Židovský hřbitov Prudice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Židovský hřbitov u obce Prudice v severní části okr. Tábor se nachází cca 500 m od železniční zastávky Sudoměřice u Tábora. Ze Sudoměřic se vydáme východním směrem - směr obec Nemyšl, projdeme pod dálnicí a cca 300 metrů u prvního stavení - statek obce Záhoříčko, vyjdeme vlevo přes louku na mírný kopec kolem třešňové aleje. Před námi asi 200 metrů je ve smíšeném lesíku neudržovaný, ale o tom malebnější židovský hřbitov. Na stejné místo se můžeme dostat i od obce Prudice - cesta je o něco pohodlnější.

Židovský hřbitov Prudice - doba založení hřbitova není přesně známá, podle kronik byl určitě užíván již v 1. čtvrtině 18. století. Poslední pohřeb byl v roce 1939. Jedním z posledních pochovaných byl MUDr. Ignác Herrmann - generál zdravotní služby v listopadu 1938.

Na hřbitově je dochováno mnoho desítek náhrobků různého stáří a různé kvality. Vzhledem k tomu, že hřbitov není nikým udržován, zdi hřbitova jsou polorozpadlé, náhrobky a některé hroby jsou rozbité a propadlé. Na východní straně jsou zbytky zděné márnice.

Jelikož to byl jen krátký výlet, tak jsme se najedli doma :)

Celý hřbitov, ač umístněn nedaleko dálnice, vyzařuje klid a pohodu, jako by se zde zastavil čas.

Cestou ke hřbitovu jsme na protějším svahu vyplašili v křoví spícího mladého srnce, který se napřed polekaně rozběhl pryč, ale s uctivé vzdálenosti nás od svého příbytku zaháněj bojovným "poštěkáváním".

Vyjma jízdenky na vlak je výlet úplně zadarmo :)

Poslední aktualizace: 3.4.2011
Židovský hřbitov Prudice na mapě
Autor: adamek33

Příspěvky z okolí Židovský hřbitov Prudice

Nemyšl
Obec Nemyšl (520 m n. m.) leží 12 km severně od města Tábor na okraji…
Tvrz Nemyšl se poprvé uvádí vroce 1373 jako majetek Litvína zNemyšle. Ves a dalších osm vesnic zdědil vroce 1506…
Do lesů v okolí Hoštic u Nemyšle na Táborsku v Jihočeském kraji je na období 2. 12. 2013 až 2. 3. 2014 vyhlášen zákaz vstupu veřejnosti. Zákaz vydal v…
Kaplička a studánka se zázračnou vodou. Mariánské místo nedaleko rybníka.…
Borotín (zřícenina)
Malebná zřícenina hradu Borotín, někdy označovaného i jako Starý Zámek, s…
Projdeme se mírně zvlněnou krajinou Středočeské pahorkatiny s pěknou zříceninou hradu Borotín na trase. Ve Střezimíři si pak…
Nevěra, vražda mladé dívky, ukrutná vdova, zazdění dcery, ohnivé zjevení,…
Zříceninu hradu Borotín najdeme v okrese Tábor nedaleko stejnojmenné obce…
Starozámecký rybník najdete přímo pod zříceninou hradu Borotín. Ticho a k…
Z Tábora jedeme do Sudoměřice u Tábora, kde odbočíme na obec Boro…
Obec Chotoviny se nachází v jižních Čechách, asi 10 km severně od…
Tato křížová cesta na Táborsku se nachází na severozápadním okraji obce Chotoviny u místního hřbitova. Tvoří ji 13 kamenných sloupků…
V roce 1856 se začala stavět železniční dráha z Prahy do Vídně jako Dráha…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník katolické církve a také jeden z českých zemských patronů. Datum jeho narození…
K nejvýznamnějším památkám v obci Chotoviny, která se nachází v jižních…
V mírně zarostlém prostranství před kostelem sv. Petra a Pavla v obci…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Ve výčtu význačných staveb v obci Chotoviny nelze opomenout stavbu kostela…
Obec Chotoviny se nachází v jižních Čechách, 10 km severně od historického…