Zámek Blatná - Blatenská ryba

Tipy na výlet Za gastronomií Gastronomie

Jedeme do Blatné, podívat se na vodní zámek a při té příležitosti si zajdeme nakoupit něco k snědku z darů naší země resp. našich rybníků.

Blatná leží 95 km jižně od Prahy a přibližně ve stejné vzdálenosti od rakouských a německých hranic. Uprostřed bažin byl postaven blatný hrad, o němž je první písemná zmínka r. 1235 a podle kterého dostala své jméno i při něm vyrůstající osada. Nejstarší částí hradu je částečně dochovaná románská centrální kaple z doby kolem roku 1220.

Foto: Ajnstajn

Nejvýznamnější doba hradu začíná v 15. století příchodem rodu Lvů z Rožmitálu V této době dosahuje rod svého vrcholu. Sestra blatenského Lva z Rožmitála (1446-1485) Johanka, se provdala za Jiřího z Poděbrad a stala se českou královnou. V průběhu 15. století byla postavena většina budov, ze kterých vyniká zejména obranná věž s nástěnnými malbami z roku 1480 a pozdně gotický palác s trojbokými arkýři. V tomto období vznikly i malby v Rytířském sále. Starý hrad se rozrůstal dalšími stavbami za pozdějších majitelů hrabat z Rozdražova a v 18. století za Hrabat Serenyiů.

V roce 1798 získávají Blatnou Hildprandtové z Ottenhausenu, za kterých byly prováděny v první pol. 19. století vnitřní úpravy i regotizace celého objektu stavitelem B. Gruberem. Hildprandtova rodina pokračuje i nyní v rozsáhlé rekonstrukci zámku a jeho okolí. Z dřívější obory byl upraven velký anglický park, pod staletými stromy jsou dosud uchovány sejpy - zbytky po pradávném rýžování zlata. Park je celoročně přístupný návštěvníkům. Zámek a město Blatná jsou s vodou a rybníkářstvím  historicky svázány, proto nikoho nepřekvapí, že zde v současnosti sídlí společnost Blatenská ryba spol. s r.o. www.blatenskaryba.cz . Pokud máte zájem, můžete si svoji vlastní rybu chytit sami – na sportovní a relaxační rybolov jsou tu připraveni (pruty a další vybavení si vezměte své). Pokud nechcete pokoušet osud a mít zaručený úspěch, můžete si v podnikové prodejně této společnosti zakoupit široký sortiment ryb a rybích specialit.

Najdeme zde hlavně typicky české ryby (kapr, štika, lín, sumec, candát, pstruh) ale i ty „nepůvodní“ či mořské jako je amur, tolstolobik, nebo losos. Ryby jsou k dostání jak živé (čerstvé), tak i mražené. Samostatnou kapitolou jsou pak rybí speciality – např. rybí: salám, sekaná a klobása. Ale tou pravou pochoutkou jsou hlavně ryby uzené. Vybere si opravdu každý, v nabídce je podle sezóny až 20 druhů uzených ryb. Ne náhodou, proto jeden ze stěžejních výrobků  - blatenský Kapr uzený – porcovaný pro svoji harmonickou chuť, vůni a kvalitu získal ocenění v projektu Ministerstva zemědělství ČR  „Regionální potravina“.

Poslední aktualizace: 16.12.2010
Zámek Blatná - Blatenská ryba na mapě

Příspěvky z okolí Zámek Blatná - Blatenská ryba

Blatná (město)
Město Blatná je v Jižních Čechách, severním směrem od města Strakonice.…
Stručný popis místa: V místech dnešního domova důchodců nedaleko mostu…
Za krásami rybníků na severní a severovýchodní straně Blatenska           …
                         Zemí zamyšlenou 2014   Po několika ús…
Za krásnou krajinou severní části blatenska, prohlídku zříceniny hradu…
       Po návštěvníky a turisty, kteří zavítají do Blatné se samozřejmě…
Vintířova stezka je pěší dálková poutní stezka, která propojuje v…
   Okolí Blatné se svými rybníky je nádherným koutem Jižních Čech…
  Pondělí 29. června 2020 Máme týden volno. Ota ho chce využít hlavně k…
Filmy, zvláště historické nevznikají pouze ve filmových ateliérech, ale jejich tvůrci jsou nuceni se svými štáby vybírat exteriéry pro co…
Hezké jihočeské město, ležící v severozápadní části jižních Čech, má nejen…
Při cestě k zámku jsme nedaleko centra obce Blatná procházeli okolo kostela Nanebevzetí Panny Marie. Prohlíželi jsme si ho zvenku, a…
Dopravili jsme se autem. Cílem naší cesty je zámek Blatná, kde se natáčela část pohádky Šíleně smutná princezna. Nešli jsme dovnitř,…
                                       Předvánoční toulka  Na předvánoční…
Již při pohledu od silnice nebo při vstupu na most před branou jsme si…
Pokud se z Písku vydáme na Plzeň, budeme projíždět městečkem Blat…
Jeden z nejkrásnějších zámků na jihu Čech má o čem vyprávět. Jen málokterý…
 Zámecký park - obora zámku Blatná   Zámecký park s rozlohou 42ha pa…
                 Blatná – Brusel    Mírové poselstvo českého krále…
Absolutně spontánní akce, že dnes zase nebudeme doma a uděláme si…