Zemí zamyšlenou

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Země zamyšlená, nádherná kniha Ladislava Stehlíka, spisovatele a malíře, rodáka z Bělčic byla v roce 1975 podnětem k pokusu o zorganizování turistického pochodu překrásnou krajinou kolem Blatné. Města, kterému dominuje vodní zámek. Pravda nultého ročníku se zúčastnilo 150 turistů, ale další ročníky to bohatě vynahradily.Dokonce v roce 1977 byl zaznamenám nejvzdálenější účastník. Byl jím Artur Ramon Madeiro Rondon z Caracasu ve Venezuele, který do kroniky pochodu napsal, že příští rok věří v setkání ve Venezuele. Pochod 35 km absolvoval úspěsně. Jak ale řekl nikdy by nevěřil, že po takové procházce může mít na nohou tolik bublinek. Každému je jasné o jaké bublinky šlo. Druhými nejvdálenějšími účastníky byli turisté z TJ Lokomotivy Nitra. Po několika létech pomlky, blatenští turisté znovu obnovili tento krásný pochod a my jsme mohli vyrazit. Vybrali jsme si z tras 14, 25 a 35 km tu zlatou střední. A tak se nám zadařilo v 9 hodin vyjít po modré a žluté značce do Bezdědovic. Z Bezdědovic po modré k nádhernéhu kostelíku v Paštikách a dále kolem paštických lomů do Újezdu u Skaličan. Odtud po žluté přes obec Chobot do Černívska, kde se nad černívským rybníkem nachází zřícenina tvrze Křikava a vedle rybníka pamětihodný kostel. Odtud pak po zelené do Bělčic. Pokud při cestě odbočíme vpravo, dojdeme k hezké keltské jeskyni, jak říkají obyvatelé Černívska. Od jeskyně se vrátíme zpět na trasu a dojdeme do Bělčic, kde můžeme navštívit rodný dům a muzeum Ladislava Stehlíka. Dále pak do Újezdu u Bělčic a Hornosína, kde je možné vidět kapli sv. Floriána z roku 1860. Naše kroky nás dále povedou do Paračova, Bezdědovic a zpět do Blatné.Dorazili jsme do cíle a rychle se přemístili na zimní stadion, kde právě probíhal countryfest. Čekalo nás pěkné zakončení turistického pochodu. Po občerstvení bylo možné si na zimním stadionu zatančit při produkci mnoha trampských i country skupin. Tedy kdo ještě mohl. Ještě kolem půlnoci mnozí z nás tančili za doprovodu skupiny TAXMENI. Musím se ještě zmínit o obyvatelích indiánské vesnice u Jarotic, se kterými jsme se tam sešli. Podíváte se na ně ve Fotogalerii. Všichni věříme, že se blatenským turistům podaří i v letošním roce neztratit kontakt s předešlými krásnými ročníky. Krásná krajina kolem Blatné by neměla být turisty opomenuta.

Pokud jste si již přečetli příspěvek tak jak vidíte, poslední věta byla výzva pro organizátory pochodu. A je to skutečně tady. Pochod nebude zapomenut, protože 7. srpna 2010 budeme mít zase tu možnost vyrazit na několik tras, dokonce i cyklotrasu. Pěší trasy jsou dvě a to 15 a 25 km a Cyklotrasy 55 a 35 km.Nyní tedy ke konkrétním bodům jednotlivých tras:

Trasa 15 km pěší: Blatná - rybník Hadí - Tchořovice - kolem Hajanského a Řečického rybníku zpět do Blatné.

Trasa 25 km pěší: Blatná - Jindřichovice, kde se můžeme podívat na pomník neúnavného cyklisty barona Bataglia - přes Zaboří, kde je pěkné občerstvení -do Čečelovic - rybník Velkou Kuš/ nádhera/ - do Vrbna - kolem rybníku Pálenec a rybníku Hadí- kolem hájovny U Hudečků zpět do Blatné.

Cyklotrasa 55 km: Blatná - Třemšín a zpět

35 km: Blatná - Myštice - Bělčice - Blatná

Vše vedeno po vyznačených cyklotrasách/ vrchol Třemšína po turistických/

Start pochodu je u hostince JUBILEUM/ naproti nádraží ČD/ od 6,00 - 10,00 hod

Po úspěšném absolvování pochodu si můžeme večer zatančit při hudení produkci coutry skupiny Z VRŠKU. Všichni, kdo vyrazíte na pochod Zemí zamyšlenou rozhodně nebudete litovat. Tak nashledanou v Blatné 7. srpna 2010.

Za nádhernou přírodou kolem Blatné, za kostelem v Paštikách, rodným domen a muzeem Ladislava Stehlíka a také za návštěvou zámku Blatná. Pokud se nám zadaří a countryfest bude ve stejný den jako Zemí zamyšlenou, pak i za dobrým zakončením putování.

Najíst se můžete v mnoha blatenských hospůdkách, pizzerii a také přímo před pochodem v bufetu nákupního střediska na náměstí. Posedět můžete také v pěkných cukrárnách. Na trase pak velmi dobře v Bělčicích.

Na trase 25 km se nám líbilo vše. Bez nadsázky mohu říci, že zakončení bylo načasované a bezchybné.

Pokud je pořadateli vypsáno vlastní značení, je třeba ho pečlivě sledovat. Někdy je značení méně viditelné.

Poslední aktualizace: 28.1.2010
Zemí zamyšlenou na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Zemí zamyšlenou

Paštiky
Víska Paštiky leží asi 2 km severovýchodně od Městečka Blatná v…
Stručný popis místa: Na samé okraji Blatné při silnici vedoucí z Paštik do…
Jedeme do Blatné, podívat se na vodní zámek a při té příležitosti…
Stručný popis místa: Kontribuční sýpka se nachází mezi rybníky Přední a…
Město Blatná je v Jižních Čechách, severním směrem od města Strakonice.…
                Turistické putování po rybnících Blatenska  s výkladem   …
Za krásami rybníků na severní a severovýchodní straně Blatenska           …
       Po návštěvníky a turisty, kteří zavítají do Blatné se samozřejmě…
Vintířova stezka je pěší dálková poutní stezka, která propojuje v…
   Okolí Blatné se svými rybníky je nádherným koutem Jižních Čech…
  Pondělí 29. června 2020 Máme týden volno. Ota ho chce využít hlavně k…
Filmy, zvláště historické nevznikají pouze ve filmových ateliérech, ale jejich tvůrci jsou nuceni se svými štáby vybírat exteriéry pro co…
Hezké jihočeské město, ležící v severozápadní části jižních Čech, má nejen…
Dopravili jsme se autem. Cílem naší cesty je zámek Blatná, kde se natáčela část pohádky Šíleně smutná princezna. Nešli jsme dovnitř,…
                                       Předvánoční toulka  Na předvánoční…
Za krásnou krajinou severní části blatenska, prohlídku zříceniny hradu…
Při cestě k zámku jsme nedaleko centra obce Blatná procházeli okolo kostela Nanebevzetí Panny Marie. Prohlíželi jsme si ho zvenku, a…
                         Zemí zamyšlenou 2014   Po několika ús…
Pokud se z Písku vydáme na Plzeň, budeme projíždět městečkem Blat…
Jeden z nejkrásnějších zámků na jihu Čech má o čem vyprávět. Jen málokterý…