Zemí zamyšlenou 2012

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody Na kole

Za krásnou krajinou severní části blatenska, prohlídku zříceniny hradu Křikava, údolí závišínského potoka.

Zemí zamyšlenou 2012

Turistický pochod Zemí zamyšlenou v sobotu 7. 7. 2012, který jsme pořádali a zároveň se stali jeho účastníky nebyl stejný jako loňský a to hlavně výběrem trasy. Pokud by měl někdo zájem projít si krásnou krajinu kolem Blatné a Bělčic , pak jen vřele doporučujeme. Jestliže se na tuto trasu vydáte, pak vyrazíte po modré turistické značce kolem rybníku Pustý přes Bezdědice do Paštik. Na konci obce se vydáme vpravo a po 50 m vlevo lesní cestou. Pak přejdeme na štěrkovou cestu. Na lesní křižovatce se dáme vlevo a pokračujeme až k silnici. Tam se vydáme Doprava po modré TZ až k Ženatému dubu. Od Ženatého dubu jdeme stále po modré do Újezdu u Skaličan. Odtud pokračuje trasa po žluté TZ. Na silnici před první serpentinou jdeme dolů lesní cestou a vyjdeme na silnici těsně před obcí Chobot. Pokud bude probíhat hasičské cvičení garantujeme vynikající občerstvení včetně piva Velkopřevor 14. Z Chobotu pokračujeme po zelené TZ až do Černívska. Před kostelem je možné odbočit vpravo a vydat se na prohlídku zříceniny hradu Křikava. Poté se vrátíme ke kostelu a pokračujeme po zelené TZ. Asi po 1,5 km se dostaneme na křižovatku, kde je strom s budíkem. Ano opravdu je na stromě pověšen budík. Nedozvěděli jsme se, zda ho někdo chodí natahovat. Po několika desítkách metrů zahneme ze silnice vlevo do lesa a po zelené dojdeme až do Bělčic. A právě v místě odbočení do lesa nás chytil déšť a bouřka a to trvalo až do Bělčic.V obci můžeme navštívit soukromou sklárnu pana Vlasáka čp. 32. Výlet neplánujte na první týden v červenci, neboť pan Vlasák je každoročně na řemeslných trzích v Chanovicích. Jinak možné si prohlédnout muzeum a rodný domek Ladislava Stehlíka po domluvě s paní Benešovou v čp. 142, tel: 383492083 nebo 723880014 po levé straně naproti rodnému domku spisovatele. Občerstvit se můžete v hospodě Sokolovna nebo v hospodě na náměstí.Po prohlídce Bělčic se vrátíme na náměstí a unavení turisté mohou jít na nádraží ČD, asi 250m do kopce směrem na Březnici. Odjezdy vlaků na Blatnou: 13,37,15,37 nebo17,37 hod.

Ostatní pokračují po hlavní silnici směr Blatná. Asi po 1,3 km odbočíme z hlavní silnice vlevo a jdeme po zelené TZ až do Závišína. Tady u kapličky zabočíme vlevo, kde čeká na všechny nezbedy vodník u rybníku Klusák. Pokračujeme mírně do kopce kolem houpaček a pak dále kolem lesa až k železničnímu přejezdu, kde je pomník rodiny V. Sedláčka. Lesem stále podél toku Závišínského potoka k Lopatárně. Tady se dříve vyráběly lopaty na přehazování obilí a pro zadávání chleba do pecí. Pokračujeme kolem Brodu potoka a Bílého mostu až do Bezdědovic. Odtud po žluté TZpřes Vinici do Blatné. U rybníku Pustý se dáme vpravo a pak přibližně 500m na nádraží ČD nebo k autům, která na nás trpělivě čekala. I my jsme touto cestou vyrazili po dešti a za krásného slunného odpoledne se doplížili do Blatné asi v 19 hodin, s pocitem hezky prožitého dne přestože jsme pěkně zmokli, ale nerozmočili se. A tak přejeme všem, kdo by si mimo termín pochodu tuto trasu vybrali krásné putování. TK Blamiš.

Jedli jsme z vlastních zásob, v Chobotu občerstvení vynikajícím pivem Velkopřevor 14, v Bělčicích pak v hospodě Sokolovna. Poslední občerstvovací stanicí byly Bezdědovice.

Krajina kolem Blatné, Ženatý dub, ochota pořadatelů po hasičském cvičení, kteří i když sklízeli po náročné akci, nenechali nás trpět žízní.

Pokud budete plánovat soukromý pěší výlet touto trasou, pak mimo 7.7. by bylo možné navštívit sklárnu pana Vlasáka.

Poslední aktualizace: 11.7.2012
Zemí zamyšlenou 2012 na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Zemí zamyšlenou 2012

Zemí zamyšlenou 2014
                         Zemí zamyšlenou 2014   Po několika ús…
                                       Předvánoční toulka  Na předvánoční…
Stručný popis místa: V místech dnešního domova důchodců nedaleko mostu…
Vydáváme se na pěší vycházku kolem Blatné. Za krásnou krajinou kole…
Za krásami rybníků na severní a severovýchodní straně Blatenska           …
 Zámecký park - obora zámku Blatná   Zámecký park s rozlohou 42ha pa…
Město Blatná je v Jižních Čechách, severním směrem od města Strakonice.…
Jedeme do Blatné, podívat se na vodní zámek a při té příležitosti…
       Po návštěvníky a turisty, kteří zavítají do Blatné se samozřejmě…
Vintířova stezka je pěší dálková poutní stezka, která propojuje v…
   Okolí Blatné se svými rybníky je nádherným koutem Jižních Čech…
  Pondělí 29. června 2020 Máme týden volno. Ota ho chce využít hlavně k…
Již při pohledu od silnice nebo při vstupu na most před branou jsme si…
Filmy, zvláště historické nevznikají pouze ve filmových ateliérech, ale jejich tvůrci jsou nuceni se svými štáby vybírat exteriéry pro co…
Hezké jihočeské město, ležící v severozápadní části jižních Čech, má nejen…
Při cestě k zámku jsme nedaleko centra obce Blatná procházeli okolo kostela Nanebevzetí Panny Marie. Prohlíželi jsme si ho zvenku, a…
Dopravili jsme se autem. Cílem naší cesty je zámek Blatná, kde se natáčela část pohádky Šíleně smutná princezna. Nešli jsme dovnitř,…
Pokud se z Písku vydáme na Plzeň, budeme projíždět městečkem Blat…
Jeden z nejkrásnějších zámků na jihu Čech má o čem vyprávět. Jen málokterý…
                 Blatná – Brusel    Mírové poselstvo českého krále…