeme do New Yorku. Zaparkujeme a lodí plujeme k soše Svobody. Poté jdeme k památníku teroristického útoku v roce 2001, dále do Central Parku a na Times Square. Město je v hlavních třídách velmi špinavé, ale kolem parku a v menších uličkách je celkem čisto. Kolem páté odpolkední začne hrozně silně pršet a fučet. Zastihl nás okraj hurikánu Arthursad! Parkujeme na druhé straně, asi 15 km přes moře. Lodí ale nemůžeme. Najdeme speciální podmořské metro, kterým se dostaneme poblíž parkoviště. Potkají nás bleskové záplavy, a tak se brodíme k autu. Chvíli po rozvodněném chodníku, chvíli po trávě, která se změnila v bažiny. Nakonec se naprosto zmoklí a zmrzlí dostaneme k autu. Cestou z New Yorku je asi dvouhodinová kolona. Jdeme hledat ubytování, ale recepce motelů už nejsou otevřené, a tak zaparkujeme na parkovišti benzínky a v autě kolem půl třetí ráno usneme.

Hodnocení města New York: 70%

9.DEN

Kolem deváté si dáme malou snídani. Dnes jsme trochu změnili směr (kvůli už zmíněném hurikánu Arthur) a jedeme na severozápad k Chicagu. Celou cestu prší. Občas silně, obšas slaběji. Toto počasí je pravděpodobně způsobené hurikánem Arthur, který vytváří toto počasí. Ujedeme asi 650 km a večer se ubytujeme v levném, ale celkem luxusním motelu.

10.DEN

Dnes jedeme k Niagářiným vodopádům, ke kterým jsme dojeli kolem poledne. Byly velké a krásné Surprise. Také jsme poprvé vstoupili do Kanady, kde jsme ale byli jen asi hodinu. K večeru jsme se ubytovali v levném motelu na americké straně.

Hodnocení Niagarských vodopádů: 75%

11.DEN

JUPÍÍÍ, dneska jdeme do kanadského Marinelandu, což je něco mezi převážně vodní ZOO a zábavním parkem Smile. Nejdříve sledujeme show, kde vidíme skvělé kousky tuleňů, běluh, delfínů a dokonce i dvou mrožů. Skvělé bylo, že se téměř všechna zvířata v Marinelandu dala nakrmit, nebo pohladit. My jsme krmili kapry, jeleny, medvědy grizzly a dokonce i běluhy (malé velryby). V Marinelandu byly i další zvířata, jako kosatky, losi, ad. Byly tu ještě různé adrenalinové atrakce, ale i ty celkem klidné wink. Ať už jste dospělí, nebo dítě, Marineland bych Vám určitě doporučil. Ceny se pohybují v přepočtu od 600,- až do 900,-Kč / osoba.

12.DEN

Dnes se toho moc nedělo... Vyrazili jsme do Chicaga, kde jsme se ubytovali u dalších kamarádů. Po celý den mi je velmi nedobře. Pravděpodobně je to kvůli tomu jak nás postihl hurikán a také změna stravy (z domácích jídel na samé fastfoody).

13.DEN

Ráno vstáváme a jedeme metrem do centra Chicaga. Centrum je celkem čisté, například ve srovnání s New Yorkem. Výtahem vyjedeme na nejvyšší budovu Chicaga, na Willis Tower, který měří i s vysílači 527 metrů. My vyjíždíme 413 metrů vysoko. Na okrajích si můžeme stoupnout na sklo, pod kterým už je jenom vzduch a země (tomuto patru se říká Skydeck). Z věže je opravdu krásný výhled na město i okolí. Cena je v přepočtu 200,- Kč za osobu nad 12 let.

Hodnocení města Chicago: 80%

14.DEN

Míříme na západ. Cestou jsme navštívili Sioux Falls, malé, ale známé vodopády. Celá scenerie je ale zničená rezavým železničním mostem, který prochází pár desítek metrů za vodopády.

Hodnocení Sioux Falls: 35%

15.DEN

Další nudný den na cestě sad. Dnes jsme ujeli 880 kilometrů! Nudné listnaté lesy a pole východu se postupně změnily na stepy bez jediného stromu.

