Za zvířátky do ZOO v Hodoníně

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Hodonínská ZOO je menší, ale oblíbená. Je rozložena na severozápadním ohraji města, v městské části Bažantice, kam lze od nádraží dojít i pěšky. V ČR je jednou z nejmladších zoologických zahrad. Byla otevřena roku 1976 jako ZOO koutek, kde chovali jen málo druhů domácích zvířat, mladých opic a šelem. Protože zde byl o expozice zvířat velký zájem, dostal ZOO koutek brzy název ZOO park. Roku 1992 se stal zoologickou zahradou. V areálu situovaném v krásném prostředí lužného lesa, mohou návštěvníci obdivovat na 580 zvířat v 173 druzích, z nichž 70 patří mezi ohrožené druhy. Je zde příjemně i horkých letních dnech.

Rovinatým terénem projdete po dobře upravených cestičkách, je to příjemná a pohodová procházka pro všechny věkové kategorie - relax mezi zvířátky. Mezi nejcennější a návštěvníky nejoblíbenější zvířata patří orangutan sunaterský, tygr ussurijský, jaguár, vlk, hřívnatý. V mořských akváriích je možno obdivovat korály, sasanky, i mnoho druhů ryb, sladkovodní akvárium obývají želvy, kajmani a piraně. Ve speciálním pavilonu bydlí papoušci - vzácné Ary zelené, Ary vojenské, tukan obrovský. Původní dřevěné stáje zmizely, dnes jsou zde zvířecí ubikace s výběhy i několik moderních pavilonů, jako pavilon exotického ptactva, terárií, akvárií i moderní pavilon plameňáků růžových, expozice sokolnictví. Největší chloubou hodonínské ZOO jsou ubikace a výběhy velkých kočkovitých šelem, antilop. ZOO je jedinnou u nás, kde chovají bílé lvy. Pro zpříjemnění času pro děti vzniklo několik dětských hřišť s nejruznějšími atrakcemi, oblíbený je kontaktní dvorek s domácími zvířaty. Roku 1992 bylo vybudováno vzdělávací centrum, kde se návštěvníci mohou i ubytovat. V roce 2018 dojde k rekonstrukci zoologické zahrady. Bude rozdělena na šest geografických částí - dvě budou africké, další -  nové části vzniknou v novém prostoru, který město získalo od Lesů ČR - je to sousední pozemek o rozloze 1,6 ha. Vznikne zde nová euroasijská expozice, jihoamerická, australská část, asijsko - subtroipický region. V každe z nich bude několik nových objektů. Návštěvníci se budou moct pohybovat ve výběhu spolu s tučňáky, kteří si mohou odskočit do bazénu.

Jídlo jsme měli sebou.

ZOO v Hodoníně je pěkná, brzy se zvěčí a přibudou nová zvířátka, takže se máme opět na co těšit při další návštěvě zde. Nejvíce nás zaujali šimpanzi, kteří běhali, skákali přes celé klece s výběhem, stlali si, schovávali se pod peřinu, nebo si opřeli nohy o zeď. Bylo vidět, že jsou rádi okukováni a obdivováni. Zajímavé byli i expozice sokolnictví s bílými sovami. Bílý lvi vyhřívající se na kopečku na sluníčku ve svém výběhu byli také nádherní.

ZOO Hodonín je otevřena celoročně, denně - duben - říjen od 9 do 19 hodin, listopad - březen od 9 do 16 hodin. Parkování je možné 100 metrů od hlavního vchodu do ZOO. Za vstupní branou stojí stánky s občerstvením a suvenýry. Je zde vybudováno posezení, kde lze oddechnout a najíst se.
Akce:
Den ptactva, Oslavy Dne země v ZOO, Dětský den v ZOO, Noc snů, Prázdniny v ZOO, Den zvířat, Noc duchů, aneb Strašidelná ZOO, Živý betlém.

Poslední aktualizace: 9.10.2018
Za zvířátky do ZOO v Hodoníně na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Za zvířátky do ZOO v Hodoníně

Návštěva hodonínské ZOO
  Na loňský svátek 17. listopadu, připadajícího na pátek, jsem podnikl ce…
Je pondělí, většina kulturních památek má zavírací den, proto mám…
Jednu z nejmladších ZOO v ČR, založenou roku 1975 na severozápadním…
Zoo nájdete kúsok od slovenských hraníc v príjemnom tieni lužného lesa.…
Hodonínský Mariánský morový sloup stojí na Masarykově náměstí u farního kostela sv. Vavřince. V roce 1716 jej zbudoval brněnský…
Muzeum naftového dobývání a geologie Kasá…
Město Hodonín nabízí kromě monumentálního Mariánského morového sloupu na Masarykově náměstí ještě celou řadu dalších zajímavých…
Muzeum naftového dobývání a geologie v Hodoníně je jedinou expozicí svého druhu v České republice a v okolí města probíhaly i první pokusy a p…
Další přeshraniční trasou je nenáročný výlet z moravského Hodonín…
Trasa výletu začíná na hodonínském nádraží a odtud pokračujeme po…
Nachází se na ulici Wilsonově před železniční stanicí u hotelu…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k…
Trasa výletu začíná na vlakovém nádraží v Hodoníně. Celou trasou…
Hodonínské studánky a sv.JanTentokrát se vypravíme do dubových lesů v…
Trasa výletu začíná u železniční stanice v Hodoníně a směřuje po …
Turistické rozcestí Za Červenými domky
Jedná se o nejvýznamnější turistické rozcestí v Hodnínské Doubravě. Na malé světlině uprostřed rozlehlého lesního celku se zde setkávají a rozbíhají…
Nachází se uprostřed města a bezprostředně navazuje na…
Hodonín je rodištěm prvního československého prezidenta T.G. Masa…
Nachází se nedaleko vlakového nádraží u náměstí 17.listopadu na nároží Národní třídy a Blažkovy ulice. Kromě stálé expozice členů SV…
Galerie výtvarného umění v Hodoníně, která byla založena roku 1…