Zimní procházka na Bílý kříž (Beskydy)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody Na hory Na kole

Nejprve je potřeba se dostat k hotelu Gruň a to nejlépe autem ze Starých Hamrů. Pokud přijíždíte z Frýdku Místku, pojedete na Ostravici, směr Bílá. Můžete přijet taky od Horní Bečvy, nebo ze Slovenské strany od Makovského průsmyku. Ve Starých Hamrech u mostu sjedete z hlavní cesty a pak lesem nahoru až k hotelu Gruň. (parkovné na celý den 50 Kč.)

Cílem je procházka po hřebenu Beskyd s výhledem na Malou Fatru, Malý a Velký Rozsutec, a na Lysou horu. Procházka je asi 12-14 km dlouhá (tam 6-7, zpět po stejné trase). Na trase se nachází místo zvané Bílý kříž, na památku strážcům hranic, kteří zemřeli na mor. Trasa se dá absolovovat pěšky v zimě i v létě, na běžkách či na kole.

Po trase se nachází více restauračních zařízení, je pouze na Vás, které si vyberete. Nejlepší se jeví na konci trasy chata Sulov. O kus dál hotel Kysuca, kde jsme se zastavili byl liduprázdný.

Za pěkného počasí toto místo asi nemá nevýhody. Velmi pěkná procházka plná pěkných pohledů jak na Lysou horu, tak na Malou Fatru(za pěkného počasí)

Parkovné 50 Kč na celý den. Za vstup do krajiny se vstupné zatím nevybírá...

Poslední aktualizace: 28.2.2012
Zimní procházka na Bílý kříž (Beskydy) na mapě
Autor: pitrisek85

Příspěvky z okolí Zimní procházka na Bílý kříž (Beskydy)

Kaple svatého Cyrila a Metoděje v Klokočově
Kaple svatého Cyrila a Metoděje (Cyrila a Metoda) se nachází v obci Klokočov v kysucké části Beskyd. Vznikla mezi roky 1932 - 1938 a…
Autem přes Staré Hamry,kde na křižovatce u rozcestí Staré Hamry - Černá bus odbočíme vlevo smerem na Konečnou a po cca 250 m je odbočka na Bílý kříž…
Autem jsme dojeli k horské chatě Sůlov (870m n.m.) nedaleko přehrady Šance…
Tentokrát jedeme autem z Orlové přes Havířov, kolem Žermanické přehrady na…
Bílý Kříž je místem velmi známým a hojně navštěvovaným ať už v létě či v …
Sobota 20. 8. 2022 Už v deset mne probudilo hřmění a vzápětí se spustil děsný …
Černá Ostravice, od svého pramene na uherské hranici, rozdělovala dvě historické země Koruny české – Moravu a…
Súĺov je rozcestí zelené, červené a žluté turistické značky a nachází se…
Rozcestí Bílý Kříž najdeme nedaleko severního okraje s…
   Překrásné hory Beskydské jsou na skalní útvary poněkud skoupější než…
Toto oblast mě neskutečně zaujala a v mnoha ohledech překvapila. Až mě napadlo, že bych si během několika měsíců mohl zkusit prohléd…
U Surovce je rozcestí zelené a žluté turistické značky…
Další zajímavý skalní útvar v Beskydech je Mrazový srub nebo také Vlčí skála. První název jej lépe vystihuje. Skutečně jde o velice …
Nejprve jsem si včera večer při návratu na vlak odjíždějící z Ostravice…
Vrchol Smrkovina ( 923 m.n.m.) se zvedá jižním směrem nad horskou rekreač…
Rozcestí Ježánky najdeme v jižní části horské rekreač…
Smrkovina - rozcestí
Smrkovina - rozcestí je křižovatka zelené a žluté turistické značky asi 2 kilometry západním směrem od horské rekreační osady Bílý…
Pokud se dostanete autem nebo autobusem na konečnou k Hotelu Visalaje,…
Nenáročná trasa, kterou půjdete téměř pořád z kopce začíná u hotelu…
Doroťanka je orientační místo a rozcestí na červené turistické značce, kt…