16.DEN

Ráno vyjíždíme z motelu a jedeme do NP Badlands. Uvnitř parku byly krásné pískovcové útvary. Národní park sice není příliš známý, ale zato krásný. Poté, co vyjedeme z NP Badlands, začínáme stoupat do hor. Odpoledne přijedeme k Mount Rushmore, kde jsou hlavy prezidentů Lincolna, Jeffersona, Washingtona a Roosvelta. Tady už je oproti NP Badlands turistů víc. Kolem deváté nacházíme pěkný motel a usneme.

Hodnocení NP Badlands: 80%

Hodnocení Mount Rushmore: 65%

17.DEN

Dnes jedeme k Devils Tower, což je ,,monolit sopečného původu". Po cestě narazíme na minizoo s psouny (něco mezi surikatou a morčetem). Vstup byl zdarma, takže jsme se mrkli. Po skále Devil´s Tower lezlo mnoho horolezců. Skála byla velmi posvátná pro indiány. Kolem Devils Tower vedl asi dvoukilometrový okruh, který jsme prošli. K večeru jsme nenašli skoro žádné volné motely, a tak jsme se ubytovali v docela drahém ,,motelohotelu".

Hodnocení Devils Tower: 70%

18.DEN

Ráno se vzbudím s tím, že mám 37,5°C a je mi špatně. Rozhodneme se tedy, že zůstaneme v motelu. Jedeme za doktorem, ale zjistíme, že běžné vyšetření tady stojí 2200 dolarů (45000,- Kč), takže se rozhodneme, že raději počkáme, jestli mně bude zítra ráno lépe. Amíci maj holt drahý zdravotnictví sad.

19.DEN

Ráno je mi už dobře, a tak vyjíždíme na sever do NP Grand Teton. Jsme asi 2000 metrů nad mořem, ale venku panuje příjemná teplota asi 20°C Smile. Cestou parkem vidíme rodinku mývalů přecházející po silnici Smile, stádo bizonů, několik losů a desítky chipmunků, kteří jsou po USA doslova přemnožení. Po obědě jsme si vyšli na túru do hor, ale za necelou hodinu začalo pršet, a proto jsme se vrátili na parkoviště. Až přestalo pršet, našli jsme camp, kde jsme si rozdělali stan. K večeru jsme si povídali a hráli hry a kolem desáté jsme usnuli

Hodnocení NP Grand Teton: 90%

20.DEN

Dneska jedeme do NP Yellowstone. Dopoledne vidíme mnoho gejzíru, tryskajících do výše až 20 metrů. Kolem poledne navštívíme termální jezera, které hýři krásnými barvami. Odpoledne se jdeme podívat na terasovité termální útvary Mamoth Springs a večer přespíme v campu. Protože je ale zima, usneme v našem autě.

Hodnocení NP Yellowstone: 90%

21.DEN

Dnes se toho moc nedělo. Jeli jsme asi 400 kilometrů na sever a dojeli jsme do motelu, kde jsme se vykoupali a tak trochu relaxovali Smile.

22.DEN

Kolem deváté hodiny ráno se probouzíme a vyrážíme do NP Glacier. Všude kolem nás jsou ledovce a vysoké Hory. Asi 5 metrů od nás se zatoulala horská koza, která se nějakým omylem dostala na parkoviště :D . Odpoledne jsme si šli zapádlovat na kayaku a večer jsme se ubytovali v motelu, kousek od hranic USA a Kanady.

Hodnocení NP Glacier: 75%

23.DEN

Znovu v Kanadě! Vyjíždíme do NP Banff. Cestou se nám moc dobře nedýchá a zjistíme, že velká část severu Banffu hoří sadcrying. Trochu tedy změníme směr a nepojedeme do NP Jasper, který je přímo nad Banffem. Cestou po silnicích v parku sledujeme helikoptéry s vodou, které létají všude kolem nás a najednou vykřikne máma: ,,Medvěd!" Táta prudce zabrzdí a opravdu uvidíme asi 25 metrů od silnice dospělého medvěda černého, neboli medvěda baribala. Není to sice grizzly, ale i tak jsme hrozně rádi, že jsme medvěda uviděli. Za chvíli se kolem nás utvoří kolona aut, fotících si medvěda. Večer najdeme hezký camp, ve kterém se seznámíme s dvěma Kanaďany. Sedneme si s nimi k ohni a povídáme si o všem možném. Kolem jedenácté večer se vrátíme do stanu a usneme.

