Zeměměřičská věž - rozhledna Koňský vrch

Tipy na výlet Vycházka - půldenní Do přírody

Na Sedlčansku pokračujeme návštěvou rozhleden. Tahle je třetí. Je sice dlouhodobě zavřená, ale to pro nás nic neznamená. Chceme ji vidět.

Rozhledna stojí na Koňském vrchu (587 m.n.m.) na západ od silnice č. 102, která vede z Milešova do Kovářova. Odbočka k rozhledně je mezi obcemi Lašovice a Radvánov.
Je to pětiboká 17 metrů vysoká stavba. Byla postavena r. 1941 jako jedna ze zeměměřických věží, které sloužily jako geodetické body. Po válce byla využívána jako rozhledna. V současné době je dlouhodobě zavřená. Okolní les ji již přerůstá, takže by z ní stejně nebylo nic vidět. Vrcholová část kopce je stále chráněným územím geodetického bodu.

Na zavřené rozhledně samozřejmě žádné možnosti nejsou. V okolí není ani vhodné místo na posezení. Je tam vysoká tráva, kterou nikdo neseče.

Je zajímavá tím, že se jedná o pětibokou stavbu. Takové moc k vidění nejsou. Jinak tam prakticky nic není. Spíš jsem měla pocit, že stojím u nějaké bývalé vojenské strážní věže. Dveře chrání mříže, které jsou pevně uzamčené. Určitě by jí slušela nástavba, která by umožnila výhled do okolí.

U silnice, ani na odbočce k rozhledně parkoviště není. U lesa kousek od silnice by se však zaparkovat nechalo. Cedule Zákaz vjezdu však nikde není, takže se nechá dojet i nahoru. Cesta není moc hrozná, ale větve stromů, či spíše křovisek překáží. Takže, kdo je na povrch auta jen trochu opatrný, ať jde raději pěšky. Je to cca kilometrové stoupání. Já prohlásila, že kdyby auto mělo pusinku, určitě by se bránilo.
Kdo si chce udělat i výlet, nechá se. Kopec se nechá obejít po neznačené cestě a tím se dojde do obce Pelechy, odkud vede žlutá a červená turistická trasa.
Poslední aktualizace: 24.10.2018
Zeměměřičská věž - rozhledna Koňský vrch na mapě

Příspěvky z okolí Zeměměřičská věž - rozhledna Koňský vrch

Onen svět - Langova rozhledna, také rozhledna Onen svět u Lašovic
Objíždíme rozhledny na Sedlčansku. Od rozhledny Milada míříme na Onen Svět. Osada Onen Svět leží jen kousek na východ od silnice č. …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pzval k návštěvě Zážitkového areálu ZEMĚRÁJ, který se nachází nedaleko Kovářova a…
                            Z RADAVY  NA  RADAVU   Tento název jsem…
                                       Kovářovskem   Kovářov je obec,…
Obec Kovářov leží asi 10 km severně od Milevska v okrese Písek ve…
Okružní trasa kolem Kovářova je opravdu nádherná, pokud alespoň trochu…
Polovina ledna, člověk by čekal závěje sněhu a mráz. Omyl, příjemné počasí plné sluníčka, tedy o konání výšlapu bylo rozhodnuto. Na …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na další výlet po rozhlednách. Tentokrát začínáme v Petrovicích, kam jezdí…
Obec Kostelec nad Vltavou leží nad údolím řeky Vltavy na jejím pravém…
Přehrada Orlík je dalším ze stupňů Vltavské kaskády na území jižních Čech…
Když jede člověk po silnici č. 19 z jižních Čech na Plzeň, těžko může…
Žďákovský most byl po dostavění nazýván technickým divem světa. Ve…
Orlík nad Vltavou je obec ležící v jižních Čechách na severu okre…
Neděle 15. 5. 2022 Na úzkém poloostrově v blízkosti osady Svatá Anna se spa…
Rozhledna Kuníček se skládá ze dvou částí. Tou první je 9,6 m vysoký železobetonový válec obezděný kamennou přizdívkou, na jehož hraně se nachází…
Jedinečný zážitkový park ZEMĚRÁJ se nachází v lokalitě Budař u Kovářova…
Z Příbrami jsme vyjeli stařičkou Ladou směrem k Orlíku. Po prohlídce zdejšího zámku jsme se nalodili na parník, s nímž jsme se plavili vodami Orlické přehrady k hradu…
28. června 2003 byla pro veřejnost otevřena rozhledna Kuníček u Petrovic. Věž s rozhlednou je atypická ocelová příhradová konstrukce s vnitřním…
Orlík (zámek)
Zámek Orlík se tyčí na skále nad Orlickým jezerem. Zámek se nachází…
Vkládám to sice opožděně, ale přece. Měli jsme před sebou pár dnů volna. I  když byl červen, bylo krásné letní počasí a v Plzni nás …