Zámek Jezeří

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Zámek Jezeří se nachází asi 30 km jihozápadně od Teplic. Pohodlně můžeme až k zámku dojet autem, vlakem, který přijíždí na Litvínovské nádrží, pak už je to "jen" 13 km. Tuto vzdálenost pak můžeme ujít delší procházkou nebo ujet na kole. Nebude to ale moc příjemný pohled, protože kolem cesty se rozléhá mostecká pánev.

Jedeme na původní gotický hrad pánů z Rvenic z 2. poloviny 14. století, který byl roku 1549 přestaven na renesanční zámek. Po dvou požárech v letech 1646 a 1713, obydlení vojáků za války, kteří poničili spoustu renesančních maleb, postupného vykrádání zámku a, točeních několika zahraničních filmů byl upraven do dnešní podoby. Nyní je na zámku plně zprovozněných osm místností, sestavených s původního nábytku, který byl dříve ukraden pak následně vrácen lidmi, kteří ho našli například ve starých domech po svých prarodičích. Dále starým nábytkem, kteří zámku věnovali lidé, kteří už ho nepotřebovali. Nyní je zámek velmi poškozen, ale pomalu se snaha o jeho opravu zlepšuje - je opraveno osm místností a další se také opravují, je opravena střešní krytina na jednom křídlem zámku, sklepení je použito, na expozici papírových strašidel, které potěší zejména děti v bývalé konírně jsou vystaveny staré vozy, v velmi krásně upravených zahradách se konají svatby...návštěvu na zámku velmi doporučuji, přestože je z části velmi v dezolátním stavu. Prohlídka na něm je velmi zajímavá, protože rozvíjí vaši představivost, přitom když si představujte jak to tam mohlo dříve vypadat.

Ubytovat se můžeme v ubytovně Real Litvínov a.s. , která nabízí levné ubytování. V ubytovně je k dispozici 8 dvou a třílůžkových pokojů. Součásti je také kuchyňka a koupelna, která je vždy společná pro jedno patro. Na každém pokoji je možnost internetového připojení, dále TV a Lednice. -www.ubytovnalitvinov.cz

Dále v chtě Emeran, která patří pod Mount club Litvínov. Já ale osobně doporučuji ubytovat se v kempu nebo penzionu, který k němu patří v městě Osek, ze kterého pak vyjíždět a navštěvovat i ostatní zámky a památky v okolí.

Na zámku se mi nejvíce líbilo, to že to nebylo jako ostatní vyzdobené renesanční zámky, byla to příjemná změna. Samozřejmě se mi ale nelíbilo lešení a oloupaná omítka kolem zámku.

I. okruh - zámecké interiéry (náznaková expozice)

Základní vstupné 50,- Kč

- invalidé po předložení průkazů ZTP a ZTP/P
- senioři nad 65 let věku

Děti do 6 let (v hromadné výpravě s doprovodem) 20,- Kč

II. okruh - sklepy (expozice strašidel a pohádkových bytostí)

Jednotné vstupné 20,- Kč

Poslední aktualizace: 23.1.2010
Zámek Jezeří na mapě

Příspěvky z okolí Zámek Jezeří

Goethovo sedátko
Na přelomu 18. a 19. století, v období největšího rozkvětu zámku Jezeří se na zámku pořádaly koncerty, plesy a hrálo divadlo. Těchto akcí se zúčastňovalo mnoho významných…
Jižní svahy Jánského vrchu se prudce zvedají z Mostecké pánve. Jsou porostlé bukovým porostem a je zde mnoho skalních útvarů, které jsou častým cílem místních horolezců. Asi 200…
Po pravé straně silničky vedoucí od zámku Jezeří do Černic stojí v…
Jezeří se nachází na Mostecku, pojedeme-li z Mostu do Litvínova, odbočíme…
Vloni jsme zde byli se podívat. Bohužel jsme nedaleko projížděli v pondělí…
Rozcestník nalezneme nedaleko / pod zámkem Jezeří na Mostecku. Je to výchozí bod žluté a zelené turistické značky, dále zde prochází…
Jezeří,slovo v dobách minulých skloňované v mnoha pádech a při různých…
Středověká štola po těžbě železné rudy se nachází v blízkosti jezírka a parkoviště u Zámku Jezeří. Byla objevena v 70. letech…
Tentokrát pozvánka na krátký výlet v okolí Zámku Jezeří.   K zámku jsem…
Barokní Zámek Jezeří se nachází na Mostecku v Ústeckém kraji. Zámek…
Stále se pohybujeme v podhůří severní části Krušných hor, kde se nám moc…
Jánský vrch je výraznou krajinnou dominantou Mostecka, především při Pohl…
Asi 500 metrů severně od zámku Jezeří, v blízkosti zeleně značené turistické cesty a křižovatky lesní cesty a silničky vedoucí k…
Jezerka je národní přírodní rezervace v oblasti Krušných hor. Patří k nej…
Malá a opomíjená přehrada leží na Vesnickém potoce uprostřed Národní…
Rozvojem povrchové těžby hnědého uhlí mezi Chomutovem a Litvínovem vznikl problém, co s potoky, které stékají v této oblasti z…
Málo známý pomníček stojí ve svahu Šramnického potoka 1,9 km severozápadně od Zámku Jezeří a 1 km východně od Červené Jámy. Je mezi…
Vlakem do Jirkova u Chomutova, ke zkrácení trasy lze také využít autobusu z Jirkova do Vysoké Pece. Jel jsem za unikátním skalním…
Ve svahu hory Jedlová /853 m/ se v blízkosti lesní cesty z Vysoké Pece na…
Unikátní skalní útvar se nachází ve svahu hory Jedlová /853 m/. Rulová skalní brána /okno/ má výšku 5 metrů a dosahuje šířky 2 metry. Dostaneme se k…