Zámek a park Milotice.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Návštěva milotického zámku a také zámeckého parku patří zcela jistě k výjimečným zážitkům. Původně v těchto místech stála gotická tvrz, ze které dnes můžeme zřejmě vidět jen vodní příkop. Někdy mezi léty 1586 až 1596 získal zámek renesanční tvář. Bohužel ten ve druhé polovině 17. století padl za oběť Tatarům a následné vypálení v roce 1705 uherskými kuruci jej přetvořilo ve zpustlý objekt. Dnešní podobu nechal dát zámku Karel Antonín Serenyi a to ve dvou etapách, mezi léty 1719 – 1725 a 1738 – 1743. V sedmdesátých letech 17. století byla stavba zvýšena o patro a čtyři nárožní věže. Posledními majiteli byli až do roku 1945 Seilern – Aspangové, kterým byl na základě Benešových dekretů zámek vyvlastněn. Dnes patří zcela jistě mezi nejkrásnější zámky nejen Hodonínska ale celé Jižní Moravy. A tak stačilo odbočit při cestě ze Slovenska z hlavní silnice v nedalekém Kyjově a po pár minutách stojíme na parkovišti před zámkem.

Již cesta po mostě přes příkop a vstupní brána s výjimečnou sochařskou výzdobou jsou signálem, že se jedná o stavbu zajímavou. Zámek tvoří čtyři křídla Kolem obdélníkového nádvoří. Nároží zdobí čtyři hranolové věže. Obě hlavní průčelí mají ve středu rizality, které zakončuje na vstupní straně atika a z pohledu zahrady trojúhelníkový štít. Z parku vede do prostředku terasy s balustrádou schodiště, které pokračuje až do 1. patra zámku. V okolí zámku jsou dále dvě oranžérie, konírna, jízdárna a další hospodářské budovy. Zámecký park má dvě části, pravidelná francouská navazuje na zadní část budovy a pokračuje přilehlou bažantnicí. V té jsou stavby romantické zříceniny a střeleckého pavilonu a protékají tudy pravidelně vedené potoky. Nechybí ani rybník s ostrůvkem. Obě části od sebe odděluje zeď. Součásti parku jsou fontány a obdiv vzbuzují staleté stromy. Krásné jsou především duby a lípy. Ze vzácných stromů lze vidět jinan dvojlaločný či dřezovec trojtrnný a mnohé další. Ve francouské části parku zaujmou habrové tunely. Prohlídka interiéru je přehledem běžného života posledních majitelů. Jistě upoutá freskový sál, kaple či knihovna. Ale zajímavými jsou i pokoje dětí nebo jejich vychovatelky.

Naproti zámku je otevřena hospůdka, kde se dá koupit občerstvení. S ubytováním jistě v této oblasti nebudou problémy.

Návštěva tohoto místa je skutečně velkým prožitkem. Líbila se nám, kromě již popsaných věcí, sbírka barokních soch, ale i nabídka vín zdejšího pěstitele na zámku. Popsat vše, co lze vidět, by zabralo několik stran a tak vše další necháme na přiloženou foto galerii. Poměrně zanedbaná je bažantnice, která by si jistě zasloužila více pozornosti, to je jediná kaňka tohoto krásného místa Moravy.

Zámek je nyní na jaře otevřen pouze o víkendech. Zde si dovoluji odkázat zájemce na webové stránky zámku: www.zamekmilotice.cz . Ještě maličkost, která zámku na popularitě hodně ubírá. Chtěli jsme si koupit pár pohledů, ale to co nám nabídli byl vrchol ubohosti. To si milotický zámek skutečně nezaslouží. Celá vycházka, když se zatouláte i do vzdálenějších koutů bažantnice se vejde asi do 4 až 5 kilometrů.

Poslední aktualizace: 24.4.2011
Zámek a park Milotice. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Zámek a park Milotice.

Milotice
Zámek Milotice je jedním z nejkrásnějších barokních zámků u nás. Nachází…
Navazuje přímo na objekt zámku a je jeho nedílnou součástí. Jde …
Při návštěvě Slovácka v okolí Kyjova doporučuji návštěvu barokníh…
Milotice jsou velkou vinařskou obcí s 1940 obyvateli a najdeme ji jižním…
Konečně jsme se při našich návštěvách Moravy dostali na Slovácko.…
Téměř dvoutisícová obec Milotice, nacházející se na Hodonínsku, se může –…
Jestliže je milotický zámek považován za ukázku moravského barokního…
B\V vinařství patří již několik let mezi nejskloňovanější tuzemsk…
  Jeden z nejkrásnějších moravských barokních zámků se nazývá Milotice a…
V JV části Moravy jsme se u jednoho z našich…
O jednom z letošních slunných podzimních víkendů jsme si zajeli zopakovat…
ZANECHTE STAROSTÍ DNEŠNÍ DOBY A PŘIJEĎTE OCHUTNAT DOBRÉHO VÍNA OD VINAŘE,…
Obec Milotice na Kyjovsku je pro milovníky historických památek z…
  To jsou slova z písničky, která opěvuje vinné sklepy ve Vacenov…
Trasa měří cca 13 km a je vedena výhradně po značených cestách. Abychom se…
Přírodní rezervace Horky je Krásnou ukázkou stepi. Na jaře oslní záplavou…
Zvenku je to nenápadný dům, ale uvnitř doslova ráj pro milovníky…
Na tento výlet se bude mimořádně hodit navigace, neboť místa neleží na…
Prohlídka muzea ve Vagónu, projížďka šlapací drezínou po…
    Dnešní výlet uskutečňujeme vyjímečně za pomoci čtyřkolového …