Ze Soláně do Léskového

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Hřeben  •  Foto: ZdenekUrbi

Pobyt v oblíbeném penzionu Na Kopečku ve Velkých Karlovicících si zpříjemňujeme výletem na hřeben Vsetínských vrchů. Není potřeba příliš brzy vstávat. Autobus, který nás vyveze do sedla Čarták, odjíždí chvilku před půl jedenáctou. První zajímavý objekt čeká pár desítek metrů od zastávky - dřevěná zvonice, v níž je stylově umístěno informační centrum. Vyptáme si cykloturistickou mapu a vyrážíme po červené značce východním směrem. Příjemná hřebenovka, v níž se lesnaté úseky střídají s vyhlídkovými pastvinami má své kouzlo v zimě, pěšky, na kole. Severně se odkrývají výhledy na nejvyšší vrcholy Beskyd - Radhošť, Kněhyni, Smrk, Lysou horu, na opačnou stranu se díváte na pohraniční hřeben Javorníků. Po 4 km přicházíme do sedla pod Kotlovou, míjíme možnost změnit plánovanou trasu a pokračujeme hřebenem přes Pálenici na Benešky. Zde se vyplatí sejít k prameni horské vody a občerstvit se. Pokračujeme po hřebeni až na Polanu. Zde se rozhodujeme pro rychlý sestup, volíme žlutou značku, která směřuje na Miloňov. V místě turistického směrovníku "Pod Polanou", kde značka směřuje vpravo západním směrem, značku opouštíme, pokračujeme po lesní cestě až k několika samotám a při první příležítosti volíme cestu východním směrem. Ta nás zavede do údolí Velké Hanzlůvky a kolem potůčku až do Léskového.

Hřebenovka s krásnými výhledy je turisticku "klasikou" tohoto kraje. Relaxace v této přírodě potěší v každém období roku.

Bydleli jsme v penzionu Na Kopečku ve Velkých Karlovicích - Léskovém. Stravovali jsme se v restauraci Pod Pralesem, pár metrů od penzionu.

Pohodová turistika, kterou hřeben nabízí, a hezké výhledy do okolí.

Jízdenka autobusem stála pár korun, mapku jsme v infocentru Zvonice Soláň dostali zdarma, stejně tak i vodu ve studánce na Beneškách. Porce v restauraci Pod Pralesem nadprůměrné, jídlo výtečné.

Poslední aktualizace: 2.5.2010
Ze Soláně do Léskového na mapě
Autor: ZdenekUrbi

Příspěvky z okolí Ze Soláně do Léskového

Procházka údolím Malých Karlovic
Malými Karlovicemi je pěkný procházka, která začíná již v předešlém údolí…
Z Velkých Karlovic se vydáme po žluté turistické značce na…
Pohoří Moravskoslezskch Beskyd a Vsetínských vrchů tvoří severovýchod…
Veľké Karlovice - múzeum Múzeum sa nachádza v historickom strede…
Milovníci golfu mohou Východní Moravě využít novinku. U hotelu Horal…
Velké Karlovice jsou hodně vyhledávaným místem. Po objevování jejich…
Tak jako každoročně při naší dovolené v Beskydech, jsme se opět vydali na túru po hřebenech Vsetínských vrchů. Vyjeli jsme autobusem…
Jako zjevení mezi zástavbou dřevěnek a nízkých domů může působit…
  Po prohlídce Karolinky sedáme do busu a popojíždíme do blízkých…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích v obci a…
Sobota 27. 8. 2022 Spalo se tu pěkně, i když by mohlo být trochu …
Velké Karlovice se díky bohaté sněhové nadílce proměnily v ráj mi…
- CENÍK JÍZDNÉHO SKI AREÁLU SYNOT KYČERKA ve Velkých Karlovicích, Pluskovci - j…
Valašská obec Velké Karlovice, ležící v podhůří Javorníků a Beskyd, se…
Vzhledem k tomu, že valašská obec Velké Karlovice byla založena Karlem…
Krásny kostolík vo Velkých Karlovicích nás nadchol. Bol…
 Jako hlavní dárek ke svým narozeninám si moje Jana vybrala znovu výlet do…
Chcete - li ztrávit nějaký čas v jedné z největších obcí ČR - ve Velkých …
V srdci Valašska, malebné obci Velké Karlovice, v údolí Vsetínské Be…