Z Radavy na Radavu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Z RADAVYNARADAVU

Tento název jsem vybral pro všechny, kteří přijedou na dovolenou na rekreačnímísto Radava, které se nachází na břehu přehradní nádrže Orlík jeden a půl kilometru od obce Chrást. Pokud se někomu zachce projít se pěšky pomalou chůzí, pak vyjde z Radavy po červené turistické značce a po 1,5 km společně s modrou turistickou značkou do obce Chrást a odtudjeden kilometr po silnici na křižovatku, kde se dáme vlevo po silnici směrem k obci Voltýřov. Ještě před obcí navážeme vlevo na modrou turistickou značku, která nás zavede k tvrzi Holešice. Tato tvrz je z 12. století a je kulturní památkou. Je zde možné ubytování v penzionu, chatkách, v kempu i ve vlastním karavanu s možností připojení na el. energii. Oceníte možnost velmi dobrého občerstvení před dalším putováním. Z tvrze pokračujeme po modré turistické značce k rozcestníku s ČTZ. Odtud pak vpravo po červené zpět do místa ubytování na Radavu. Kdo by chtěl strávit dovolenou v Holešické tvrzi , pak se muže projít po již popsané trase, ale s cílem právě ve tvrzi. Tuto nedlouhou trasu doporučuji všem, kdo se chtějí projít a prožít si krásné okolí přehradní nádrže Orlík.

P.S. V bývalé škole v Chrástu byla vynikající hospůdka, kterou zatím neznámé okolnosti přinutily k přestěhování do Klučenic Na Panské. Vynikající jídlo, velmi příjemná obsluha a úžasný interiér. Několik snímků viz Fotogalerie z Chrástu. Kdo by to chtěl zkusit může zavítat do Klučenic 3 km od Voltýřova. Pokud se v interiéru nic nezměnilo, pak to stojí rozhodně za návštěvu. Za TK Blamiš Vladimír Vildt.

Za hezkou krajinou kolem přehradní nádrže Orlík.

Výborně jsme se najedli v kempu Radava a v restaraci tvrze Holešice.

Hezká krajina, přátelští lidé ve tvrzi, pěkný pohled na vodu přehradní nádrže.

Tvrz Holešice: Kontakt Mikuláš Bilišňanský tel: 777 083 887

www.tvrzholesice.cz mail: tvrzholesice@seznam.cz

Poslední aktualizace: 26.1.2017
Z Radavy na Radavu na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Z Radavy na Radavu

Orlík (přehrada)
Přehrada Orlík je dalším ze stupňů Vltavské kaskády na území jižních Čech…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na další výlet po rozhlednách. Tentokrát začínáme v Petrovicích, kam jezdí…
Neděle 15. 5. 2022 Na úzkém poloostrově v blízkosti osady Svatá Anna se spa…
Orlík nad Vltavou je obec ležící v jižních Čechách na severu okre…
Žďákovský most byl po dostavění nazýván technickým divem světa. Ve…
Orlík (zámek)
Zámek Orlík se tyčí na skále nad Orlickým jezerem. Zámek se nachází…
Když jede člověk po silnici č. 19 z jižních Čech na Plzeň, těžko může…
Tento krásný  most přes Orlickou přehradu byl oceněn…
Na Sedlčansku pokračujeme návštěvou rozhleden. Tahle je třetí. Je sice dlouhodobě zavřená, ale to pro nás nic neznamená. Chceme ji v…
Základní informace: Hrobka se nachází v zámeckém parku uprostřed upravené…
Obec Kostelec nad Vltavou leží nad údolím řeky Vltavy na jejím pravém…
Z Příbrami jsme vyjeli stařičkou Ladou směrem k Orlíku. Po prohlídce zdejšího zámku jsme se nalodili na parník, s nímž jsme se plavili vodami Orlické přehrady k hradu…
Obec Orlík nad Vltavou leží v jižních Čechách, v bezprostřední…
Objíždíme rozhledny na Sedlčansku. Od rozhledny Milada míříme na Onen Svět. Osada Onen Svět leží jen kousek na východ od silnice č. …
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pzval k návštěvě Zážitkového areálu ZEMĚRÁJ, který se nachází nedaleko Kovářova a…
Obec Kovářov leží asi 10 km severně od Milevska v okrese Písek ve…
                                       Kovářovskem   Kovářov je obec,…
Polovina ledna, člověk by čekal závěje sněhu a mráz. Omyl, příjemné počasí plné sluníčka, tedy o konání výšlapu bylo rozhodnuto. Na …
Obec Hoštice u Volyně je malinkou juhočeskou obcou v okrese Strakonice s…
Okružní trasa kolem Kovářova je opravdu nádherná, pokud alespoň trochu…
Památník se nachází asi 1 km východně od vsi Lety asi 500 m vlevo od silnice směrem k Orlíku nad Vltavou. Památník byl vystavěn v místě bývalého v…
Jedinečný zážitkový park ZEMĚRÁJ se nachází v lokalitě Budař u Kovářova…
Pátek 26. 5. 2023 Teplota v noci…
Rozhledna Kuníček se skládá ze dvou částí. Tou první je 9,6 m vysoký železobetonový válec obezděný kamennou přizdívkou, na jehož hraně se nachází…
Hrad Zvíkov se nachází na ostrohu vypínajícím se nad soutokem řek Vltavy a…
Kouzelný hrad Zvíkov Až zase budete jednou svižně uhánět od Prahy…
Zvíkov
Raně gotický Královský hrad Zvíkov se tyčí na skalnatém ostrohu nad…
Rozsáhlé zříceniny kdysi významného královského hradu Kamýk, nazývaného t…
Milevsko leží v Jižních Čechách, severovýchodním směrem od města Písek.…