Hodnocení NP Banff: 90%

24.DEN

Prší... sad. Proto jsme se rozhodli strávit v parku o noc méně. Sice zastavujeme na některých turistických místech, ale je špatná dohlednost, takže to za moc nestojí. Cestou z NP Banff do NP Yoho, přes který projíždíme, uvidíme krásné mládě medvěda černého Smile (zase žádný grizzly :D). U mláděte naštěstí není rodič, a tak si ho v klidu fotíme a natáčíme. Je rozskošné Smile. Odpoledne se ubytujeme v levném motelu a večer (nečekaně) usneme.

25.DEN

Dnes jedeme do kanadského města Vancouver, ve kterém se v roce 2010 konaly zimní olympijské hry. Vancouver je překvapivě docela špinavý, plný hippíků, zfetovaných lidí a bezdomovců sad. Kdybych měl hodnotit Kanadu celkově, tak mně připadala špinavější, trochu chudší a oproti USA byli lidé o hodně méně přátelští, nezdravili ani neděkovali. Asi jedinou výhodou byly jednotky v soustavě SI (např.: km, m, cm, kg). Kolem sedmé jsme se ubytovali v motelu, někde v americkém Bellinghamu.

Hodnocení města Vancouver: 35%

26.DEN

Zpět v USA... Jedeme 500 kilometrů směrem na jihovýchod, na Salt Lake City. Krajina se mění z jehličnatých lesů na prérie (severoamerická step).

27.DEN

Další nepříliš zábavný den sad... Ujeli jsme asi o 100 kilometrů více, než včera, tedy kolem 600 kilometrů. Ubytovali jsme se v celkem luxusním hotelu, kde byl bazén, posilovna, herna, vířivka, ad. Po dlouhé době jsme se tedy vykoupali v bazéně a relaxovali jsme wink.

28.DEN

Dnes jedeme za dalšími kamarády, tentokrát ze Salt Lake City, města mormonů. Jakmile k nim přijedeme, vřele nás uvítají a s nimi i jejich dva roztomilí baseti, kteří se mi hned zalíbí. Přes den panují teploty až 42°C, a proto jsme hlavně uvnitř domu. Pozdě večer usínám v krásně klimatizovaném pokoji wink.

29.DEN

Dnes jedeme společně s kamarády do hor, které jsou nedaleko od Salt Lake City. Jdeme krásnými stezkami, kolem kterých je nespočet krásných a pestrobarevných rostlin a mnoho nízkých stromů. Pár set metrů od stezky je vidět čistě bílý, asi 150 metrů dlouhý dlouhá masa sněhu, takový menší ledovec. Celkem stěží se k němu dostaneme, ale stojí to za to. Je překvapivě bez hrbolků, a tak ho od shora až dolů sjedu po tašce. Opravdu skvělá jízda Surprise. Na večer mi rodiče a naši kamarádi připravili předvečerní oslavu mých 12. narozenin. Byl jsem opravdu překvapený. Rodiče mi sehnali dort s americkou vlajkou a celkově modro - bílo - červeným designem. K narozeninám mi dali ještě 1 CDéčko, několik triček a další oblečení. Ostatní mi prý dají až doma Smile. Jinak, Salt Lake City je opravdu velmi uklizené a hezké.

Hodnocení města Salt Lake City: 85%

30.DEN

Happy Birthday to Me! Smilewink Před 12 lety jsem se narodil wink. Dnes ráno jsme se rozloučili s kamarády a odjeli směrem k NP Arches. Odpoledne jsme se podívali do NP Canyonlands. Kolem páté odpoledne si postavíme stan v campu poblíž NP Arches. V campu je velký bazén, a tak nečekáme a hned se jdeme vykoupat. Kolem půlnoci usneme v našem neklimatizovaném stanu sad.

Hodnocení NP Canyonlands: 85%

31.DEN

Dnes jedeme do NP Arches. Všude kolem nás jsou krásné pískovcovité útvary a arche. Celý den chodíme na túry, bez ohledu na to, že praží Slunce a ve stínu je kolem 36°C. Musím říct, že tento národní park se mi zatím líbil nejvíc ze všech wink. Pokud jedete na západ USA, sem se prostě musíte podívat. Nejvíce bych doporučoval Balanced Rock, Landscape Arch (asi 1 km pěšky) a Delicate Arch (je to sice 2,4 kilometrů tam a 2,4 kilometrů zpět, ale tento dvacetimetrový arche prostě musíte vidět wink).

