Za velbloudy do Železných hor

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Vycházku či vyjížďku - podle toho zda a jaký zvolíte dopravní prostředek, odstartujeme v Heřmanově Městci. Do tohoto malebného městečka na Chrudimsku se dostanete pohodlně ze všech koutů republiky i hromadnou Dopravou. Ze směru od Pardubic můžete využít autobusový spoj Pardubice - Seč, který jezdí několikrát denně, v turistické sezóně dokonce jako cyklobus! Dáte-li přednost romantice místní lokálky a přijedete-li od Kolína, přestupte v Přelouči do motoráčku jako vystřiženého z kultovního filmu Slunce, seno..... a vystupte ve zmiňovaném Heřmanově Městci. Nemusíte vyskakovat, zastavuje tam :-) Odtud se vydejte po cyklostezce č. 4182 do nedalekého Kostelce. Až za vesnicí v těsné blízkosti oplocené obory uzříte velbloudy, lamy, pštrosy a při troše štěstí i lvy, nemáte vidiny z horka či námahy, nýbrž jste u cíle! Pravda, na přiložených fotografiích nevypadají králové pouště tak exoticky jako třeba v Egyptě, zato poněkud nezvykle. Ostatně uvidíte-li je na vlastní oči nikoliv v klasické zoo, nýbrž ve venkovském výběhu, budou se Vám zdát ještě zvláštnější.

Vzhledem k nenáročnosti výletu doporučuji spojit s návštěvou dalších zajímavých míst v okolí. V Kostelci a nedalekém Vápenném Podole naleznete zachovalé staré vápenky, milovníci historie si jistě nenechají ujít zříceninu hradu Lichnice a vodomilové smočí palec v Sečské přehradě. Dáváte-li přednost koupališti s veškerým vybavením, čeká na Vás při návratu do výchozího bodu heřmanoměstský Konopáč. Zkrátka, pro každého něco! Tak si to užijte!

Za exotickými zvířaty do ryze české přírody, k tomu přibereme nějakou tu historickou památku a třeba i koupání.

Ideální možnosti k doplnění energie a tekutin se naskýtají přímo v Heřmanově Městci, můžete volit z několika restaurací různých úrovní i cen.

Zvlněná krajina Železných hor, čistý vzduch, minimum civilizace. Žádné davy turistů jako třeba v Krkonoších, balzám na nervy...

Spojíte-li výlet za exotikou s návštěvou středověké zříceniny hradu Lichnice a potkáte tam příjemnou průvodkyni, dáte ji dvacku. Voda v Sečské přehradě je stále ještě grátis, kolik dělá vlezné v koupaliště v Heřmanově Městci bohužel nevím, neboť jsem tam "rozrážela ledy", tj. byla před koupací sezónou.

Poslední aktualizace: 3.6.2009
Za velbloudy do Železných hor na mapě
Autor: vera65

Příspěvky z okolí Za velbloudy do Železných hor

Heřmanův Městec – Konopáč
Přírodní koupaliště s ostrůvkem uprostřed a tobogánem dlouhým 62 metrů se…
Rozsáhlý zámek se nachází ve městě Heřmanův Městec na Chrudimsku…
Čtvrtek 15. 7. 2021 - odpoledne Po obědě odjíždíme na sever do Horních…
Osamělá pevnina v severovýchodním Atlantiku je druhým největším…
Tento chrám Páně byl podle lidových podání založen současně s městem, a to…
Z bývalého židovského ghetta tu stojí jen novorománská synagoga z r.1890…
Heřmanův Městec leží v Pardubickém kraji, východně od města Chrudim.…
Na první výlet našeho Jarního chrudimského víkendu jsme si zajeli do…
Dominantou nejenom náměstí Míru, ale i celého městečka, je bezesporu…
Již titulek vypovídá o nevšednosti výletu, na který Vás zvu. Zajisté si z…
Počátky města spadají do konce 13. století, kdy menší ves nechal…
Na návsi v Horních Raškovicích na Pardubicku stojí mezi stromy stará zvon…
Cílem výletu je areál Barborka nacházející se zhruba 3 kilometry severozápadně od Heřmanova Městce. Areálu dominuje rozhledna se 47…
Rozhledna Barborka Rozhledna Barborka se nachází asi 3 km…
Přibližně 300 metrů severozápadně od Horních Raškovic na Pardubicku,…
U obce Horní Raškovice (Svinčany), asi tři kilometry severozápadním směrem…
Vápenný Podol je malou obcí a společně s připojenými osadami Cítkov a Ner…
U křižovatky v centru obce, naproti obecnímu úřadu, se nachází památník…
Mohutná zřícenina věžové tvrze se nachází ve vsi Svojšice na Pardubicku. Dochovala se zřícenina původní patrové věže a obytné části…
RYBNÍK CHOBOT Nedaleko rybníka Moře je další z…