Z Tábora do Bechyně po břehu Lužnice aneb furt po červený

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na pěknou i když trochu delší túru. Starte je u vlakového nádraží v Táboře, kde lehko najdete rozcestník turistických značek. Vyberete si červenou a zjistíte, že cíl  túry je vzdálen 32 kilometrůSurprise. Vyrazíte po značce a první 3 kilometry půjdete městem až k mostu, který je dost zajímavý. Pod ním teče řeka Lužnice, ke ktere sejdete.Tato řeka Vám bude dělat společnost po většinu cestySmile.Teď už půjdete krásnou přírodou a budete potkávat tabule Naučné stezky a několik pamětních míst na počest  významných členů KČT.Na protějším břehu  uvidíte také několik  asi bývalých mlýnů a na řece několik jezů a také tunel dlouhý 32 metrů a ochoch na skále, po kterém vede cesta.Prvním  významnějším turistickým cílem na trase je zřícenina hradu Příběnice.Dostanete se sem  po odbočení na žlutou značku u penzionu Příběnice  Tento hrad byl postaven  ve 13. století a byl zde vězněn Václav IV. Dnes jsou zde zbytky zdiva a hranolové věže s pamětní deskou.Vraťte se zpět pod kopec a pokračujte po červené značce,  Lužnice bude stále na dostřel . Stále půjdete krásnou přírodou a najednou  vyjdete z lesa a před Vámi se zjeví nádherný empírový  stádlecký. řetězový most. Byl vystavěn v roce 1848, ale na úplně jiném místě vzdáleném . V roce 1975 byl rozebrán a znovu postaven na místě kde stojí dnes a působí  jako kdyby tu byl odjakživa.K pokračování v cestě vás navede značka na druhý břeh řeky a dove až k dalšímu cíli na trase, zřícenině Hradu Dobronice, která je přístupna jen v létě a za vstupné. Je pěkně opravená a patří Panství Bechyně. Až se vrátíte zpět na červenou značku a vyjdete za obec, nastane komplikace ve značení. Značka totiž původně vedla po břehu Lužnicve, ale povodně tu nadělali takovou paseku, že se tudy nedá jít. Podle informací značkařů z Tábora vede trasa po louce, kde má být vysekaná cesta k chatkam pod lesem. V době mého výletu, zde žádna cesta nebyla a tak jsem se prodral buřinou až do pasu. U chatek už značka pokračuje normálně.Orientačním bodem je řeka, protože jdete stále po proudu, takže úplně zabloudit nemůžete.Pokračujte stále po červené a až uvidíte přes vodu osadu Hutě opustíte břeh Lužnice a vystoupáte až na dostřel Bechyně.Značka Vás po chvíli svede zpět k Lužnici a pod mostem Duha vystoupáte do Města Bechyně. Značka končí u nádraží Bechyně.

Především na Vás čeká výšlap nádhernou přírodou v doprovodu řeky Lužnice, zříceniny hradů Příběnice a Dobronice stojí za odbočky z trasy  a Stádlecký most je prostě nádherný

Jedná se o jednodenní akci, ale pokud chceste v Bechyni přespat, doporučuji hotel U Draka, který mám vyzkoušený z jiné akce. Kuchyně v tomto hotelu je také dobrá. Na trase je několik restaurací, které bophužel byly zavřené, protože jsou v blízkosti kempů nebo vodáckých tábořišť, takže v říjnu již nefungovaly.

Foto: správce

Velkým problémem na této trase je možnost občerstvení mimo sezonu. Všechny restaurace byly uzavřené, ale v sezóně to bude asi v pohodě.Problém se značením za Dobronicemi bude snad na jaře vyřešen vysekáním cesty na louce. V globále je to krásná trasa a pro zkušené turisty nebo nezkušené vybavené mapou v pohodě zvládnutelná.

Na hrad Dobronice se platí vstupné 50 Kč a otevřeno je V-VI- So+Ne - 10-17 a v VII-VIII- ČT-Ne- 10-17 h. Jinak je na ostatní cíle na trase vstup volný. ÚSEK OD STÁDLECKÉHO MOSTU DO BECHYNĚ, NENÍ SJÍZDNÝ NA KOLE.

Poslední aktualizace: 9.8.2022
Z Tábora do Bechyně po břehu Lužnice aneb furt po červený na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Z Tábora do Bechyně po břehu Lužnice aneb furt po červený

Muzeum čokolády a marcipánu v Táboře
Dům v Kotnovské ulici č. p. 138 ve kterém je Muzeum čokolády a ma…
Kozí Hrádek je zakonzervovaná zřícenina gotického hradu, historicky…
Město Tábor, Husité, Lužnice a Zoo. Přijet do Tábora můžeme vlakem, autobusem ze všech stran. My jsme přijeli autem. Protože je vše…
Jubilejní 10. ročník festivalu pouličního divadla, který se v Táboře uskuteční 6.-8. srpna, nabídne publiku zdarma to nejlepší z domácí tvorby pouličního divadla a…
Do Tábora se výborně dostanete vlakem z pěti směrů (od Prahy, Českých…
Tábor je městem nejen historickým a husitským, ale i přátelským p…
Úterý 17. 5. 2022 - dopoledne Včera k večeru jsme dorazili do Tábora, abychom se prošli po zdejších památkách. I když v noci pršelo,…
Vánoční zboží, výrobky regionálních řemeslníků a další produkty…
Úterý 17. 5. 2022 - odpoledne Při procházce historickým centrem Tábora…
Barokní zámek Měšice u Tábora, otevřeno celoročně od 11.hod do 17hod…
Mezinárodní historický festival s třicetiletou tradicí Historické centrum…
Vítejte v Táboře, městě, které je známé především díky své husits…
Víte, kolik je na území Tábora národních kulturních památek? A už jst…
Hrad Choustník se nachází 1 km od obce Choustník, cca 18…
Tábor, město úzce spjaté s dějinami českého národa, je od nepaměti místem…
Při návštěvě města Tábor vás určitě na první pohled zaujme Žižkovo…
Železniční příhradový most postavili jako součást první elektrifikované…
Do Tábora po silnici č. 137 z které sjedeme do Údolní ulice a na konci…
Při cyklistických toulkách po táborsku je vděčným turistickým cílem zřícenina gotického Hradu Dobronice stojícího na ostrožně nad…
Známý rybník v Táboře založený roku 1492 pro zásobování města pitnou…