Zadními vrátky za kůzlátky

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na kole

Tak toto putování si vymyslela naše kamarádka Hanka, která vždy připraví něco zajímavého mimo celostátní kalendář turistických akcí. A i v tomto případě jsme se nemýlili a byli velmi příjemně překvapení. Z Blatné jsme vyrazili vlakem do Kasejovic. Odtud po modré turistické značce přes Újezd u Kasejovic do Zámlyní. Tam nás čekalo první občerstvení a přímo u Hanky, tedy v jejím domku. Nebudu se rozšiřovat, třeba nějaká fotka unikne na Fotogalerii. Ze Zámlyní jsme se vydali kousek po silnici do Předmíře. Tady bylo možné na vlastní oči vidět jaké škody způsobila ničivá povodeň v roce 2002. Některé škody už nebylo v lidských silách odstranit. Z Předmíře pak polní cestou kolem rybníků Velký a Malý Háj do Březí. Tady by nás podle názvu mohl čekat cíl putování. Ve Březí je totiž kozí farma, kde se vyrábí velmi chutný kozí sýr a další výrobky z kozího mléka. Měli jsme možnost ho ochutnat a chlazené chutná opravdu výborně. Něco málo z kozího mléka jsme si také zakoupili. Pokud by se někdo z čtenářů chtěl seznámit s výrobky, pak www. ekofarmabrezi.cz My jsme ale pokračovali dále a abychom se vyhnuli cestě po silnici, vydali jsme se z Březí východním směrem přes pole do Tisova. Za obcí nás potkala zelená TZ a po ní se nám krásně kráčelo směrem ke Kůrkovu mlýnu. Právě tam bylo rozhodnuto posvačit. Všechny potraviny, které ještě zbyly, putovaly z batohů na zídku volně složenou z kamenů a včechny potraviny jsme s chutí snědli. Zelená TZ nás dále vedla do obce Záhrobí a odtud do Bělčic rovnou na prohlídku rodnému domku spisovatele, malíře i básníka Jižních Čech Ladislava Stehlíka, který napsal krásnou 3 dílnou Zemi zamyšlenou. Po prohlídce jsme se občerstvili v místní restauraci. Teplota ve stínu byla 29 stupňů a tak tekutiny přišly náramně vhod. Z Bělčic nás vyvedla Blatenská ulice a zároveň opět zelená TZ k Závišínu a dále přes Lopatárnu kolem Závišínského potoka do Bezdědovic a cíle našeho putování do Blatné. Ještě se vrátím k Lopatárně. Tady se kdysi vyráběly dřevěné Lopaty na přehazování obilí a pro vkládání chleba do pecí. Přejeme všem, kteří by tuto trasu chtěli projít, stejně hezké počasí jako jsme měli my a krásné zážitky. TK Blamiš.

Na prohlídku kozí farmy ve Březí, za prohlídkou rodného domku Ladislava Stehlíka a nádhernou cestou kolem Závišínského potoka.

Posvačili nejprve u Hanky, pak na farmě v Březí a na podezdívce u Kůrkova mlýna. Nakonec ještě v restaraci v Bělčicích

Z celé trasy se nám líbilo vše. Nebylo stinné stránky. Prostě včetně počasí perfektní.

Pokud kontaktujete úřad v Bělčicích ohledně prohlídky rodného domku Ladislava Stehlíka, pak vstupné je dobrovolné. Na kozí farmě lze zakoupit za velmi slušnou cenu mnoho zajímavého a hlavně zdravého.

Poslední aktualizace: 21.10.2011
Zadními vrátky za kůzlátky na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Zadními vrátky za kůzlátky

Keltské valy (ST)
Keltská čtyřúhelníková svatyně na návrší s pěkným rozhledem u obce Záhrob…
Sobota 9. 5. 2020 Když začínáme naši autosezonu, jsme zvyklí, že je…
   I. etapa putování Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou.…
Jdeme krásnou krajinou kolem Bělčic a Blatné tak, jak chodil Ladislav…
Předvánoční Bělčická Krásný prosincový den a to sobota 18. 12. 2010.…
Obec Bělčice leží asi 8 km severně od Blatné v okrese Strakonice ve…
Šestá etapa s Ladislavem Stehlíkem Zemí zamyšlenou   Další tedy už…
Obec Lnáře je známá zejména díky místnímu monumentálnímu zámku a…
Trasa dnešního cykloputování nás povede zhruba severním směrem od…
Lnáře (zámek)
Soutěž 2 body
Malebný zámecký areál je klenotem městečka Lnáře na Strakonicku v…
Třemšínská bouda byla postavena v polovině 19. století, původně z…
                                   Výstup na Třemšín …
Tento vrchol, spolu s několika dalšími, tvoří základní členitost Brdské…
Konečně se koronavirová opatření zmírňují, je povoleno cestovat a dokonce…
Kasejovice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
Jedeme do Blatné, podívat se na vodní zámek a při té příležitosti…
Za krásnou krajinou severní části blatenska, prohlídku zříceniny hradu…
Město Blatná je v Jižních Čechách, severním směrem od města Strakonice.…
Rožmitál po Třemšínem leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od…
Vážení kamarádi, příznivci turistiky na Turistice, protože jaro se někde…