Ze Špindlerovy boudy do Špindlerova Mlýna

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody Na hory

V krásném Jarním počasí na začátku letošního dubna jsme se vydali na výlet, který by jsme v jiných letech, kdy je dostatek sněhu, asi v tomto období absolvovat nemohli.

Putování začínáme na autobusovém nádraží ve Špindlerově Mlýně, odkud od začátku dubna jezdí každou hodinu autobus až na Špindlerovu boudu.

Po příjezdu na česko-polskou hranici do nadmořské výšky 1200 metrů jsme nejdříve úplně uchváceni výhledy, které se nám odsud nabízí. Jako na dlani máme nad námi se tyčící Malý Šišák, Kozí hřbety, Medvědín a na něj navazující Zlaté návrší a celý výhled na českou stranu Krkonoš je ukončen vrcholy Kotel a Vysoké Kolo.

Pak už se vydáváme po žluté značce na cestu samotnou. Scházíme k Erlebachovým boudám, kde byla v roce 2007 postavena moc pěkná kaplička sv. Františka s Assisi, která určitě přidala tomuto místu na kouzlu.

Další naše cesta vede stále po žluté do Čertova dolu, kterým protéká přítok Bílého Labe zvaný Čertova strouha. Na toku Čertovy strouhy je k vidění množství velice krásných přírodních scenérií, které zde vodní tok a všudypřítomné kameny vytvořily. Okolo Čertovy strouhy se pak dostaneme na místo, kde se vlévá do Bílého Labe. Z toku Bílého Labe toho moc nevidíme, ale i to málo, které je zakončeno vodopádem má své vyjímečné kouzlo. Na soutoku se přímo nabízí navštívit zde stojící Boudu u Bílého Labe, sednout si zde na terásku, něco dobrého si objednat a jen poslouchat kouzelné zurčení vody stékající z hor.

Kotel
Kotel  •  Foto: neratovak

Po občerstvení se vydáváme na další cestu. Stále po žluté nyní vystoupáme na severní úbočí Kozích hřbetů. Zde ještě leží zbytky sněhu a o to je pak naše cesta zajímavější. Přes údolí Bílého Labe se otvírají krásné výhledy na místo odkud jsme vyšli tj. ke Špindlerově boudě. Jakmile obejdeme Kozí hřbety, můžeme se kochat pohledem na Medvědín, Kotel a Vysoké Kolo.

Za chvíli již máme na dohled i Špindlerův Mlýn, kde naše cesta, dlouhá asi 9 kilometrů, u autobusového nádraží zase skončí.

Ve Špindlerově Mlýně jsme byli na tři dny a bydleli jsme v hotelu Lesana v místní části Bedřichov. Moc pěkné ubytování, za rozumný peníz. Doporučuji.

Při výletě samotném jsme se pak vydatně, kvalitně a za rozumnou minci občerstvili v Boudě u Bílého Labe.

Tento výlet, neměl chybu. Vše však záleží na počasí, které nám dokonale vyšlo. Kouzelná příroda, daleké výhledy, prostě super.

Jediným finančním nákladem, když nepočítám útratu v Boudě u Bílého Labe, je lístek na autobus ze Špindlerova Mlýna na Špindlerovu boudu. Cesta pro jednoho příjde na 40,- Kč.

Poslední aktualizace: 21.4.2014
Ze Špindlerovy boudy do Špindlerova Mlýna na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Ze Špindlerovy boudy do Špindlerova Mlýna

Špindlerova bouda – Wielki Staw.
Modrá obloha je předzvěstí dalšího slunečního dne. Tak se rychle …
Horská kaplička sv. Františka
Dominantou KRAJINY pod Malým Šišákem je horská kaplička sv. Františka z…
Ráno vyjedeme lanovkou z Pece pod Sněžkou na Sněžku, tam se porozhlédněte…
Na Špindlerovu Boudu vyjedeme  ze Špindlerova Mlýna autobusem nebo taxi-cena stejná.Od rozcestníku na Špindlerově Boudě jdeme po červené, směr Petrovy Boudy.U …
Špindlerova bouda-NS prof. Fanty-Petrova bouda-Ptačí kámen-Moravs…
Trasa začíná u hotelu Špindlerova bouda. Odtud po červeně značené…
Auto je možné zaparkovat na parkovišti pod Hromovkou, kde…
Špindlerova bouda (Špindlerovka)
Horský hotel dostupný též kyvadlovou autobusovou dopravou ze Špindlerova …
Tato trasa je pro starší děti, nad sedm let.Ze Špindlerova Mlýna vyjedeme autobusem na Špindlerovu Boudu ( lze i taxi, při plném obs…
Cestu k vrcholu Sněžky začneme na autobusové zastávce ve Špindlerově Mlýnu…
Zimní Krkonoše jsou krásné hory a pokud vyjde počasí bu…
Petrova Bouda
Petrova Bouda leží v katastrálním území města Špindlerův Mlýn čp.:89 asi 2…
Asi 9km dlouhý úsek turistické(červené) trasy vedoucí pod hlavním hřebenem…
Schronisko PTTK Odrodzenie znajduje się przy głównym szlaku karkonoskim, nieco poniżej Małego…
Pokud obdivujete krásy české země a rádi cestujete po zajímavých …
Tou nejzásadnější je změna trati. Třetí rok, třetí varianta,…
Využijte ve dnech od 12. 1. do 31. 3. 2019 slevu až 20 % na skipa…
Malý Šišák je skalnatý vrchol na hranicích s Polskem (1440 m) nad Sedmido…
Ze Špindlerova Mlýna se vydáme autobusem na Špindlerovu Boudu. Dále už…
Bouda u Bílého Labe se nachází, cca v polovině Dolu Bílého Labe, cca 4 km…