Ze švédského Malmö přes Öresundský most do Kodaně

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou Na kole

Z polského letiště Katovice je to jen necelá hodina a půl letu do asi třetího největšího města Švédska - Malmö. Jedná se o město na jihu Švédska na pobřeží Baltského moře. Naším cílem bylo si město prohlédnout, a v rámci jednodenního výletu navštívit i nedaleké hlavní město Dánska.

Na prohlídku města Malmö jsme se vydali na půjčených kolech. Projeli jsme si centrum a velkou část pobřeží. Odpočinuli jsem si u zatím nejvyšší budovy na skandinávském poloostrově Turning Torso a ve velkém množství krásných parků. V srpnu zde bylo příjemné počasí, tak jsme nějaký čas strávili také u moře, kde se místní i koupali. Na nás bylo docela chladné. K večeru jsme si na kolech udělali výlet na okraj města do švédské Ikei. Dá se zde levně povečeřet...
Přesto, že do Kodaně jezdí přes Öresundský most spousta autobusů různých dopravních společností, tentokrát jsme si vybrali vlak. Bylo to hlavně z časových důvodů - jede často a kratší dobu, ale výhodou byla i nižší cena a MHD v Kodani jsme měli zahrnuto v ceně jízdenky. Navíc není třeba kupovat jízdenky dopředu. Jejich cena je stále stejná a dají se koupit na nádražích po celém Malmö, tak i přes internet.
Před návštěvou Kodaně jsem dala do jedné z cestovatelských skupinek dotaz, která budova turistům přístupna je nejvyšší. Odpovědí přišlo hodně, tak jsme si vybrali 3 a po návštěvě parku Tivoli, Nyhavnu, malé mořské víly, královského paláce atd. jsme se autobusem jeli podívat na střechu spalovny Copenhill, kde je v celoročním provozu sjezdovka a vstup na střechu zdarma. Měli jsme smůlu. Ten den byl zde koncert a pro veřejnost byla střecha uzavřena. Další věž se venkovním schodištěm byla ten den také nedostupná - vyprodaná. Nakonec jsme Kodaň z výšky viděli - z věže sídla dánského parlamentu Christianborgu. Jen je třeba se zde připravit na prohlídku jako na letišti. Vstupné je zdarma a jezdí se výtahem.
Z Kodaně ještě doporučujeme zámek Rosenborg.

Švédsko je oproti Dánsku levnější. Některé restaurace mají ceny srovnatelné s našimi, jiné jsou trošku dražší asi jako všude jinde. Hotely ve Švédsku mají většinou ve společných prostorách k dispozici kávu a čaj pro své hosty, pokud není přímo na pokoji varná konvice.

Projet si Malmö na kole byl opět zážitek. Vyzkoušeli jsme i místní MHD. Za 10letého syna jsme neplatili a za dospělého se nám z karty strhla 1 SEK za jízdu, což je něco málo přes 2Kč.
Výlet do dánské Kodaně neměl chybu. Není to velké město a základní památky lze absolvovat během jednoho dne (metrem, autobusy i vodní dopravousmile).
Určitě bych návštěvu Malmö a Kodaně doporučila i rodinám s dětmi. Pro malé děti je možné si půjčit kolo, kde si děti sednou dopředu do "vozíčku" a rodiče na ně krásně vidí a šlapoulaughing.

letenka, když kupujete tak 3-4 měsíce dopředu 800-1500 Kč
půjčení kola na den cca 170 Kč
MHD v Malmö 1 SEK za jízdu, děti zdarma
zpáteční jízdenka vlakem do Kodaně včetně MHD 270 SEK, pokud koupíte dvě dostanete 20% slevu takže 216 SEK tj. cca 450 Kč

Poslední aktualizace: 21.8.2023
Ze švédského Malmö přes Öresundský most do Kodaně na mapě
Autor: kalamity

Příspěvky z okolí Ze švédského Malmö přes Öresundský most do Kodaně

Švédsko - Malmo  kostol sv. Jána, st. Johannes kyrka
Švédsko - Malmo kostol sv. Jána, st. Johannes kyrka
Farský kostol v meste Malmö patriaci pod diecézu Lund, ktorý je pomenovaný…
Pildammsparken park sa nachádza v centre mesta Malmö. Slúži hlavne k…
Námestie Gustav Adolf Torg sa nachádza priamo v centre prístavneho mesta …
Ještě nikdy jsme nebyli na Skandinávském poloostrově a pro naši první…
pátek 30.6. Ve 13:15 jsme se sešli na olomouckém vlakovém nádraží, abych…
Stortorget- Veľké námestie bolo dostavané v roku 1530 starostom Jorgenom…
Kráľovský park a zámocký park sa nachádza priamo v centre mesta Malmö Je…
Kostol St.Petri -  Sv. Petra stojí blízko Veľkého námestia. Patrí do…
 Dnes máme před sebou výlet do Švédska. Jedním ze symbolů moderní…
Pri návšteve švedského mesta Malmö ma počas prechádzky starým prístavom…
Dominantou mesta Malmö je určite obytná mrakodrapová budova, ktorá sa nachádza v jeho severnej časti blízko prístavu u ulice Lilla…
Turning Torso je moderní výšková budova v Malmö, postavená v letech 1999 až 2004 podle návrhu španělského architekta Santiago…
Třetí největší město Švédska (280 tisíc obyvatel) ležící na jižním pobřeží…
Bjärred je pobrežná lokalita v južnom Švédsku v regione Skäne asi 20…
V obci Hög, západne od mesta Kavlinge je i pekná záhrada Pegasus Garden,…
Medzi najväčšiu dominantu univerzitného mesta Lund, ktoré leží v južnom…
Botanická záhrada - Botanisk trädgarden je umiestnená v centre…
Hrad Borgeby sa nachádza iba niekoľko kilometrov juhovýchodne od mesta…
Kostol v Borgeby v regione Skåne u mesta Löddeköpinge je postavený asi iba…
Veterný mlyn Fredwicksfeldtska mollan je postavený v meste Löddeköpinge…