Ze Štrby přes Popradské pleso a po Tatranské magistrále k Velickému plesu

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Po 28mi letech si hodlám zopakovat tuto trasu po Tatranské magistrále a beru s sebou i 12ti letého syna. Svoji cestu začínáme ve Štrbě, kde jsme ubytovaní v hotelu Nezábudka, zubačkou ke Štrbskému plesu. Odtud pokračujeme už po svých K Popradskému plesu. Kluk je ještě před výstupem na Ostrvu nadšený z tatranských vrcholů, na sedle Pod Ostrvou bude ovšem všechno jinak Smile

Cesta je zatím velice pohodlná. Počasí zatím přeje, sluníčko hřeje a na druhé straně jezera se nám naskýtá krásný pohled na stoupající lidi po úbočí Ostrvy. S vervou se po červené značce pouštíme také. Zprvu jde vše jako po másle, sice pomalu stoupáme, ale kocháme se nádherou pod námi a já stále fotím. Asi v polovině cesty k sedlu se náhle zatáhne a začne hustě pršet, naštěstí jsme dobře oblečení. Nepřestává ani nahoře a po tom, co náhle zahřmí, vyděšený kluk navrhuje návrat Smile. Ne tak já, vždyť tady se počasí rychle mění, za chvíli může být úplně jinak. A mám pravdu, náhle je slunečno, i když s přestávkami poprchává vlastně celou cestu. Asi po dvou hodinách poskakování po kamenech přicházíme k Batizovskému plesu, v dálce v oparu za ním je vidět masiv Gerlachovského štítu. Všude je pusto a prázdno, nikde ani živáčka, syn si připadá jako v Mordoru a konečně si to užívá Smile. Pokračujeme dále, cesta už nevede po tak strmém úbočí, ale stále se musíme dívat pod nohy a zvonící mobil raději ani nevytahuji. Něco po čtvrté přicházíme k Sliezskému domu. Na pátrání po svištích, kvůli kterým jsme chtěli ještě zajít za Velický vodopád, už nezbývá čas a i počasí se opět kazí. Dáváme si alespoň na zahřátí čaj a na cestu dolů do Tatranské Polianky nám už zbývá něco málo přes hodinu, musíme máknout, abychom stihli poslední vlak tatranské železnice. Počasí se už naštěstí, jak sestupujeme do údolí, umoudřilo. Vlak jsme stihli, na Štrbském plese přestupujeme opět na zubačku a asi v půl osmé večer jsme ve Štrbě v Nezábudke.

Ubytovaní jsme byli v již výše zmíněném hotelu Nezábudka v Tatranské Štrbě, pobyt byl koupený přes Slevomat a spokojeni jsme byli velice, velice bohaté snídaně i večeře, vždy švédský stůl a každý si mohl vybrat, na co měl zrovna chuť.

Vybírám z hotelových novin, které jsme měli každé ráno na stole:

Raňajky - miešané vajcia na cibuľke, volské oko, chlieb vo vajci, varené párky, pečená slanina, varená domáca klobása, opekané špekačky, puding, salamové a syrové nárezy, treska, šaláty, zavináče, udenáče, zelenina, džemy, nutela, med, závin, vianočka, jogurt atd.

Večera - gazdovský chlebík s oškvarkovou nátierkou a cibuľkou, chuťovky s tlačenkou a horčicou, slaninové závitky so syrom, syrový drevený tanier, vývar s mrvenicou, hrachová polievka s údeným mäsom, pečené sedliacké kurča s jablkmai a medoovu krustou, jelenie ragú na červenom víne so slivkami, pečené bravčové mäso, pečené jaternice, krvavničky a zabijačková neudená klobása, vyprážaný karfiol, šišky s džemom a tvarohom, ako príloha pečené zemiaky s rascou, dusená ryža, kynuté knedle, dusená červená kapusta na karameli, varená kyslá kapusta so slaninou, šaláty: kapustový, miešaný - uhorky, paprika, paradajky, kukurica, pór, strúhaná mrkva s citrónom, uhorkový s cibuľkou, paradajkový s paprikou a cibuľkou, šalát z čínskej kapusty so smotanou a granátovým jablkom, kyslé uhorky, červená repa, ovocný šalát - jablká, pomaranče, mandarínky, hrušky, kiwi, ovocné misy.

Z pobytu jsme byli nadšení a příští rok bychom se určitě chtěli vrátit a podniknout znovu túru za svišti, snad je konečně uvidíme Smile.

Jízdenku na zubačku jsem zakoupila přes portál Slovakrail, sleva 0,05 euro za 1 jízdenku, cena tedy 0,95 euro a pro dítě do15ti let 0,48 euro. Veškeré informace o přepravě v Tatrách na http://www.slovakrail.sk/sk/preprava-osob/slovensko/vo-vysokych-tatrach.html

Poslední aktualizace: 26.7.2013
Ze Štrby přes Popradské pleso a po Tatranské magistrále k Velickému plesu na mapě
Autor: AlenaVin

Příspěvky z okolí Ze Štrby přes Popradské pleso a po Tatranské magistrále k Velickému plesu

Zubačka Štrba --- Štrbské pleso - Slovensko
Soutěž 2 body
Kam a za čím jedeme? Do Vysokých Tater na Zubačku Štrba - Štrbské Pleso  …
Jeden z dřívějších názvů této osady zněl Czorba. Zřejmě proto, že místo…
Nádraží ve Štrbě je jedním z klíčových pro návštěvníky Vysokých Tater. Pro…
Hotel Rysy je svojí polohou výborným výchozím místem pro turistiku do…
Zo Štrbského Plesa Na Predné Solisko je stredne náročná trasa,ktorá vedie popod lanovku k Chate pod Soliskom a následne na výstup…
Štrbské Pleso a Štrbské pleso.
  Vysoké Tatry mají mnoho lákadel pro všechny typy turistů. Nabízí se ale…
Ideme na štít,ktorý je symbolom Slovenska.Začneme na Štrbskom plese a…
Nové Štrbské pleso Je to jediné jazero vo Vysokých Tatrách, ktoré…
Táto trasa nie je náročná a je vhodná aj pre menšie deti.Po trase vedie…
Přechod z Furkotské a Mlynické doliny patří k nejzajímavějším trasám, jaké…
23.8.2010 Štrbské pleso-Solisko  Z Podbanského autem na Štrbské pleso…
Chata pod Soliskom sa nachádza na svahu Predného Soliska vo výške 1840 m…
výzkum působení moravské slivovice na lidský organismus ve vysokohorském…
V tomto hotelu jsem měla možnost strávit moc hezký týden a vřele…
  Jelikož jsme byli ubytováni u Liptovské Mary, pojali jsme návštěvu…
Jedna ze sedmi naučných stezek Tatranského národního parku vede ze Štrbského Plesa K Popradskému plesu. Je dlouhá 3 925 m a projdete ji za 1,5 hodiny…
Rysy 2499 m n.m.
19. července 2006 Na tento den jsme si naplánovali celodenní výlet, a to…
Pásmo Vysokých Tater je ukryté černošedou mrakovou peřinou a mírný déšť…
Sobota, 24.květen, den jako vymalovaný! Vstáváme v šest hodin, abychom vyrazili co nejdříve na naši celodenní výpravu za poznáním krás Vysokých…
V polovině června volám Jonášovi s úmyslem zmermomocnit jej na př…