Září – doba vinobraní II.

Tipy na výlet Vinařská turistika

Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na výlety za vinařskými nej, pozveme vás na tradiční i netradiční vinařské akce a ukážeme vám, že dovolená s vínem a za vínem stojí zato. Seriál připravujeme ve spolupráci se stránkami www.wineofczechrepublic.cz, kde najdete ještě víc užitečných informací a odkazů.

Září je obdobím vyvrcholení celoročních prací na vinici, které vinaři oslavují tradičním vinobraním. Máte-li rádi víno a dobrou zábavu, naplánujte si na některý víkend (třeba i prodloužený) návštěvu některého z historických i moderních vinobraní, tentokrát do Lednicko-valtického areálu.

Tradiční akce nadcházejícího podzimu s atraktivním kulturním programem pro celou rodinu v historickém prostředí města Mikulov je Dýňobraní, které se koná od 7. do 8. září pod záštitou vinařství Chateau Lednice. Akce je součástí Mikulovského vinobraní.

I letos se bude v Mikulově druhý zářijový víkend slavit. Program Pálavského vinobraní odstartuje v pátek 7. září odpoledne a skončí ve večerních hodinách 9. září nedělním programem na Náměstí. Přijeďte pozdravit krále Václava IV., ochutnat letošní burčák, rozdovádět chuťové buňky gastronomickými specialitami a zažít výjimečnou kulturní show.

Tradiční akce nadcházejícího podzimu Dýňobraní s atraktivním kulturním programem pro celou rodinu hostí Valtické podzemí 14. a 15. září. Návštěvníci se mohou těšit na tisíce různých tvarů a druhů dýní, chlazené odrůdové burčáky z Burčákomatů, ukázku a ochutnávku krajových a dýňových specialit, dýňový jarmark, vína Lednicko – valtického areálu, dýňové bludiště a podzemní zážitkovou vinařskou turistiku v unikátním labyrintu historických vinných sklepů v celkové délce přes 760 metrů.

Den otevřených sklepů vinařské obce Novosedly 2012 se koná 15. září. Doprovázejí slavnost vinobraní. Mimo bohatý kulturní zážitek, kde hlavním bodem programu je historický průvod procházející kolem místních vinařství, nabízíme také ochutnávku vín od místních vinařů a malovinařů a oblíbený burčák.

Obnovené tradiční vinobraní se koná na náměstí v Dunajovicích 15. září 2012. Bohatý doprovodný program, který na všechny návštěvníky čeká, obsahuje i občerstvení formou moravské zabijačky a dalších místních specialit.

Poslední aktualizace: 25.8.2012
Září – doba vinobraní II. na mapě

Příspěvky z okolí Září – doba vinobraní II.

Dub u Bulhar
Tento mohutný dub letní se nachází na okraji pole poblíž ochranné hráze řeky Dyje při účelové zpevněné cestě směřující z…
Nachází se na severním okraji obce a spojuje Bulhary s loukami a …
Neveliké selské stavení v jihomoravských Bulharech, před jehož vstupními…
Nacházejí se na dolním toku řeky Dyje pod přehradní hrází Novomlý…
Nachází se na křižovatce při okraji rozlehlé návsi. Prochází tudy červeně značená turistická cesta a začíní zde žlutá turis…
Jedním z míst na jihu Moravy, kde vydatné deště v září 2014 zapří…
Vít Dočkal je milovníkem a znalcem kraje a historie z povolání a vinařem z nadšení, ale obojí se v něm prolíná. Svůj sen o vinařství…
Místní hřbitov se nachází na vyvýšeném místě při západním okraji …
Kostel sv. Jiljí se nachází na západním okraji obce a je její do…
Nachází se na řece Dyji u obce Nejdek v Lednicko-valtickém areálu…
Po návštěvě rozhledny Dalibor v nedalekém Zaječí musíme samozřejmě navštívit i tuto rozhlednu.   Obec Přítluky leží na východ od…
Nachází se ve střední části obce. Kostel byl založen kolem roku 1…
Nachází se ve střední části obce u křižovatky ulic Hlavní a Obecn…
Vinařsko-turistický areál představuje soubor objektů vinařské výr…
Rozhledna s dřevěnou konstrukcí a točitým kovovým schodištěm se nachází na vrcholku Přítlucké hory, je vysoká 26,5 m, na její…
Jedeme se podívat do Podpálaví na výrazný hřeben Přítlucké hory v…
Zachovalá část nivy s přirozeným charakterem říčního koryta, porosty tvrd…
V juhomoravskom kraji a konkrétne v okrese Břeclav sa nachádza niekoľko rozhľadní, jednou z nich je rozhľadňa Maják  na Přítluckej…
Obec leží na hlavní trase mezi městy Mikulovem a Hustopečemi. Původní brod…
Zvedá se na vrchu Kalvárie západně od obce…