Neděle 13. 8. 2023
V autě se mi fakt spalo perfektně. Celou noc jsem tam měla teplotu mezi 20 a 18 stupni.. To v podkroví bylo výrazně tepleji. Vstávám v půl osmé, Otu budím v půl deváté. Včera hned při příjezdu jsme se dozvěděli, že dnes ve městě končí třídenní Vavřinecké hody. Nejdéle v 10 hodin proto chceme být ve městě, abychom stačili historický průvod, který půjde z Horního náměstí přes náměstí T. G. Masaryka. Ani vlastně nevím, kde bude konec.
Jsme tam ještě před desátou. Na náměstí T. G. Masaryka hraje cimbálovka, na Horním náměstí je tržiště. Je to něco jiného, než na co jsme zvyklí v Plzni. Mají tu skutečně spoustu zajímavých věcí za poměrně rozumné ceny. Ota koupil dárek dceři ke 40. narozeninám, snaše a mně k vánocům.
Tady pod zámkem se řadí průvod. Je vedro, nezávidím jim ty těžké kostýmy, ale je to pěkné. Měli jsme to přímo z první ruky. Průvod šel trochu oklikou, my si to naběhli, takže jsme je viděli i vycházet z náměstí T. G. Masaryka, kde se k nim ještě přidalo panstvo na koních. Byla to paráda.

Pak jsme zašli do pivnice Mlýn na výbornou desítku Helf z pivovaru Osek nad Bečvou a pak se projít do parku Michalov. To je nádherný park, který je vždy krásně upravený. Tam se ráda procházím. Ani tentokrát nás nezklamal. Když jsme ve městě, tak Ota musí zajít na oběd do restaurace U labutě na jeho oblíbená křidélka. Bez nich si návštěvu jeho rodného města neumí představit.

Domů se vracíme trochu oklikou, ale ve stínu, ne přes rozpálené náměstí. To mi Ota sliboval. Jenže ve 2 hodiny toho stínu moc není nikde. A na sluníčku se teplota určitě blíží ke 40 stupňům. Však také moje první cesta doma vedla do sprchy se trochu svlažit. Taková vedra nemám ráda a zvlášť ne ve městě. Ochlazení je v nedohlednu.

Až večer se nechalo něco dělat - jdeme zalévat, já jsem otrhala letní jablka z jedné malé jablůňky. Bohužel většina jich je od vos nabodaná. Tak jsem je ještě roztřídila a už je skoro tma. Je však stále extrémní teplo. Sedíme venku, povídáme si a zase s Hedou likvidujeme lahev Prosecca. Tentokrát nám Ota pomohl, takže u jedné nezůstalo. Heda má však zásobu. Syn jí ho vždy přiveze spoustu z Itálie.

Pondělí 14. 8. 2023
Večer, v noci i ráno je stále teplo. Já dopoledne vykrajuji ty méně kvalitní jablka, což je většina z těch, co jsem včera natrhala. Heda si je nastrouhané dá do mrazáku a v zimě na štrúdl se budou hodit. Samozřejmě ještě část schovala, aby udělala štrúdl i nám na cestu. Je zlatá.
Venku je vedro, ale vrátil se kamarád z dovolené a tak jdeme večer do restaurace U labutě na pivo a hlavně si skoro po roce zase popovídat. Když se v 8 vracíme, je u Bečvy už příjemně, ale město je stále rozpálené.
Večer zase sedíme na zahradě, ale kupodivu se trochu ochlazuje, že vytahujeme dlouhé rukávy. Že by se zítra trochu ochladilo? Bylo by to příjemné, ale předpověď tomu nenasvědčuje.

