Středa 30. 6. 2021- odpoledne
Po obědě na parkovišti pod zámkem Hradec nad Moravicí odjíždíme. Je příjemně, sluníčko svítí, trošku to protahuje. Na procházky skoro ideální počasí.
Kousek se vracíme. Včera jsme už moc času neměli, navíc jsme byli tak plni dojmů, že jsme už nezajížděli do Jakubčovic k rozhledně Šance. Dnes tam samozřejmě musíme. Z parkoviště při hlavní silnici je to snad jen půl kilometru skoro po rovině. Na parkovišti nás vítá cedule, volně přístupná po celý rok. Kdyby k tomu přilepili ceduli, že je v rekonstrukci, ušetřili by nám zklamání, i když bychom se tam šli stejně podívat. Takhle jsme celí nadšení k rozhledně vyrazili, abychom nejdřív zjistili, že jí chybí v jednotlivých patrech kousky zábradlí. Přesto jsme doufali, že se nahoru dostaneme. Ale nedostali jsme se ani do 1. patra - vstup na plošinu byl uzavřen prkennou deskou. Co se dá dělat. Naštěstí je poměrně pěkný výhled i z pod rozhledny.
Rozhedna zde byla postavena r. 2005, aby se trochu zviditelnila tahle oblast. Vybíralo se z několika míst - jen odtud je však současně vidět Beskydy i Jeseníky. Je to dřevěná rozhledna z modřínového dřeva, která stojí na 4 betonových sloupech, které jsou obložené kameny. Celá rozhledna je 15,5 m vysoká. Na zastřešenou vyhlídkovou plošinu ve výši 13 metrů vede 61 schodů, spíš je lepší napsat vedlo. Shora bylo vidět Opavsko, Jeseníky, Beskydy, Slezská Harta, Kružberk, Fulnek i Ostrava.
Vracíme se do Hradce nad Moravicí, ale už nezastavujeme a směřujeme do Žehrovic, odkud chceme zítra na výlet podle plavebního kanálu. Cestou zastavujeme na parkovišti u Žimrovického splavu, zda by se tu nenechalo přespat. Má to svoje nevýhody, ale i výhody. Ty převažují. Je tu otevřený výčep, večer bychom se mohli i vykoupat. Je to však bohužel blízko silnice s poměrně velkým provozem. Od parkoviště je odděleno jen pár stromy. No, snad tu jednu noc vydržíme.
Ota jde na pivo, já jdu na procházku na vyhlídku Žimrovická skála po NS Hanuše. Celá měří 4,5 km a vede kolem vrcholů Skála a Hanuše, kde je nejzápadnější část obranného opevnění, tzv. "švédské šance" z 18. století. Až tam nepůjdu, mně bude stačit zmiňovaná vyhlídka. A abych se nevracela po hlavní silnici, vezmu to trochu oklikou. Takže mi to vyjde zhruba na 3,5 km dlouhou pohodovou procházku.
Jediná skála, kterou jsem viděla, byla na odbočce NS ze silnice. Na vyhlídku jdu po neznačené cestě. Nahoře je vyhlídkový altán, ale vyhlídka je hodně omezená. Skoro žadná. Je tak akorát vidět ta hlavní silnice. Ani řeku nevidím. Pak pokračuji po NS. Jedna její část pokračuje na vrchol Hanuše, já jdu po té, co v serpentinách klesá k silnici. Na rozcestí NS se dozvídám, že vrchol Hanuše se ve středověku jmenoval Januška a až sem do r. 1945 sahal zámecký přírodní park Hradec nad Moravicí. Toto místo bylo oblíbeným místem kněžny Mechtildy Lichnovské (1879 - 1958), proto bylo pojmenováno Mechtildina výšina.
