zasněžený České středohoří

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Košťál
Košťál  •  Foto: belinda

Výlet začneme v Lovosicích, ve městě se moc nezdržujema a vydáváme se od nádraží nejprve po modré a potom po zelené značce na zříceninu hradu Košťál. Protože od včera nepřetržitě sněží, je krajina nádherně čistá a naše stopy jsou první, které cestu označují :-). Zustaneme těsně pod hradem, protože lezení po zřícenině je dost nebezpečné a výhled taky není nic moc. Další, stále neprošlapaná cesta, vede do obce Boreč a trojúhelníčkové cestě (nová Tyršova stezka značená zeleným trojúhelníkem) na Boreč. Kopec je nejzajímavější hlavně v zimě. Protože o této přírodmí "atrakci" dost lidí ví, je zde plno turistů. Sejdeme do obce Režný Újezd a můžme jít na vlak do Lovosic. My si ale uděláme ještě malou zacházku přes Lovoš. Protože stále sněží, výhled naní nejlepší. Určitě se sem zajdeme podívat na jaře až budou lepší "pamoramata". Z vrcholu seběhneme po zelené na vlak.

Chtěli jsme se projít Českým středohořím trochu jinak a hrad Košťál, naučná stezka Boreč s Lovoší byly tak trochu při cestě :-)

Všechny zásoby jsme měli v ruksacíh, ale na čaj jsme se stavili v jedné nevytopené hospodě v Režném Újezdě. Velké možnosti občerstveni jsou ale určitě v Lovosicích.

Nádherná byla zasněžená krajina bez lidí. Přotože sněžilo celý den i den předtím, jednalo se o tak trochu jiný výlet.

Hrad Košťál je volně přístupný celorečně, na Boreč a na Lovoš vedou značené naučné stezky. Vstupy není potřeba nikde platit.

Poslední aktualizace: 10.1.2010
zasněžený České středohoří na mapě
Autor: belinda

Příspěvky z okolí zasněžený České středohoří

Půjčovna kol Českých drah - Lovosice
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Na Hrad Ronov se vydáme vlakem z Lovosic směrem na Českou Lípu.Jedeme…
V obci Lhotka nad Labem, která sousedí s Lovosicemi, byla nedávno zrekonstruována kulturní památka - památník návštěvy císaře Josefa II. Památník vybudovaný v roce 1768…
Když jsme plánovali výlety v Českém středohoří, skoro náhodou jsem zjistila, že v té době, kdy tam budeme, se koná pravidelná akce P…
Lovosice leží na levém břehu řeky Labe na severním konci Polabské nížiny a na jižním úpatí Českého středohoří. …
Pěkná rozhledna stojí na okraji města Lovosice, na břehu Labe u výletní…
Naše putování za dobrodružstvím a krásami přírody Není čas, není žádná výmluva! Právě naopak je více než zdravé občas vyrazit do pří…
Na břehu Labe v Lovosicích stávala od roku 1865 výletní restaurace podobná malému zámečku. Před restaurací byl uměle vybudovaný kopec, který v sobě skrýval dvoupodlažní budovu…
Přívoz spojuje město Lovosice s obcí Píšťany. Přívoz lze využít jako…
Nedaleko od Lovosic se uskutečnila 1. října 1756 první bitva sedmileté války. Střetly se zde dvě evropské mocnosti 18. století. Pruský král Fridrich II. Veliký zaútočil se svými…
Počátek místní židovské obce v Lovosicích je uváděn od …
Nedaleko od Lovosic se uskutečnila 1. října 1756 první bitva sedmileté války. Pruský král Fridrich II. Veliký zaútočil se svými 28 000 vojáky vedených polním maršálem Radicattim…
Lovosice leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Ústí nad Labem.…
Vyrazila jsem na výlet po Labi se syny z Píšťanského jezera po Labi až ke Střekovu. Starší syn pro mě přijel vozem a dovezl mě k jez…
Na náš sobotní výlet na Lovoš vyrážíme v sobotu odpoledne z Lovosic po…
Z Malých Žernosek do oparenského údolí…..               Vyjeli jsme z Teplic do Malých Žernosek a pokračovali dál k oparenskému…
Pátek 28. 6. 2019 Ota spal dobře, mně tradičně tyto změny moc nesedí. V…
Naučná stezka vychází z Malých Žernosek. Vede Oparenským údolím k hradu…
Hora ležící na jižním okraji Českého Středohoří, přímo nad městem Lovosice…
Jdeme na vrch Lovoš v Českém středohoří. Je tu varianta několika…