Za krásnými zámky Slezska - do Hradce nad Moravicí

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Za kulturou

Na dovolenou ve Vrbně pod Pradědem jsme se dlouho tešili. Opět máme naplánováno spoustu zajímavého. Ve Vrbně jsme ubytováni v zámečku Grohmann, kde jsou pokoje skutečně jak zámecké a moc se nám tu líbí i dobře spí. Poslední den se vydáváme vlakem za kulturou do Hradce nad Moravicí. Z Vrbna jedeme vlakem soukromé dopravy do Milotic, kde naštěstí přestupujeme na rychlejší vlak, který pokračuje přes Zátor, Branice do nížiny u Krnova. Mezi Krnovem a Opavou je výluka, takže jsme nuceni změnit vlak za autobus, který nás kousek sveze, pak opět vlakem do Hradce nad Moravicí. Z vlakového nádraží jdeme pěšky k mostu přes Moravici a odtud z centra náměstí vzhůru do kopce.

Zámky Červený a Bílý jsou jedny z nejkrásnějších a největších ve Slezsku. Nejatraktivnější místo Hradce se dvěma zámky najdete na skalnatém ostrohu nad městem, ale  žádný strach, stoupá se sem silničkou pohodlně. Zámky obklopuje nejrozsáhlejší krajinářský park u nás. Do zámeckého areálu vcházíme branou u hradební zdí, která je spojena s Červeným zámkem a hospodářskými budovami. V parku stojí Bílý zámek, je nejstarší částí celého areálu, jehož dnešní empírová podoba pochází z konce 18. století. Za ním objevíte Bílou věž, navazující krajinářský park s Bezručovou vyhlídkou, památnými kameny a obelisky, tvořený místy až 400 let starými dřevinami volně přechízející do krajiny. V místech dnešního zámku stávalo slovanské hradiště od 8. stol., v polovině 11. stol. zde Přemyslovci vybudovali knížecí hrad, který byl zničen. Později na jeho místě stál gotický hrad. Začátkem 17. století byl přebudován na renesanční zámek, který si prohlédnete i uvnitř. V Červeném zámku je dnes restaurace, hotel, a koncertní síň. Po prohlídce jsme se stavili na menší občerstvení před zámky, a pak už jdeme z kopce dolů, přes most k vlakovému nádraží, na spoj do Vrbna pod Pradědem, opět s několika přestupy, ale cesta sem stála za to.

Snídani jsme si dali po příjezdu do Hradce, zastavili jsme se na náměstí v potravinách pro nějaké koláčky, salám, rohlíky a kyselky. Menší občerstvení na oběd máme po prohlídce zámku a parku. Před zámky stojí několik venkovních zahrádek, kde se dá dobře najíst, je zde i kavárna. Večeři jsme si vychutnali po příjezdu z Hradce do Vrbna pod Pradědem v zámečku Grogmann, kde mají výběr kromě minutek i ze čtyř meníček od pondělí do neděle a vaří fantasticky a levně.

Zámky i prohlídka se nám méc líbily, také procházka parkem. Jen to cestování s tolika přestupy bylo trochu únavné.

Parkování v Hradci nad Moravicí je na velkém parkovišti před zámkem. Jídlo studené i teplé dostanete ve dvou restauracích a kavárně před zámkem. Také zde grilují různé dobré masíčko.

Poslední aktualizace: 1.10.2018
Za krásnými zámky Slezska - do Hradce nad Moravicí na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Za krásnými zámky Slezska - do Hradce nad Moravicí

Hradec nad Moravici - kaple sv.Jana Nepomuckého
  Při našem pěším pochodu z vlakového nádraží v Hradci nad Moravicí…
Jednou z drobných památek Hradce nad Moravicí je 2,8 metrů vysoký, prostý…
Hudební festival Hrady CZ se po Bouzově přesouvá 21. a 22. srpna …
Patnáctý ročník festivalu Hrady CZ se po Točníku, Kunětické hoře,…
Památkové objekty v Moravskoslezském kraji ve správě Národního památkového…
Hudebně-kulturní festival Hrady CZ se po Veveří představí v pátek…
Hradec nad Moravicí je kulturní centrum této části Slezska. Podolská ulice…
Směřujete - li z centra Hradce Moravicí Zámeckou ulicí na kopec se zdejším…
         Velikonoce na zámku Hradec nad Moravicí-perla Slezska14.4.2017 …
    Zkusit si zajít náš nejstarší dálkový pochod by bylo samo o sobě…
Je to už několik desítek let, co jsem byl v Květné zahradě v Kroměříži.…
Hradec nad Moravicí se rozkládá jižním směrem od města Opavy.…
Prodloužený víkend, při kterém jsme chtěli poznat především bývalé hlavní město československého Slezska Opavu a jeho okolí…
  Turista, chtějící zdolat vzdálenost mezi nádražím a zámkem v Hradci nad…
Procházíte - li směrem k areálu malebného hradeckého zámku z centra Hradce…
Z centra Hradce nad Moravicí vás provede modrá turistická značka klikatou…
Národní dům v Hradci nad Moravicí je zdejší stavební památkou. V 90. letech…
Jedeme si prohlédnout krásný zámek, pro nás zatím úplně neznámý,  Hradec…
    Po prohlídce skvostného hradeckého zámku a části přírodního parku j…
Romantický zámek v Hradci nad Moravicí stojí na ostrohu nad soutokem říčky…
Farní Kostel Sv. Petra a Pavla se nachází se u hlavní (Zámecké) ulicie v Hradci nad Moravicí. Současný klasicistní kostel vznikl na konci 16. století…
Klikatá cestička vás dovede Zámeckou ulicí z centra města na náměstíčko…
Při výletě do Hradce nad Moravicí a návštěvě zdejšího krásného zámku se…
Procházíte -li z města Zámeckou ulicí vzhůru k zámku, po levé straně jistě…
Středa 30. 6. 2021 - dopoledne Večer bylo dusno, na noc hlásili deště. O…
Pri návšteve Hradce nad Moravicí a konkrétne jeho zámockého areálu…
Chcete - li se projít jedním z nejkrásnějších a největších zámků ve…
Bílý zámek v Hradci nad Moravicí, ktorý je súčasťou zámockého areálu…
Hradec nad Moravicí je známý nejenom místním zámeckým areálem. Městečko n…