Ze Slap do Davle

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody

Slapy Davle

Věřím že pro většinu trapmů a turistů velmi známá trasa podél Vltavy a vodních děl na ní. Pojdme se tedy vydat Svatojánskými proudy a dále.

Kvodnímu dílu Slapy se dostaneme třeba busem ke smíchovského nádraží č 390, vystoupíme vTřebotově a zde máme hned rozcestník ukazující nám zelenou značku, které se budeme po většinu cesty držet. Značka nás svádí křece. Jdeme podél jejího břehu a po pravé straně máme chatové osady.Po pár krocích stojí informační cedule o historii oblasti Svatojánských proudů, má též svou naučnou stezku a jak se zinfo cedule dozvíte je určena pouze PĚŠÍM TURISTŮM,NIKOLIV PRO CYKLISTY. Cedule,nás též informují o zdejší fauně a floře.Můžete zde stejně jako my potkat třeba chráněného mloka.

Foto: Salwin

Terén je členitější, bez výraznějšího stoupání či převýšení, střídají se zalesněné oblasti smístními oblastmi skalních masivů. Kousek před Štechovicemi se napojíme na modrou značku a ta nás zavede až do samotného městečka,přejdeme přes velký most a znovu, ted tedy prudkým delším stoupáním nás vynáší nad město, kde je i odpočívadlo slavičkami a krásný výhled na řeku a město samotné, to už se nacházíme na okraji Hradišťka a zde delší dobu jdeme podél vozovky, abychom do samotného Hradišťka dorazili a opět se vydali dle pokynů modré značky do lůna lesů, lesní úsek není však dlouhý a pomalu začneme klesat kPikovicím abysme je zvolna prošli a došli až křece, zde je opět rozcestník, dle jeho pokynů a směru naší cesty, musíme po červené ujít další 4 km, abysme došli do Davle. Cesta je přímo podél pravého břehu řeky cca po 2 km se po naší pravé straně objeví chaty, které nás provází až do samotné Davle.

Odsud můžeme pokračovat samozřejmě dále, třeba do Vranného nad Vltavou nebo nasednout na vlak a vyrazit směr Praha.

Slapy Davle

Foto: Salwin

chtěli jsme zvolit Štěchovice nicméně jsme si to rozmysleli a dali si pouze pití, v Pikovicích měli zavřeno bylo pondělí a v Davli jsme to časově nestíhali, takže nemůžu nic doporučit, rozhodně ne však hospodu na Ptáčkovně ve Štěchovicích

mě tedy vodní dílo Slapy, a potom samozřejmě naučná stezka Svatojánskými proudy. A viděl jsem svého prvního mloka

bez vstupů, nikde se nic neplatí, je to procházka přírodou

Poslední aktualizace: 16.10.2009
Ze Slap do Davle na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Ze Slap do Davle

Střed království českého
Střed království českého/Lahoz Střed království českého, právě takto je…
Příprava stavby začala již za druhé světové války, kdy bylo hlavně…
Nádherné golfové hřiště v členitém terénu s přakrásnými výhledy na přehra…
Při cestě po pravém břehu řeky Vltavy v úseku od hráze Vodní nádrže Slapy…
Když už jsem asi ten poslední člověk, co ještě nebyl na Máji, tak to…
Dlouho si Vltava od Českých Budějovic až do Prahy razila cestu sk…
Povltavskou stezku okolo bývalých Svatojánských proudů zná asi každý…
Vyjedeme z Prahy autobusem /č. 390/ze Smíchovského nádraží a vystoupíme na…
Svatojánské proudy. Voraři kdysi obávané místo kvůli výskytu peřejí,…
Zvu Vás na krátkou 7kilometrovou vycházku ze Štěchovic do Třebsína za vodníkem a na Smetanovu vyhlídku. Do Štěch…