Za ledovcovou a obří jeskyní do Rakouska

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Solná komora k Hallstattskému jezeru v Rakousku a nedaleké vesničce Obertraun.
Dále vrchol Krippenstein ( 2 100 m.n.m). a vyhlídka Pět prstů s nádherným výhledem na Hallstattské jezero.

Jednoho krásného zářijového dne jsme s kamarádkou vyrazily do Solné komory k Hallstattskému jezeru v Rakousku. U jezera už jsem byla mnohokrát při svých cestách do Rakouska, ale nikdy jsem nenavštívila tyto dvě unikátní jeskyně, které se nedaleko nachází.

U jezera leží stejnojmenné městečko Hallstatt, které spolu s pohořím Dachstein a Solnou komorou patří na seznam Světového dědictví UNESCO. Málo kdo by dnes řekl, že až do konce 19. století bylo možné se do města dostat pouze lodí nebo horskou stezkou. Až později byla vybudována silnice. Osídlení této oblasti však sahá až do neolitu, nejstarší nalezené artefakty se datují do roku 5 000 př. n. l., ale nejvýznamnější je tzv. Hallstattská kultura (800 - 400 př. n. l.).

Nicméně náš cíl ležel kousek dál, nad vesničkou Obertraun. Z parkoviště jsme se lanovkou dostaly do první mezistanice, odkud jsme pokračovaly solidním výstupem ke vstupu do Ledovcové jeskyně ( Ice cave).

Ledovcová jeskyně mne naprosto uchvátila. Obří masy ledu se pomalu táhnou celou jeskyní, k tomu velmi krásné osvětlení, to vše vykouzlí dokonalý zážitek, nemá cenu popisovat, fotky mluví za své :)

To samé platí i o Mamutí jeskyni. Není pojmenována podle historického zvířete, ale podle mamutích rozměrů, kterých dosahuje. Zpřístupněn je v současné době pouze malý zlomek z celého labyrintu 70 km chodeb a stále se nacházejí nové a nové.

Pomalu se vracíme zpět k mezistanici a jedeme kabinovou lanovkou pro 60 osob dále na vrchol Krippenstein ( 2 100 m.n.m). Tam nás čeká vyhlídka Pět prstů a nádherný pohled na Hallstattské jezero. Jenže k naší smůle se nic z toho nekoná. Vrchol zahalil mrak a my tak k vyhlídce šly v pořádné mlze. Když jsme k vyhlídce došly, místo výhledu na jezero jsem si sotva viděla na špičku bot. Škoda :( . Počasí je v Rakousku nevyzpytatelné a může se rázem změnit.

Nám nezbývá než se vrátit zpátky a zbývající čas využít na malé občerstvení v podobě mé oblíbené gulášovky a pak na prohlídku městečka Obertraun s posezením u jezera. Krásné zakončení neméně krásného výletu :)

Jednalo se o jednodenní výlet bez ubytování.

Vše výše popsané stojí za vidění :)

Kombinované vstupné do Ledovcové a Mamutí jeskyně 36,30 EUR.
Aktuální ceny ale doporučuji ověřit na

Poslední aktualizace: 8.7.2022
Za ledovcovou a obří jeskyní do Rakouska na mapě

Příspěvky z okolí Za ledovcovou a obří jeskyní do Rakouska

Gosausee, Obertraun, Five Fingers s malými dětmi
Jedeme autem ze Šumavy na dvoudenní výlet do okolí Hallstattského jezera.…
Vycházka z Obertraunu (Jutel Obertraun) směrem na Krippenbrunn. Cestou nahoru se jde lesem a tak možností k výhledu je omezeně. Jak…
Hallstatt-Dachstein Vyhlídka je umístěna přímo na vrcholku Krippensteinu…
Halštatské jezero je vodní plochou o rozloze 8,55 km2 (některé zd…
Hallstatt se nachází v Rakousku v oblasti Salzkammergut asi 80 km…
Nádherné rakouské „unescové“ městečko Hallstatt nabízí svým návštěvníkům…
Mnozí návštěvníci rakouského Hallstattu jistě ihned zamíří ke zdejšímu hřbitovu. Většinu z nich zřejmě láká zejména zdejší kostnice se slavnými poma…
Hřbitovní mariánský kostel v rakouském Hallstattu je současně také…
Vzhledem k tomu, že se mi přes veškerou snahu ještě nikdy nepodařilo na vl…
Malebné hornorakouské městečko Hallstatt, ležící těsně nad hladin…
Současný halštatský Kristův kostel evangelické církve je dominantní a pozoruhodnou neogotickou stavbou, dokončenou v roce 1863. Tehdy totiž nahradil…
Rakousko 2010 7.8. Vyrážíme do deštivého dne a déšť nás neopouš…
Vesnice Hallstatt se nachází v Rakouském regionu Salzkammergut. Jeho…
Vodopád uprostřed města není v Rakousku zase až takovou výjimkou, zejména pokud se nacházíme pod alpskými vrcholky. Jeden takový najdeme také v…
Na tento výlet využíváme lanovku z Obertraunu,která s přestupy dopravuje …
     Rád bych se zmínil několika slovy o Hallstattu. To…
Jezera a hory na jihovýchod od Salzburku jsou nádherné a proto js…
Hallstadt je kouzelné a netypické městečko na břehu stejnojmenného jezera …
Rakousko – Salzkammergut (Solná komora): Hallstatt (9/2019) Na…
Rakouské Alpy jsou od nás něco málo přes 300 km. Nabízejí stovky …