Hodnocení NP Arches: 100%

32.DEN

Brzy ráno, kolem šesté hodiny, jedeme ještě jednou do NP Arches, tentokrát tu ale nejsou skoro žádní turisté. Po krásné ranní prohlídce parku vyjíždíme směrem do NP Mesa Verde. Cestou narazíme na obrovskou zeď petroglyfů starou několik tisíc let. Později se ubytujeme v levném motelu.

33.DEN

Dnes jedeme do NP Mesa Verde. V celém národním parku se nacházejí stovky vesniček, ve kterých žili indiáni. Zajímavé na tom ale bylo, že všechny vesničky byly vybudované ve skále a nebyly tak téměř vidět. Podíváme se na ty největší a nejznámější a potom už jsme jeli k Monument Valley, velkým pískovcovitým útvarům, které se proslavily také díky reklamě na cigarety Marlboro. Večer si postavíme stan poblíž Monument Valley a potkáme Čechy, s kterými se pustíme do řeči. Jsou prý někde v polovině jejich cesty kolem světa wink (odkaz: www.zcestykolemsveta.cz ). Kolem jedenácté hodiny večerní, kvůli možné bouřce, raději přespíme v autě.

Hodnocení NP Mesa Verde: 80%

Hodnocení Monument Valley: 85%

34.DEN

Brzy ráno, po východu Slunce vstáváme a zblízka se podíváme na Monument Valley. Později jsme dojeli k Lake Powell a šli jsme se podívat k Horseshoe Bend což je vyčnívající skála, kterou obtéká řeka Colorado. Později jsme našli camp a šli jsme se vykoupat do bazénu.

Hodnocení Horseshoe Bend: 90%

35.DEN

Dnes ráno jedeme do Antelope Canyon. Antelope Canyon je vlastně úzký canyon pod povrchem země. Rozdělují jej na Upper a Lower Antelope Canyon. Lepší se nám zdál určitě Upper Antelope Canyon. Antelope Canyon mají indiáni, tudíž není zdarma. Vstup do Upper Antelope Canyonu stojí 800,- Kč/dospělí a 400,- Kč/dítě, ale určitě to stojí za to a budete mít krásné fotografie. Odpoledne jsme se šli vykoupat k jezeru Lake Powell, kde byla krásná písečná pláž. A aby toho nebylo málo, tak jsme se potom šli vykoupat do bazénu wink.

Hodnocení Antelope Canyon: 95%

36.DEN

Dneska jsme jeli do známého národního parku Grand Canyon. Cestou k němu se podíváme na Toadstools, což jsou kameny, které ,,sedí" na jiném kameni. Já osobně jim říkám ,,hříbky". Kolem třetí odpoledne dojedeme k velkolepému Grand Canyonu. Grand Canyon je asi kilometrová prohlubeň, kterou protéká řeka Colorado. Cestou zpět (už v noci) potkáváme doslova desítky jelenů, takže táta musel mnohokrát nečekaně a křečovitě zabrzdit sad. Po této šílené cestě se ubytujeme ve velmi levném motelu a hned usneme.

Hodnocení NP Grand Canyon: 85%

37.DEN

V 9 hodin vstáváme a směřujeme k NP Bryce Canyon. Kolem poledne dorazíme k našemu cíli a jdeme na túru do skal. Odpoledne opouštíme Bryce Canyon a jedme k našemu dalšímu cíli, k NP Zion. Večer přenocujeme v campu před NP Zion

Hodnocení NP Bryce Canyon: 90%

38.DEN

Dnes jedeme do NP Zion, kde jsou obrovské pískovcovité skály a údolí. Jdeme na celkem dlouhou a těžkou túru k hoře Angels Landing. Úplně nahoru nevyšplháme, protože už jsme zmožení. Odpoledne vyjedeme z NP Zion a večer dojedeme na předměstí Las Vegas, města hříchů.

Hodnocení NP Zion: 80%

39.DEN

Dopoledne odjíždíme z našeho hotelu na předměstí a jedeme do Outlet Hall na severu Las Vegas. Outlet Hall je obrovská budova se stovkami obchodů s oblečením, ve kterých najdete slevy až 80%! Po nákupování jedeme do nového luxusního hotelu Stratosphere. V hotelu je obrovská vyhlídková věž, na kterou jsme měli neomezený vstup zadarmo. Kolem půlnoci jsme ulehli do postele a usli.

