Locarno – miláček slunce.

V severní části jezera Lago Maggiore leží jedno z nepřitažlivějších měst kantonu Ticino. Žádné jiné město v celém Švýcarsku nemá tak stálé počasí a vyjádříme-li tuto skutečnost číslem, dojdeme ke 2300 hodinám slunečního svitu ročně. Magnolie, mimózy i kamélie zde rozkvétají již v únoru. Nikde jinde v celé zemi nenajdeme tolik krásných zahrad se subtropickou vegetací a vinicemi, které se rozběhly po přilehlých svazích v okolí tohoto města. Musím přiznat, že mě toto město přímo vtáhlo do svého dění a pozorovat ruch na Pizza Grande u šálku cappuccina je opravdu silným zážitkem. Toto náměstí je po celé severní straně lemováno podloubím s množstvím obchůdku, kavárniček a restaurací. Kdysi tudy jezdily i tramvaje, po kterých zbylo pár metrů kolejí. Na druhé straně stojí lázeňská budova s parkem. Ale to již vcházíme do uliček starého města. Krásná je bazilika S. Francesco, její vnitřek je vyzdoben malbami z 18. století. Nádhernou štukaturou se chlubí barokní kostelík Sta. Maria delĺ Assunta. Farní kostel S. Vittore si uchoval románskou kryptu z 12. století. Pozornosti by neměl uniknout ani hrad Castello Visconto s věží a archeologickým muzeem v zámecké zdi. K tomu desítky velmi hezky zdobených měšťanských domů v úzkých uličkách, a když nohy začnou ochabovat je nezbytná zastávka v některé z mnoha kaváren. Ale k úplnému poznání města chybí ona pověstná třešnička na dortu. Vysoko nad městem doslova kraluje poutní kostel Madonna del Sasso. Jeho dnešní podoba je z roku 1616 a výzdoba byla provedena v 19. století. Komu se nechce šlapat po nekonečných schodech, toho nahoru dostane pozemní lanovka, která jezdí od místního nádraží. Od kostela se otvírá nádherný pohled na město pod námi, jezero a zasněžené alpské velikány. A pokud se chcete podívat ještě z větší výšky, je možné pokračovat kabinkovou lanovkou na Cardadu a Cimettu. Od kostela zpět do města vedou schody, které lemují kapličky křížové cesty. Pod nohami pobíhají desítky mrštných ještěrek a všude kolem jen palmy a kvetoucí keře. Locarno je městem, na které se prostě nedá zapomenout a pokud bych chtěl v této zemi žít, tak jedině tady.

Poslední aktualizace: 13.7.2009
Locarno – miláček slunce. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Locarno – miláček slunce.

Ascona – kráska u jezera Lago Maggiore.
Ascona jistě patří nejen mezi nejznámější místa Švýcarska, ale i celé…
Bývalá rybářská vesnice Ascona se nachází nedaleko Locarna ve švýcarském kantonu Ticino. Leží na slunném severozápadním břehu jezera…
Vypravili jsme se do kamenného srdce Ticina, do údolí Verzasca (Valle…
Vydali  jsme se na letní putování po kantonu Ticino ve Švýcarsku, který se…
Městečko Avegno se nachází ve švýcarském kantonu Ticino mezi horami a jezerem v údolí Valle Maggia asi 7 km severně od Locarna.…
Po dobré snídani v hotelu jsme se vydali obdivovat krásy údolí Valle Maggia a Valle Bavona s půvabnými vesničkami, kostely a…
Příjezdové místo:   horské sedlo  Alpe di Neggia 1395 m v Ticinu, které je…
Údolí Centovalli neboli "Údolí sta údolí" s hlubokými roklinami, vodopády a dřevěnými vesničkami se rozprostírá mezi švýcarským…
Konečně jsme na konci přes šest kilometrů dlouhého tunelu pod průsmykem…
Švýcarsko se vyžívá v zakládání a udržování botanických parků. Jedním z…