Procházím listnatým lesem. Na cestě k hotelu Belaria se mi otevírá nádherný pohled na zámek a kostel, kde jsme byli včera. Za parkovištěm to stáčím vpravo k mlýnské strouze. Dostávám se do míst, kde se tato strouha rozděluje. To jsem snad ještě neviděla. Jedno rameno teče k pile, druhé k vodní elektrárně. Ale tam už jsem nešla. Jdu proti proudu po louce, kde pozoruji čápa.
Pěkně jsem se prošla. Jsem spokojená. Dali jsme si studenou večeři z vlastních zásob. Mezitím většina lidí už odešla. Teď se jdeme vykoupat my. Nečekala jsem, že to bude tak super. Je tady jez, po chvilce ještě jeden nízký, za ním už je mělčina. Právě mezi těmi jezy je to úžasné, i když moc hloubka tu není. Je to tu jako na trenažéru. Plavete, plavete, ale nikam nedoplavete. Je tu docela proud. K jezu jsem tedy musela dojít, tam jsme si nechali namasírovat krk a záda. No úžasné. Ota si to prý ráno zopakuje. Já uvidím až podle počasí.
Venku je ještě 24 stupňů, ale na sezení venku to po koupačce už moc není. Je tu stín a lehce to fouká. Sedíme v autě a popíjíme dobrý ležák z Opavského minipivovaru Nová sladovna. Už se  těšíme na zítřejší výlet k Weisshuhnovu  kanálu.
Poslední aktualizace: 3.11.2021
Jedeme znovu na severovýchod - 23. den - odpoledne: Jakubčovice - rozhledna Šance; Žimrovická skála - cca 3,5 km dlouhý okruh po NS Hanuše na mapě

Příspěvky z okolí Jedeme znovu na severovýchod - 23. den - odpoledne: Jakubčovice - rozhledna Šance; Žimrovická skála - cca 3,5 km dlouhý okruh po NS Hanuše

Pilarka
Pilarka je rozcestí žluté a červené turistické trasy a najdeme jej u seve…
Pod Hanuší je orientační místo a rozcestí na žluté turistické trase a nac…
Bezručovu vyhlídku najdeme jižním směrem od zámeckého areálu v Hradci nad…
Doubrava - myslivna je rozcestí modré a žluté turistické trasy a nachází …
Hradec nad Moravicí je známý nejenom místním zámeckým areálem. Městečko n…
Osada Žimrovice je místní částí města Hradec nad Moravicí a rozkládá se j…
Súčasťou zámockého areálu je aj 63 hektárovy krajinársky park, druhý najrozsiahlejší na Morave a v Slezsku. Vznik tohto zámockého pa…
Bukový chodník je Naučná stezka, která byla vyznačena v oblasti zámeckého…
Čtvrtek 1. 7. 2021 dopoledne V noci bylo přiměřeně teplo, ale spala jsem…
Zámok Hradec Nad Moravicí je komplexom skladajúcim sa z viacerých častí. Starším objektom je takzvaný ,,Bílý zámek,, - novogotický a…
Počas návštevy Bielej veže v Hradci nad Moravicí  v jej zámockom areáli za účelom rozhliadnúť sa z výšky do okolia sa nám naskytla e…
Bílý zámek v Hradci nad Moravicí, ktorý je súčasťou zámockého areálu…
Zajímavostí a součástí zámeckého areálu v Hradci nad Moravicí je…
Zámecký park u romantického Bílého zámku je pěkným místem ke konání svate…
Jedeme si prohlédnout krásný zámek, pro nás zatím úplně neznámý,  Hradec…
    Nastává překrásné, leč předposlední vrbenské ráno a poslední výlet.…
Pokud navštívíte zámecký areál v Hradci nad Moravicí, patří k tomu i…
Při výletě do Hradce nad Moravicí a návštěvě zdejšího krásného zámku se…
Středa 30. 6. 2021 - dopoledne Večer bylo dusno, na noc hlásili deště. O…
Pri návšteve Hradce nad Moravicí a konkrétne jeho zámockého areálu…