Zimní vycházka na Vyšehrad

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na zimní vycházku na Vyšehrad.My jsme se tam vydali 1.1.2011.Šli jsme od stanice tramvaje Výtoň.Jezdí sem č.3,7,17,21.Od stanice podejděte viadukt a po přechodu přejděte ke kubistické vile. a pokračujte ulicí libušina a u lékárny odbočte vpravo do ulice Vratislavova,která Vás dovede k Cihelné bráně,která je vchodem do areálu Kulturní památky Vyšehrad.Zde máte spoustu možností,jak projít celý areál.Po té směřujte své kroky k východu z areálubránou jménem Táborská.Odtud je to jen coby Bugár dohodil a Kratochvílová doběhla,ke stanici metra Vyšehrad,která se nachází v těsné blízkosti Kongresového centra.

V areálu Kulturní památky Vyšehrad doporučuji hned v Cihelné bráně navštívit Kasematy,kde jsou uloženy originály soch z Karlova mostu a další sochařské skvosty,za cihelnou bránou odbočte vpravo do kopce a dojdete Probošství.Nedaleko něj,se v parčíku nachází socha sv.Václava .Dále se přesuňte k Chrámu sv.Petra a Pavla,který je veřejnosti přístupný i v zimě.Vlevo od kostela je pak Slavín,což je hřbitov slavných osobností.Najdete zde např. hroby Vlasty Buriana,Milady Horákové,Rudolfa Deyla nebo Maxe Švabinského,ale i spoustu dalších.Vpravo od kostela je park,kde jsou sousoší od J.V.Myslbeka v nadživotní velikosti.Po místním značení dojdete dále k Čertovu prstu a kolem Jedličkova ústavu branami Leopldovou a Táborskou vyjdete z areálu Vyšehradu.

Lehké občerstvení pořídíte v Občerstvení U okénka

Líbilo se nám,že zde nebylo mnoho turistů a tak jsme se mohli v klidu procházet.Nelíbilo se nám,že i když se v kostele nesmí fotit,někteří takyturisté zneužívají,že se tu nehlídá.Další kaňkou,bylo uzavřené IC.

Kasematy v Cihelné bráně-prohlídky každou celou hodinu od 10 do 16 h

vstupné-dospělý 50 .-  , děti - 30 .-

chrám sv.Petra a Pavla-Basilica Minor-otevřeno  Po-ČT+So+ne - 10 -12 , 13 - 16

Pá - 10 - 12 , 13 - 14

vstupné se bohužel neplatí,je zde jen kasička na příspěvky.

Poslední aktualizace: 1.1.2011
Zimní vycházka na Vyšehrad na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Zimní vycházka na Vyšehrad

Botanická zarada - Karlovo náměstí
Botanická zarada přírodovědecké fakulty UK Na Slupi 16, Praha 2, 128 01…
Ladova 7, místo, kde žil tento akademik, nositel Nobelovy ceny z roku 1959 za chemii. Zabýval se především polarografi (slouží ke…
Dneska se vydáme do Botanické zahrady na Prahu 2. Jedeme metrem na Karlovo…
Pamětní deska na domu č.45 připomíná, že v tomto domě žila a dokončila "Babičku" Božena Němcová. rozená Barbora Novotná, později…
V horní části Botanické zahrady Přírodovědné fakulty UK Na Slupi je…
Naše společná cesta začíná na prarkovišti P+R na okraji Prahy. Odtud pkračujeme pražskou MHD na stanci Karlovo náměstí a dále podle…
Objekt kláštera s kostelem - perlou českého gotického stavitelství - byl …
Kostol so zaujímavou vežou, vlastne dvomi akoby vežami som si všimla pri dávnejšej návšteve Prahy pri pohľade zo záhrad na Vyšehrade…
Nově otevřený geopark v Botanické zahradě přírodovědecké fakulty …
Prvý krát sme plagát k výstave Karla Gotta uvideli na bilborde v Českých…