Zámek Berchtold

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Za kulturou Za sportem Do přírody Na golf

Romantický Zámek Berchtold

Obec Kunice leží na 15,5 km brněnské dálnice D1. Na Exitu 15 Velké Popovice sjedete z dálnice a dáte se směrem Strančice.

Maličko o zámku

Na přelomu 14. a 15. století byl vlastníkem šlechtický rod Z Vidovic. Sídlo zaniklo a další zmíňky o něm se datují zhruba v polovině 17. Století, kdy Vidovice patřily ke statku ve Velkých Popovicích.Zámek byl založen roku 1877. V roce1904 byla provedena přestavba zámku a zámek byl zvětšen. Velký zásah do zámku provedla v 70.tých letech 20. století naše armáda.Jako na mnohých jiných památkách – přes co přešla armáda, nejen 7 let, ale mnoho let tráva nerostla. Po odchodu armády zámek už jen chátral a chátral.

Od roku 2005 je majitelem zámku pan Růžička, který dal zámku nynější podobu a stále jej vylepšuje.

K zámku patří zámecký park, který je úžasně udržovaný a je plný miniatur různých našich hradů a zámků. V parku je dostatek laviček na obyčejné zevlování a relaxování.

K parku náleží dětské hřiště(bezpečné a udržované) a mini Zoo. Musím přiznat, že ta mě zklamala, jedná se o přítomnost několika koz a nějaké ptactvo. Na tuto atrakci bych nesázela.

V zámku se konají svatby, zrovna jsme byli přítomni, když se tam svatba připravovala.

Oddávací místnost, připravená tabule, vyzdobené hotelové pokoje, možnost obřadu venku (počasí bylo ten den velice rozpustilé, takže do poslední chvíle svatebčané nevěděli, jestli bude obřad uvnitř či venku) – vše bylo velmi příjemné pozorovat.

V areálu zámku je Restaurace, cenově lehce vyšší, ale jídlo bylo připraveno ryhle a bylo chutné.

Foto: Irusa

Celkově velice kladný dojem. Oáza klidu. Prohlídka není moc dlouhá, na expozici se stále pracuje, ale je zajímavá.

Zámek je celoročně otevřený - tedy až na pár dní jako je 1.1.

Poslední aktualizace: 7.8.2013
Zámek Berchtold na mapě
Autor: Irusa

Příspěvky z okolí Zámek Berchtold

Poznávání “ČESKÝCH HRADŮ A ZÁMKŮ“ a dalších zajímavostí z celé ČR na zámku Berchtold
miniatury hradů, zámků a zajímavých historických objektů skřítků, víl a…
Sport centrum Na Zámečku bylo slavnostně otevřeno dne 9. června 2007 za…
Pivo Velkopopovický Kozel je významnou ikonou českého pivovarnict…
Manžel k Vánocům dostal poukaz na prohlídku pivovaru Velké Popovice a…
Češi jsou národ pivařů. Velké oblibě se těší velké i malé pivovar…
Berchtold zámek - dětský ráj.Jedeme vlakem z Hlavního nádraží do zastávky…
Farní Kostel Panny Marie Sněžné býval velmi malý. Původní kostel nyní tvoří presbytář. Koncem 17. století byl rozšířen. Ještě jednou byl rozšřen a to v roce 189…
Jedeme trochu oklikou z Dolních Počernic do Plzně, ale zjišťujeme, že právě…
Ve Vidovicích bylo panské sídlo již na přelomu 14. a 15. století a jaho…
 Velké Popovice najdeme jihovýchodně od Prahy a jsou známé hlavně díky…
Jsme nesmírně rádi, že po dlouhých 4 letech se v sobotu 10. červn…
Gastronomie a vynikající vína mají na zámku BERCHTOLD již svoji tradici. Svatomartinské husy, výborné víno, vepřové hody či pověstný burčák, stejně…
Léčebné, rehabilitační a relaxační programy nabízené v zámeckém WELLNESS …
Krásný zrekonstruovaný zámek Bertchtold nalezneme 30 km od hlavního města.…
Pivovar Velké Popovice - Po stopách Kozla
Jen kousek od Prahy se nachází malebný historický pivovar Velké P…
Poznejte malebný pivovar Velké Popovice Pivo Velkopopovický Koze…
Obec Chlum leží 9 km jihovýchodně od Říčan a 3 km západně u Mirošovic, př…
Ves Lojovice se nachází 11 km jižně od Říčan a 3 km jihovýchodně od Velký…
Pozdně barokní zámek je půvabnou dominantou vsi Štiřín ve Středočeském kr…
Obec Všestary se nalézá ve Středočeském kraji v okrese PrahA - východ, ne…