ZOO Dvůr Králové aneb napříč Afrikou

Do Dvora Králové jsme přicestovali vlakem a před nádražím naskočili do připraveného autobusu MHD, který nás dovezl na konečnou stanici této linky-tedy ke kostelu. Seběhli jsme zpět k řece, kde je umístěn veliký poutač se směrovkou k místní Zoo. Před zahradu přicházíme sice dřív než pokladní, ale čas si krátíme pozorováním čápa na nedalekém komíně.

Foto: Lena1979

Naše první kroky vedou k safaribusu a jsme překvapeni, jak se to tu od naší poslední návštěvy změnilo. Částí safari lze nyní projít pěšky, což samozřejmě nadšeně vítáme. Kolem jinak plachých žiraf, které jsou překvapivě na nás zvědavé stejně, jako my na ně, zlehka docházíme k místu „Katika Miti“, kde si dáváme ranní kávu a pro jistotu se ptáme, kde je stanoviště již zmíněného safaribusu. Před třemi lety to tu vypadalo jinak…Při popíjení lahodného nápoje máme možnost pozorovat snídající nosorožce, osla somálského a pasoucí se vodušky abok. Kolem paovce hřivnaté, pelikánů a jeřába královského, který si tančí svůj námluvní tanec, přicházíme k výběhu lva indického, kde je i autobusová zastávka. Zakupujeme si jízdenku a na pokyn upovídaného řidiče čekáme, zda nedorazí ještě ostatní návštěvníci. Jsme jen dva a nikdo další nepřišel. Proč nemít VIP safaribus pro sebe? Nejprve vidíme vodní ptactvo, hnízdící volavky popelavé, dále pak buvoly pralesní, pakoně, antilopy, impaly, zebry, vodušky.

Nyní si jdeme v poklidu prohlédnout Zbytek zahrady. Vracíme se k výběhu žiraf a míříme k pavilonu goril. Cestou sledujeme velblouda, jak pije…U primátů je celkem rušno, domov tu krom gorily nížinné našla i gueréza angolská, kočkodan Campbellův nebo šimpanz. Neméně zajímavý je hrošík liberijský, který bydlí hned naproti. Velmi sympaticky působí štětkoun africký, který v naší přítomnosti bojuje s větví. Prohlížíme si několik druhů sudokopytníků, a protože se počasí nějak pokazilo, schováváme se před deštěm v pavilonu Jedovatá Afrika a Ptačí svět…

Foto: Lena1979

Po dešti se zajímáme o ptactvo. U pelikánů je nově ubytován nesyt africký, proto voliéra není průchozí, ale u expozice Vodní světy tu možnost máme. V jednom stánku, poblíž pavilonu Africká savana, kde je krom slona afrického k vidění i jeho příbuzný daman skalní, si pochutnáváme na malé svačince a poté naše kroky vedou k Pavilonu šelem. Levharti, hyeny, langusty, tygři, psi hyenoví nebo třeba šakal, všichni ti zcela jistě stojí za pozornost. Procházka končí u restaurace U lemura, a jak už název napovídá, jsou tu k vidění lemuři kata.

Otevřeno denně od 9 do 18 hodin

Foto: Lena1979

Dospělí 195,-Kč Děti 4-15 let, studenti do 26 let (po předložení platného průkazu), důchodci 150,-Kč Děti od 2 do 4 let 50,-Kč Rodinné vstupné 660,-Kč pes 100,-Kč Safari vlastním vozem (1 osobní auto) 100,-Kč Safari Express (1 sedadlo - 1 osoba, cca 60 min.) 60,-Kč Safaribus (cca 20 min.)-dospělí, důchodci,ZTP,ZTP-P 30,-Kč Safaribus (cca 20 min.) - děti a studenti do 26 let zdarma Parkoviště zdarma

více na http://www.zoodvurkralove.cz/cs/

Poslední aktualizace: 25.5.2016
ZOO Dvůr Králové aneb napříč Afrikou na mapě
Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí ZOO Dvůr Králové aneb napříč Afrikou

ZOO - Dvůr Králové
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400…
Valentýnský víkend v zoo Přijďte oslavit Valentýna do zoo. O valentýnském víkendu (13.-15. 2.) může zamilovaný pár přijít do zahrady za…
Zoologická záhrada s viac ako 60 ročnou tradíciou Dvůr Králove nad Labem…
Naše společná cesta začíná na Exitu 84 dálnice D11. Odtud směř…
Vydáváme se do Dvora Králové nad Labem, nedaleko Hradce Králové, směrem na…
Safari a ZOO Dvůr Králové 15.5.2021 Tip k nalákání. Safari a Zoo …
V ZOO ve Dvoře Králové se můžeme podívat nejen na zvířátka. Od roku 1983…
Jeli jsme do Zoo ve dvoře Králové n. L. za poznáním nosorožců bílých…
Největší kolekci afrických zvířat v Evropě najdeme v populární zoo v…
Námestie T.G. Masaryka a okolie        Pri vstupe do centra Dvora Králové nás upútala Šindelářská veža vysoká 20m. Ide o poslednú…
Centrální pomník všem padlým z bitvy prusko-rakouské války u Dvora Králové ze dne 29. června 1866 se nachází na nábřeží Jiřího…
Tieto dve námestia spolu tesne susedia a nachádza sa na nich aj niekoľko…
Oblast známá pod označením Podkrkonoší není zcela přesně vymezena…
Krásný pěší výlet do skal, jež vedou snad až do Pekla. Jedná se o skalní…
Braunův Betlém je díky své snadné dostupnosti z nedalekého parkoviště nad Žirčí hojně vyhledávaným cílem rodinných výletů. Stejně tak hospital v…
Pátek 10. 9. 2021 - 1. část Dnes už v noci horko nebylo, možná i proto, že spíme na Zvičině (670 m) - je to o kousek výš než…
Vzpomínáte rádi na dětství, kdy jste chodili s rodiči nebo se školou do…
Naše cesta směřuje do města, které je známo zejména díky ZOO se safari, tedy do východních Čech, do Dvora Králové nad Labem. První…
Královédvorské informační centrum, kde návštěvník města najde vše potřebné…
Mariánský sloup na náměstí T. G. Masaryka je zřejmě nejvýznamnější volně stojící plastikou ve městě. Sloup byl postaven sochařem…
Dvůr Králové nad Labem - nám.T.G.Masaryka, soubor památek
Náměstí T. G. Masaryka - přirozené centrum města. Náměstí má tvar…
Původně románský děkanský kostel sv. Jana Křtitele je doložen již ve druhé čtvrtině 13. století což dokládají základy apsidy a části zdiva. V…
Dřevěný kostel stával v prostoru na dnešním Dolním předměstí již kolem roku 1500. Později byl kostel pro zchátralost stržen a v roce…
Šindelářská věž je nejvýznamnějším dochovaným prvkem bývalého Městského opevnění. Je dokladem opevnění, které sahá zřejmě již do 13.…
Královédvorské muzeum sídlí v komplexu bývalého Kohoutova (Bergerova)…
Čertovy hrady
Čertovy hrady jsou Krásnou přírodní památkou nedaleko Dvora…
Pokud navštívíte Dvůr Králové a také zdejší ZOO, vydejte se potom směrem…
V letech 1910 až 1919 byla na Labi nedaleko města Bílá Třemešná postavena Přehrada Les Království. Přehrada je známá též pod jménem…
Naše cesta směřuje do nejvýchodnější části Zvičinského hřbetu, do lesního…