Návštěva města Děčína......

Návštěva města Děčína….

I když jsem byla v Děčíně už ani nevím kolikrát,stále je tu co objevovat a při každé návštěvě se Vám objekt,který jste viděli již několikrát zdá zase jiný. Je to zajisté dáno roční dobou,ale také i počasím,které Vám někdy komplikuje anebo nahrává vidět věci jinak…

Rozjela jsem se něco poshánět a po něčem se podívat po krámech a také přibalila foťák,jak také jinak,co kdyby mě něco zaujalo a já neměla možnost to zvěčnit,to by mě pak bylo líto,a moc by mě to mrzelo,neboť vidět Děčínský zámek, byť jen z dálky, to je nepřeberná možnost pro objektiv fotoaparátu….Ať ho fotíte zprava,nebo zleva, nebo z profilu,nebo zezhora z Pastýřské stěny,nebo za slunečního,či pochmurného počasí,vždy je čemu se obdivovat,protože to je nádherný monument Děčína už tím,jak se tyčí na skále nad řekou Labe….

A nejen zámek, který je vskutku úžasný ale i další památky,které město Děčín nabízí a kterými nešetří a které stojí taktéž za prohlídku.

Z vlakového nádraží jsem vystoupila a šla podél Oblastního muzea.Toto muzeum vydává svědectví o lodní dopravě na Labi..Sídlí zde od r.1955 v upravené budově, jenž byla kdysi loveckým zámečkem rodu Thun-Hohensteinů, kteří byli posledními majiteli Děčínského zámku.Tento bývalý malý zámeček,kde sídlí dnes muzeum byl postaven v 1.pololetí 18.století.

Po prohlídce muzea,které umožňuje i různé výstavy umělců jsem pokračovala podél Labe a z dálky a v oparu se mě zjevila rozhledna Sokolí vrch u Dobrné. Pokračovala jsem dál,míjela železniční most a už se mě zjevil děčínský zámek v celé své kráse…..Tomu pohledu na něj se nedá odolat. A přijížděl parník Poseidon…..se kterým plánuji v brzké době taky plout…Tady jsem si neodpustila abych se na chvíli nezastavila a nepokochala výhledem nejen na zámek,ale i po celém toku Labe a sála do sebe tu nádhernou atmosféru.

Poté jsem pokračovala dál, přešla Tyršův most a zamířila jsem k Masarykovu náměstí, vedle budovy soudu. Prohlédla si secesní kašnu uprostřed náměstí, další kašnu na jeho okraji a zamířila ke kostelu sv.Václava a Blažeje, který stál opodál. Na kostel navazovala kaple Panny Marie Pomocné.Vzadu za kostelem se vypínal vrch Stoličná hora,ale děčíňané mu jinak neřeknou než Kvádrberk,je tam druhá krásná vyhlídka po Pastýřské stěně.

Když jsem si vše vyfotila,vrátila jsem se na náměstí a zamířila do bufetu, který tu stojí snad už od nepaměti,neboť jej pamatuji ještě za dob mého mládí a že to není včera…. a dala si něco k snědku. Zalila jsem to třetinkou piva, a vykročila na zpáteční cestu,kterou jsem přišla ,porozhlédla jsem se ještě po obchodech,ale to,co jsem sháněla jsem nesehnala-smůla! A kvůli tomu jsem vlastně sem vážila cestu…..No,snad budu mít štěstí příště.Udělala jsem ještě pár záběrů a mířila k nádraží,aniž bych věděla že mě za 20 minut jede vlak.Tak aspoň v tomhle jsem měla štěstí.

Tak někdy zas v Děčíně nashledanou!!!

Poslední aktualizace: 3.8.2011
Návštěva města Děčína...... na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Návštěva města Děčína......

Dolní a Horní labská vyhlídka.
Majitelé lázní Svatého Josefa v Horním Žlebu nechali pr…
Nádraží v Děčíně – Podmokly. V r.1851 byla zprovozněna…
Městské divadlo v Děčíně. Městské divadlo v Děčíně se…
Vila Waldstein v Přípeři, místní části Děčína, je první samostatně realizovanou …
Kaple Panny Marie Pomocné. Vedle kostela sv.Václava a Blažeje je barokní kaple Panny Marie Pomocné z r.1726.Její nároží je…
Kostel sv.Václava a Blažeje v Děčíně. Kostel byl …
Den železnice, který se uskuteční v sobotu 24. září v Děčíně si pro své…
Děčínský zámek – nádherný monument Děčína. Zámek v Děčíně,…
Historická budova soudu v Děčíně. Pseudogotická b…
Na vyhlídku vede značená cesta z turistického rozcestí u Tyršova mostu v…