Prosluněná Itálie - Silvi Marina

Tentokrát to bude cestopis-necestopis z „válecí" dovolené ve slunné Itálii. Vyrážíme vpátek navečer a přes Znojmo, Vídeň, Klagenfurt, Padovu a Bolognu k ránu konečně dorážíme do našeho cíle - Silvi Mariny. Silvi leží dost nízko, je to sem poctivých 1500km. Je to menší letovisko s úzkými uličkami, palmami, kavárnami a Pizzami.

Ubytováváme se v mezonetovém apartmánu. Dvě patra jsou zajímavě řešena, ve výbavě nechybí televize, dvě koupelny a celkem vybavená kuchyň. K moři to máme necelých 50 metrů přes jakýsi pás jehličnatých stromu. Ani nevybalujeme a jdeme ihned k moři. Je klidné a zčeřené pouze lehkým vánkem. Pevně doufám, že tento stav nevydrží :-) Vybalujeme a do nedalekého obchoďáku míříme na první nákup. Ceny v eurech dělají trochu problém, ale zvykáme si. Kupujeme hlavně pečivo, bílé bagety všemožných rozměrů, sýry (opravdu chutné druhy mozzarel), všemožné druhy salámů a klobás. Na salámech je zde zajímavé, že je krájejí opravdu na slaboulinké plátky a jednotlivé vrstvy oddělují fólií, tudíž se salámy neslepí. Samozřejmě nezapomínáme na víno. Italské víno je dobré a úplně jiné než české - lehčí voňavější a jaksi zábavnější a rozpustilejší. Takové jako samotní Italové. Nakupujeme několik lahví různých druhů, zkoušíme i jemně perlivá typu Lambrusco. Všechna jsou dobrá. Ceny se v Itálii pohybují na stejné úrovni jako u nás. Něco je dražší a něco překvapivě levné. Croasanty zde pořídíte zhruba za polovinu. Víno (výborné) vyjde na 2-3 eura... Dáváme si lehkou večeři a po náročné cestě jdeme spát.

Ráno se budím za svítání, jdu si zaběhat na liduprázdnou pláž. Písek je doslova posetý obrovskými mušlemi, pár nejhezčích sbírám. Zajímavé je, že po desáté dopoledne, už zbudou pouze menší, nebo roztříštěné mušličky. Po lehké snídaní jdeme konečně k moři. Od včera se sním udála nečekaná změna. Moře bouří, pění a bublá. Obrovské (na Itálii) vlny se bortí o písečnou pláž. Neváhám ani chvíli a s rozběhem skáču do vln. Mají nepředstavitelnou sílu. Podrážejí nám nohy, převalují se přes nás, ale je to super. Odpoledne se moře trochu utišilo, ale vlny jsou pořád obrovské. Večer se jdeme podívat do centra Silvi. No o centru se nedá až tak mluvit, je to spíše silnice s širokým chodníkem a pásem obchůdků na straně u moře. Dáváme si pizzu, vínečko a na závěr espreso. Vše výborné chutí. Italové, včetně dětí, začínají žít po osmé večer, ulice se plní a všude je ruch. Nádherná atmosféra prosluněná západem slunce. Druhý a třetí den probíhají hodně podobně - pláže, moře slunce, víno...

Po kliknutí se otevře galerie ze Silvi na mých stránkách

Čtvrtý den jedeme do aqvaparku. Je tu plno atrakcí, všemožné skluzavky, tobogány, divoké řeky atp.

Pátý den míříme do 20km vzdáleného většího města - do Pescary. Samozřejmě tam nejedeme ráno, ale až odpoledne. Auto necháváme na odstavném parkovišti, po 15 minutách chůze se dostáváme na široký bulvár u moře. Míříme směrem k přístavu. Pescara se neliší od Silvi Mariny, jen je větší a rušnější. Narazíme na zvláštní betonový monument, odtud je to kpřístavu už jen chvilka, postupně se slunce chýlí kobzoru a slibuje tak zajímavé pohledy. Přístavní molo z jedné strany lemuje spojovací kanál a z druhé strany pak rybářské chajdy. Jsou to opravdu nádherné stavby, zvlášť když jsou osvětlené zapadajícím sluncem. Na cestě zpět si dáváme pizzu a pak už míříme domů.

Po kliknutí se otevře galerie z Pescary na mých stránkách

Další dny plynou v poklidném středomořském rytmu, nikam nespěcháme, nic nehrotíme. Týden uplynul jak voda a my už bohužel musíme vyrazit k domovu. Loučíme se snádherným městečkem a dobrým vínem. Samozřejmě pár lahví vezu sebou - na horší zimní časy :-)

Poslední aktualizace: 13.6.2009
Prosluněná Itálie - Silvi Marina na mapě
Autor: Petr.vf

Příspěvky z okolí Prosluněná Itálie - Silvi Marina

Silvi Marina
V roce 2007 jsme si jako první velkou rodinnou dovolenou zvolili Itálii a…
Pescara je hlavním městem regionu Abruzzo a nachází se u ústí stejnojmenné…
Tentokrát jsme si jako cíl dovolené vybrali italské město Alba Adriatica.…
Po nočním přejezdu autem z Čech jsme v 8 hodin na parkovišti u dolní…
Na pravém břehu řeky Tronto, kousek od měst San Benedetto Del Tronto, či Martinsicuro se nachází malebné město s krásným historickým…
   Při dvoutýdenní dovolené v San Benedettu del Trontu a zamračené…
   Tento pomník byl slavnostně odhalen v roce 1996 na regionálním setkání…
   Řád zvěstování, celým jménem Nejvyšší řád nejsvětějšího zvěstování …
   Tento dům stojí v tzv. "Starém městě" - "ve Starém centru" San Benedetta del Tronta. Dům vizuálně plní obdobnou funkci…
   Za vstupním prostorem na jižní straně jsou Carter Rose D'Or se žlutými…
  Kostel byl vysvěcen tehdy úřadujícím italským radikálním biskupem 29…
V záhonech, které oddělují zahradu od cesty máme několik trav, mezi…
   Guelph - je italský přepis německého jména rodů Welfů. Guelphové, bylo…
   Nachází se v oblasti Porto d'Ascoli. Je to zřícenina z pevnosti, která se skládala ze dvou Věží se…
   Prostředí pouště je zde harmonizována několika Skalkami,…
   Velká zahrada, symbol pobřeží, je oddělena od cesty v krásném zajištěn…
   Tato zahrada je nejreprezentativnější atmosférou města Piceno a esence zde jsou typické středomořské. Hranice, která odděluje zahradu od cyklostezky na jihu se skládá z nano Pit…
    V záhonech, které oddělují zahradu od cyklostezky jsou vysazené rozmarýn, šalvěj, máta a levandule.    Začátek malé zahrady začíná na levé straně tyčíc…
   Dokonce i citrusové plody, stejně jako mnoho jiných druhů ovoce, které pochází z východu mají na Palmové promenádě své zastoupení. Začátkem zahrady je druh…
   Dvě postele, které oddělují velkou zahradu od cyklostezky jsou tvořeny  z tráv, proložených v polovině Tulbaghia z fialovými květy. Za vodopádem…