Z Rožnova pod Radhoštěm na Velkou Polanu a Radhošť

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Jedem do přírody.Autem do Rožnova pod Radhošťem a potom po červené značce na Radhošť.

Foto: stparak

Po několika deštivých a chladných dnech se počasí konečně umoudřilo.Oteplilo se,modrá obloha a sluníčko.
A to je důvod opět vyrazit do hor.
Jedna s krásných cest je z Rožnova pod Radhoštěm po červené značce na Velkou Polanu a odtuď je už kousek na vrchol Radhošť.Tato cesta není tolik frekventovaná jako z Frenštátu,ať lanovkou nebo pěšky.Cesta vede po červené značce kolem kovového kříže,který je věnován na ochranu lesních dělníku.Cesta vede dále na Velkou Polanu.Je to nádherná planina a nádherné rozhledy.Z Velké Polany se po sjezdovce dostanete na Radhošť,přímo ke kostelíku a k sousoší dvou poustevníků a věrozvěstů,Cyrila a Metoděje.Měl jsem štestí,že mi byl umožněn vstup do kostelíka za pořízení fotografií jeho interiéru.Kaple věrozvěstů byla postavena v byzanském slohu v roce 1898.
Kousek pod vrcholem je jeskyně Volářka s volným vstupem a délkou chodeb 18m.Je to pouze díra do zemně do které se můžete spustit.Na první pohled nikoho nenapadne,že je to jeskyně.
Na zpáteční cestu do Rožnova,doporučuji se vydat přes vrchol Černá hora k chatě Mír.Cesta je mimo turistické značení.A od chaty Mír už je to jenom kousek do Rožnova.

Jídlo jsme měli s sebou.Ale na Radhošti i v chatě Mír se dá dobře najíst.Velký počet turistů a cyklistů si tam dávali jídlo.Mají výbornou zelňačku.

Líbilo se vše.Krásné počasí a sluníčko.

Doporučují se vydat na Radhošť a dále na Pustevny touto cestou.

Poslední aktualizace: 6.6.2023
Z Rožnova pod Radhoštěm na Velkou Polanu a Radhošť na mapě
Autor: stparak

Příspěvky z okolí Z Rožnova pod Radhoštěm na Velkou Polanu a Radhošť

Od Bečvy na Radhošť - září 2012
Startujeme v obci Dolní Bečva na křižovatce ve středu obce. Z fregventované hlavní silnice míříme po zelené značce do údolí Dolní Ro…
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny…
Pro cestující vlakem, stejně jako pro nás, je spojení nejpohodlnější do Frenštátu pod Radhoštěm a pak přímo před staniční budovou…
Vystoupat na horu Radhošť jsme měli v plánu již několik let, ale jelikož jsme vždy navštívili jiná místa v Beskydách, jaksi se na tuto tajemnou horu…
Tento tip na výlet je sice víceméně nedlouhou a nenáročnou vycház…
Probouzíme se na chatě na Radhošti do  slunného rána, abychom se vypravili na druhou trasu našeho přechodu. Po snídani  začínáme tím…
Po dnešním dni můžu s klidem napsat: Vemte děti, psy a projděte se z…
Těžko hledat v Beskydech podobný kopec, který by byl tak opředen…
Zděná, dřevěným šindelem obložená kaple Cyrila a Metoděje zdobí vrchol…
Sousoší věrozvěstů Cyrila a Metoděje stojí na vrcholu Radhoště od roku…
Po niekoľkých rokoch sa vyberáme zasa na najznámejšiu valašskú horu,…
         Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje na kapli na Radhošti 5.7.2020 Kaple svatého Cyrila a Metoděje je nejvýše položená církevní…
      Nyní stoupám opačným směrem, doleva a nahoru. Po přibližně…
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy pracuje nejen na propagaci turistického regionu Východní…
NPR Radhošť (144,93 ha). Zaujímá klimaticky exponovaný severní podhřebe…
Rozcestí modré a zelené turistické značky na hlavním hřebeni Beskyd.…
Rozcestí červené a modré turistické značky. Nachází se asi 2 kilometry…
Ráztoka - lanovka je orientační místo a rozcestí na modré turistické…
Radhošť je podle legend spojen s uctíváním údajného pohanského boha pohostinnosti, plodnosti a úrody Radegasta. Pověsti praví, že na…
Křížem krážem Beskydy  - cyklo i pěšmo Pustevny  - Radhošť –…