Září – doba vinobraní I.

Tipy na výlet Vinařská turistika

Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte vinařskou turistiku. Připravili jsme pro vás seriál o vinařských zajímavostech, dáme vám tipy na výlety za vinařskými nej, pozveme vás na tradiční i netradiční vinařské akce a ukážeme vám, že dovolená s vínem a za vínem stojí zato. Seriál připravujeme ve spolupráci se stránkami www.wineofczechrepublic.cz, kde najdete ještě víc užitečných informací a odkazů.

Září je obdobím vyvrcholení celoročních prací na vinici, které vinaři oslavují tradičním vinobraním. Máte-li rádi víno a dobrou zábavu, naplánujte si na některý víkend (třeba i prodloužený) návštěvu některého z historických i moderních vinobraní, tentokrát na Slovácku.

Tradiční akce nadcházejícího podzimu s atraktivním kulturním programem pro celou rodinu v historickém prostředí města Uherského Hradiště je Dýňobraní, které se koná ve dnech od 7. do 8. září pod záštitou vinařství Chateau Lednice. Akce je součástí Slováckých slavností vína.

Na X. ročníku Slováckých slavností vína a otevřených památek, které proběhnou od 8. do 9. září v Uherském Hradišti, se návštěvníci mohou těšit na lahodné víno, folklor, lidové tradice a pohostinnost, která je tolik charakteristická pro Slovácko. Slavnosti nejsou „obyčejným“ folklorním festivalem, ale skutečnou reprezentativní národopisnou slavností více než šedesáti měst a obcí z celého regionu Slovácka.

Vinobraní je tradiční folklorně vinařská akce s bohatým programem až do brzkých ranních hodin v příjemném prostředí vinných sklepů, kde bude možné ochutnat vína a burčák přímo u vinařů. Akce proběhne 8. září v Moravské Nové Vsi.

Slavnost vinobraní se koná 15. září v příjemném prostředí vinných sklípků u Nechor.
Průvod krojované chasy, která nese ozdobenou horu devatero kvítím, vyjde od kulturního domu ve 14 hodin směrem k Nechorám. Průvodu se účastní také ostatní účinkující v krojích, tzn. mužské i ženské sbory.

Další tipy na akce, kontakty a zajímavosti najdete na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 25.8.2012
Září – doba vinobraní I. na mapě

Příspěvky z okolí Září – doba vinobraní I.

Rozhledna Maják Šrotík
ROZHLEDNA MAJÁK ŠROTÍK – STARÉ MĚSTO Unikátní rozhledna v podobě majáku se nachází v průmyslové zóně na okraji Starého Města. Dominanta bývalého…
V unikátní KOVOZOO ve Starém Městě u Uherského Hradiště bude k vidění Betlém ze dřeva a kovu. Prohlédnout si jej bude možné od soboty 1. pro…
Dvaadvacátý duben se již neodmyslitelně zapsal jako den, kdy lidé na celém světě slaví Den Země. A slavíme ho také u nás ve Starém Městě pod…
Toto červenobílé dopravní letadlo je jedním z nejnápadnějších exponátů uni…
Od 2. 6. 2019 bylo slavnostně otevřeno Muzeum veteránů  ve Starém Městě - v prostorách areálu Kovozoo, v budově Kongresového centra.…
KOVOZOO je jeden velký příběh skládající se z mnoha malých. Každé…
V kovové ZOO lvi nekoušou Netradiční kovová ZOO bude od soboty 21. dubna…
  Jelikož máme s ženou rádi zvířata (a nejenom ta chlupatá), rozhodli jsme…
Penzion Bobule ve Starém Městě u Uherského Hradiště nabízí levné …
Na Slovácko se většinou jezdí za zcela jiným účelem, než je návštěva…
Nachází se přímo před vlakovým nádražím na západním okraji města. Odjíždí…
V netradičním Kovozoo na Slovácku - ve Starém Městě můžete zhlédnout mezi kovovými zvířátky i jednu z atraktivit areálu -…
Jsme na Moravě a právě se přesouváme z Přerova do Lednice. Po dálnici téměř nejezdíme, protože tam není nic pořádného vidět. Abychom…
  Velmi spokojeni opouštíme staroměstskou KOVOZOO a teprve nyní se dostáv…
Máte - li rádi romantické projížďky lodí po vodní hladině, lze využít…
Maják Šrotík s lodí Naděje sice jsou součástí dětského hřiště při zdejší…
Pokud se vypravíte na Slovácko do Kovozoo nacházejícím se v areálu bývalého cukrovaru ve St…
Po řadu století bylo Staré Město spjato s Uherským Hradištěm jako jeho pře…
  Při navštěvách mé drahé tchýně a bývalé paní učitelky, bydlící v Uherském Hradišti na sídlišti poblíž největší moravské řeky, se …
 Už řadu let při průjezdu Starým Městem pozoruji s velkým zájmem…