Ze Štítů k řece Moravě

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Výletní den začneme prohlídkou města Štíty. Potom se po modré značce vydáme na krátkou tůru směrem do Horních Studének. Pokračujeme polní cestou k Rozcestí Rozsocha, kde je nádherný památný strom s posezením. Dále vede cesta nad loukou s výhledy k hřebenu Hrubého Jeseníku a k Hraběšické hornatině. Při vstupu do lesa trasa začne klesat pěšinou k malému potůčku až dojde na lesní cestu, která turisty zavede až do údolí na silnic obce Klášterec. Z Klášterce jdeme stále po modré přes most řeky Moravy až k železniční zastávce Bohutín.

Ve městě Štíty si prohlédneme náměstí a akrobat park. V Horních Studénkách uvidíme kostel s hřbitovem a zdí s portály. Před i za obcí jsou na trase památné stromy. Z luk za Rozsochou jsou za dobré viditelnosti výhledy. Sestup do údolí je tak trochu divoce zarostlý. Cesta v sezóně láká k houbaření.

Po procházce městem Štíty můžeme poobědvat v tamních restauracích, např. v akrobat parku či u Černé kočky. Ke svačince je ideální místo u rozcestníku Rozsocha nad obcí Horní Studénky. V údolí řeky Moravy se dá občerstvit v Klášterci v pohostinství Rio nebo ve dvou hospodách v Bohutíně.

Nejdříve je to prohlídka výše zmiňovaného města Štíty. Zajímavá je obec Horní Studénky, posezení u rozcestí Rozsocha s houpačkou. Cesta vede vesměs po polních cestách a pěšinách smýšeného lesa. V podzimním období je to barevnost.

Výlet nemusí časově zabrat ani celý den a délka trasy je 9 km. Je to vpodstatě procházková záležitost. Výlet jsem absolvoval jako průzkum části trasy pro akci Jesenický výšlap železničářů. Do Štítů se dá dojít např. z Rudy nad Moravou nebo z Písařova. To je již skoro celodenní záležitost (viz. výlety z Hoštejna, Rudy nad Moravou a z Písařova).

Poslední aktualizace: 27.10.2012
Ze Štítů k řece Moravě na mapě
Autor: PavelMaPa

Příspěvky z okolí Ze Štítů k řece Moravě

Štíty (Šilperk) – Válečný pomník
Vylidněné vesnice, některé zaniklé zcela, to je příznak dějů, které po…
Štíty jsou malé městečko na západním okraji šumperského okresu. Ž…
Náměstí Míru ve Štítech zdobí v parčíku pod radnicí, barokní Socha sv.…
Štíty leží na Severní Moravě, západním směrem od Šumperka. Městečko se rozkládá pod…
Kavalitní socha sv. Anny je k vidění poblíž hřbitova ve Štítech, dříve Šilperku. Materiál sochy je téměř regionální provenience, pře…
V posledních letech i severomoravské městečko Štíty značně vylepšilo svůj vzhled, kterým se snaží přilákat projíždějící k delší…
Cyklistický výlet začíná na nádraží v Rudě nad Moravou. Vyjede se…
Štíty – kostel Nanebevzetí Panny Marie
Dvoutisícové Městečko, jehož historické jádro je městskou památkovou zónou…
V parčíku na náměstí Míru ve Štítech stojí za současnou radnicí Barokní morový sloup se sochou Panny Marie. Na kompozitivní hlavici…
To, že se na jaře (nebo dejme tomu v termínu jaru blízkém) i na Turistice…
Čarodějnice letos připadly na pondělí, tedy pracovní den mezi…
Rozcestník se nachází na náměstí Míru ve Štítech, mezi kostelem…
První zmínky o Šilperku, tedy dnešních Štítech pochází z doby konce vlády Přemysla Otakara II., r. 1278. Jednalo se o osadu umístěnou pod hradem nebo…
Poblíž kostela, tedy přesně za ním před moderní budovou zdravotního střediska trošku ukryt stojí kříž, můžeme říkat sloup s kalvárií. Kalvárie je pom…
Lípa velkolistá (Tilia platyphyllos) v Horních Studénkách tvoří se sousední kapličkou takřka nedílný celek. Díky rozsáhlému prostoru…
Sportovní centrum ve městě Štíty s názvem "Acrobat Park" se…
Ačkoliv v názvu se objevuje jako výchozí místo rybník Sychrov (přesněji křižovatka s červenou pěší TZ) ve skutečnosti je nástupní místo v …
Kvalitní kamenická práce z počátku 19. století, což dokládá nápis s letopočtem 1803 na zadní straně díla. Sousoší je umístěna na níz…
Malý tichý rybník asi 3 km východně od Štítů, patřící do katastru obce Ho…
Nabízím úžasnou nenáročnou trasu pro rodiny s malými dětmi a dětmi v…
Trasa na krátký výlet nemusí být za každou cenu použitá jen při církevních slavnostech. Osada Na Horách, nebo po místním označení…
Relativně na první pohled nevýznamné textační místo na červené turistické…
Na řadě turistických map najdeme nedaleko Štítů značku skalního útvaru. Toto označení vzniklo z názvu lokality, ve skutečnosti se…
Původní záměr byl sice vyrazit na prozkoumání jedné dosti zajímavé lokalit…
Tímto vyprávěním bych se rád vrátil do posledního dubnového dne tohoto roku, kdy jsem se rozhodl otestovat kondici svou i svého kola…
Horní Studénky jsou malou horskou obcí s 350 obyvateli a rozkládá…
Nedaleko rozcestí Hambálek či jak se lidově říká Čertí brány najdeme…
Obec Jedlí je připomínaná r. 1373. Přestože leží ve značné nadmořské výšce v Zábřežské vrchovině, vždy patřila k větším sídlištím.…
Jedlí je větší podhorskou obcí se 710 obyvateli a najdeme ji seve…