Z Rejvízu na Zlatorudné mlýny u Zlatých Hor

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní

Olešnice
Olešnice  •  Foto: AlenaVin

Při pobytu v Rejvízu jsme se letos nezapomněli zastavit v údolí Ztracených štol, kudy protéká říčka Olešnice, která zde odedávna ukládá zlato do náplavů. V současné době je v tomto údolí vybudována replika středověkého hornického městečka s naučnou stezkou, stojí zde dva sruby se stoupou na drcení zlaté rudy a se zlatorudným mlýnem. Z Rejvízu je možno dostat se do této zajímavé lokality po zelené turistické značce, udávaná délka trasy je 5 kilometrů. V době našeho pobytu ale dost hustě pršelo a byla mlha, takže jsme se nejdříve svezli autobusem na zastávku Zlaté Hory - hájovna a odsud jsme pokračovali asi 1,5 km ke Zlatorudným mlýnům. Asi po 0,5 kilometru jsme dorazili k zajímavému optickému klamu, označovanému jako "místo, kde voda teče do kopce", dále cesta pokračuje až k mlýnům, kde můžete absolvovat i prohlídku a názornou ukázku s průvodcem. My jsme si prošli i naučnou stezku. Tato velice zajímavá lokalita má i turistickou známku č.356.

Ze Zlatých Hor je možné také vystoupat na rozhlednu Biskupská kupa, ze které je krásný výhled do okolí. Dostanete se na ni přímo od muzea po zelené turistické značce kolem Kaple svatého Rocha nebo autem po silnici směrem na Petrovy boudy a odtud po naučné stezce Svatý Roch asi 2 km na rozhlednu.

V letošním roce, t. j. 2010 se zde koná vůbec první Mistrovství světa v rýžování zlata u nás, proběhne v období 16. - 22. srpna a zúčastní se ho zástupci států Světové asociace zlatokopů z celého světa.

Za zajímavou a unikátní technickou památkou - replikou dobových zlatorudných mlýnů ze 14. století. Přímo na místě si i osobně vlastnoručně můžete vyzkoušet rýžování zlata, úžasný zážitek obzvláště pro děti.

Ubytováni jsme byli v Rejvízu, viz článek z Rejvízu na Zlatý Chlum, taktéž stravování.

Úžasná scenérie Zlatorudných mlýnů a zvláštní kouzlo místa, kde voda teče do kopce. Jen škoda, že pršelo a my si nemohli projít celé údolíčko.

Prohlídka mlýnů vevnitř je možná jen s průvodcem.

Poslední aktualizace: 21.10.2009
Z Rejvízu na Zlatorudné mlýny u Zlatých Hor na mapě
Autor: AlenaVin

Příspěvky z okolí Z Rejvízu na Zlatorudné mlýny u Zlatých Hor

Kostel Jména Panny Marie na Rejvízu
  I obyvatelé takového odloučeného (leč překrásného) horského hnízda, jakým Rejvíz bezesporu je, toužili po vlastním svatostánku. V …
  Deštivé bylo i nedělní ráno, což mne tedy dost nas... naštvalo! Pustil…
Turistický rozcestník, který se nachází u chaty Svoboda ve východní části…
 Už jste někdy slyšeli o Hunohradu? Víte, v jaké výšce leží nejvý…
Ačkoliv je Rejvíz všeobecně vnímán jako přírodní lokalita, díky…
Rejvíz a Zlatý chlum u Jeseníku Velké mechové jezírko a rozhledna Zlatý…
Dnes navštívíme zajatecký tábor pro sovětské válečné zajatce, později pro…
Tentokrát jsme se rozhodli zamířit na rozhlednu Zlatý Chlum z Rejvízu, kde jsme byli ubytovaní. Vyšli jsme po červené turistické…
Vydáváme se na jednu z nejkouzelnějších lokalit v Jeseníku a to do horské…
  Tahle ekofarma se jmenuje Orlí vrch a nachází se pouhých několik minut …
Autem se dostanete na Rejvíz velice pohodlně ze všech směrů a vžd…
  Krásně opravený Hotel Franz (dříve chata Svobody) stojící poblíž spodní zastávky busu v nejvýchodnější části Rejvízu zdobí pod ter…
Třetí lednový víkend 2024 se projevil na výsost parádním zimním počasím.…
Největší rašeliniště na sev. Moravě je zcela jistě REJVÍZ Parkoviště a výchozí bod k Mechovým jezírkům je uprostřed vesnice, která leží uprostřed…
  Říká se, že kdo jednou navštíví Rejvíz, touží dostat se sem znovu a po…
Jednou z nejkouzelnějších lokalit v Jeseníkách je horská osada Rejvíz, …
Jedeme na Rejvíz! Cílem tipu na výlet je návštěva rašeliniště na …
V nádherné krajině Hrubého Jeseníku a osadě Rejvíz najdete možnost u…
Kdo by toužil v horské osadě Rejvíz po nějakém povyražení, má ho v okolí díky krásné přírodě vcelku dost (Mechové jezírko, hory,…
Hornoslezský Rejvíz je proslulý díky rozlehlým rašeliništím a mechovým jezírkům. Ty bývají uváděny jako největší rašeliniště …
Cílem tohoto výletu je jesenická strana Hrubého Jeseníku, konkrét…
NPR Rejvíz v Jeseníkách
Národní přírodní rezervace Rejvíz s rozlohou 331,29 ha, která je …
Při toulkách po Jesenicku a Zlatohorsku určitě pojedeme přes nejvýše…
Díky poloze na rozhraní tří pohoří má Jeseník nejlepší podmínky…
Pátek 18. 6. 2021 V noci tu byl klid. Jen horko nás vyhnalo už před půl os…
Rozcestník se neachází za Rejvízem u hlavní silnice do Dětřichova a Jesen…
  Nechci nosit rašelinu do slati, ale zdalipak víte, jaká je kromě NPR s Velkým Mechovým jezírkem a NS s haťovým chodníčkem druhá ne…
Naučná stezka Rejvíz nás vede k největšímu rašeliništi na Moravě, k…
Rejvíz
Velké a malé Mechové jezírko jsou rašelinná jezírka v SPR Rejvíz - 1,2 km…