Úterý 15. 8. 2023
V noci bylo skutečně chladněji, ale sluníčko od rána sálá. Po snídani jdu sekat trávu, ať ještě s něčím Hedě pomohu. Má novou sekačku na baterie, takže se žádný kabel nemusí tahat. Je to prima, jen baterka není věčná. Neposekala jsem ani polovinu zahrady.
Když se konečně nabila, bylo poledne. Jdu pokračovat. Za chvíli za mnou Heda přijde a docela vážně na mne spustí, že je ve stínu 32 stupňů a já že jsem na sluníčku a jestli jí nechci naštvat, ať toho okamžitě nechám, že mi nechce volat záchranku. Tak takovou ji neznám. Musím však uznat, že má pravdu, ale i ona zase ví, že jsem toho chtěla posekat co nejvíc.
Pokračovala jsem až večer, když teplota začala klesat pod 30 stupňů. Ale vše jsem zdaleka neposekala. Sama jsem toho nechala. Přestalo foukat a je hrozné dusno.

Večer jsme si udělali moc hezký večer. Skoro před 2 měsíci jsem měla kulatiny, tak jsme to dodatečně společně oslavili. Dokonce i Hedy manžel s námi zůstal na zahradě a bylo vidět, že se s námi dobře baví. A to je na tom zdravotně dost špatně, že většinu dne leží nebo nečinně sedí a večer kouká na TV.
Bylo to moc hezké, užili jsme si to všichni.

Tím a tady jsme zakončili naše putování po Slovensku. Ráno už odjíždíme do Královéhradeckého kraje, kde se chceme zdržet opět delší dobu.
Poslední aktualizace: 27.1.2024
Poznáváme Slovensko – 27. - 29. den: Přerov – Vavřinecké hody (historický průvod) a park Michalov na mapě

Příspěvky z okolí Poznáváme Slovensko – 27. - 29. den: Přerov – Vavřinecké hody (historický průvod) a park Michalov

Přerov - městský park Michalov
Městský park Michalov v Přerově najdeme cestou ze starého města k ř…
Pokud se vydáte do Přerova, pěkným místem k procházce je městský park…
Lávka postavená v Přerově nejvýše proti proudu Bečvy. Původně určená pro …
Dobře najedení jsme hned po obědě vyrazili dál. Naše kroky vedly napříč…
Je to již více jak 30 let co jsem v Přerově působil jako student Střední…
Moc příjemné místo s přírodním koupalištěm, dětským hřištěm, množstvím laviček a odpočinkových míst, discgolfem, skyparkem, venkovní…
Hradby města Přerov a pod nimi socha Neptuna.  Hradby obklopují Ho…
Protože se nám při podzimní dovolené zalíbilo navštěvovat na trase rozhledny a zpestřovat si to ochutnáváním piv z minipivovarů, tak…
Nemá to tohle zpodobnění římského boha pramenů, jezer a moří v Přerově lehké. Ačkoliv se jedná o cenné barokní dílo z osmnáctého sto…
Středověké hradby zbudované z lomového kamene – travertinu, vznikly v dr…
Z malebného Horního náměstí v Přerově lze projít branou fortnou…
Je před námi prodloužený víkend. Ota má v sobotu v Přerově školní sraz po mnoha a mnoha letech. Hlásí ještě pěkné počasí, tak …
Při našich toulkách po Olomouckém kraji jsme také navštívili měst…
Toto muzeum se nachází v Přerovském renesančním zámku. Bylo založeno roku 1888. Jeho součástí jsou hrad Helfštýn a Ornitologická…
Loňský říjen se mimořádně vyvedl a my využili každou sobotu k nějakému výletu. Na jeden dvojvýlet jsme ale museli zvolit neděli: cí…
   Je polovina března 2005, při pohledu přes okenní tabuli to vypadá na první Jarní den. Proto se ny výlet oblékáme jen nalehko, to jsme ale ne…
Je prvním výrazným historickým stavením Horního rynku, které spatříme, pokud k němu stoupáme od Žerotínova náměstí. Optimálnímu a ne…
Jan Blahoslav byl biskup Jednoty bratrské a tehdejší významný myslitel, k…
Kaple či kostelík sv. Jiří je s největší pravděpodobností nejstarší…
Čtvrtek 21. 10. 2021 – pondělí 25. 10. 2021Po týdenním cestování jsme včera dorazili konečně do tepla. Ne že by v Přerově bylo teple…