TIP: Ač se zdá, že hotely v Las Vegas budou strašně drahé, není to tak. Majitelé sázejí na to, že utratíte stovky dolarů v jejich casinech (což samozřejmě nemusíte wink) a ceny se tak pohybují kolem 1000,- Kč / noc v těch nejluxusnějších hotelech!!! Ale POZOR! Takovéhle ceny panují jen ve všedních dnech, o víkendu jsou ceny přibližně 3krát vyšší!

P.S.: V celém USA se počítá cena hotelu/motelu za pokoj, nikoliv za osoby.

40.DEN

Ve dne se v Las Vegas téměř nic neděje, jedině tak koupání v bazénech. V noci vyrážíme na hlavní třídu Las Vegas, kde svítí stovky hotelů a casín a všude jsou pouliční baviči a zpěváci. Ubytováváme se v hotelu Luxor, který je postavený ve tvaru pyramidy a v egyptském stylu.

TIP: Pokud chcete mít výjimečnou svatbu, vezměte se v Las Vegas. Jsou tu stovky firem, proto jsou tu svatby extrémně levné. Například taková svatba s jízdou limuzínou a trvající přibližně hodinu stojí jen asi 2500,- Kč!!! Samozřejmě i luxusnější jsou levnější, než u nás doma.

41.DEN

Poslední celý den v Las Vegas... Opět jsme byli v Outlet Hall a opět jsme toho celkem hodně nakoupili. Poté jsme se ubytovali v hotelu Circus Circus, ale ten byl oproti předcházejícím dvoum opravdu strašný. Celý byl tak 30 let starý a bazény, kterých tu bylo málo, byly špinavé a otřískané.

42.DEN

Dnes jedeme z Las Vegas do L.A. (Los Angeles). Cestou se podíváme do NP Joshua Tree, kde vidíme nejrůznější druhy kaktusů a pouštních rostlin, ale také speciální joshuovníky, což jsou takové ,,stromokaktusy" (mají větve, na kterých rostou malé kaktusy/palmičky). Večer dojedeme do L.A., ubytujeme se a usneme.

Hodnocení města Las Vegas: 85%

43.DEN

Ráno se jdeme podívat do známého Hollywoodu, ve kterém vidíme chodník slávy, nápis Hollywood na kopci a všelijaká natáčecí studia. V L.A. panují opravdu velké rozdíly. Jendou vidíte chudou špinavou čtvrť plnou bláznů a zfetovaných lidí, potom zase bohatou čtvrť bez jediného smítka, nebo špatně udělané vozovky. Po poledni se podíváme do bohaté čtvrti Beverly Hills, kde žijí světoznámí zpěváci, herci, režiséři, atd. Později jdeme k obrovské písečné pláži Santa Monica, kde si užiju ve vysokých vlnách a nakonec jdu několikrát na horskou dráhu, která je poblíž pláže. Odpoledne už vyjíždíme z L.A., směrem na sever.

Hodnocení města Los Angeles: 70%

44.DEN

Ráno vstáváme a jedeme do NP Sequoia, kde jsou jedny z nejstarších a nejvyšších stromů na světě. Les byl plný vysokých jehličnanů, ale celkově nebyl park nic extra. Večer dojíždíme do San Francisca, kde usínáme ve skromném motelu.

Hodnocení NP Sequoia: 65%

45.DEN

Dnes jedeme do San Francisca. Nejprve se podíváme do čínského města, ve kterém se opravdu cítíme jak v Číně. Po celém městě jsou prudké kopce, po kterých jezdí tramvaje. Po prohlídce města se podíváme na slavný červený most Golden Gate Bridge. Podíváme se k pláži, kde jsme asi hodinu. V moři dokonce vidíme tuleně. Potom už ale musíme musíme jít a sbalit všechny věci, co s sebou máme, protože zítra odlétáme sad.

Hodnocení města San Francisco: 85%

46.DEN

Kolem deváté dorazíme na letiště San Francisca. Za dalších 5 nudných hodin odlétáme z USA a letíme do výše. USA (i Kanada) byly krásné země. USA i Kanada mají štěstí, že takové krásy přírody mají wink. Tak zase někdy přístě...

Karel K., 12 let

napsáno: 21.12.2014

BONUSY:

ceny campů: 15 až 25 dolarů / noc (300,- až 500,- Kč)

ceny motelů: 45 až 75 dolarů / noc (900,- až 1500,- Kč)

cena benzínu (velmi nízká, Amíci těží ropu):

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
uložit .gpx soubor (41.245, -106.348)