Z Prachatic přes Libín do Chrobol

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Jedeme vlakem do železniční zastávky Prachatice - lázně a jdeme přes Libín (1095 m.n.m.), Sedélko a Rohanovský vrch (1010 m.n.m.) na nádraží v Chrobolech. Celková délka výletu je 12 km a převýšení asi 515 výškových metrů.

Vystupujeme z vlaku na zastávce s malou dřevěnou čekárničkou na jižním okraji Prachatic. Stoupáme mezi domy až k bývalým lázním sv. Markéty, které už dnes nefungují a bohužel i část bývalého areálu již podlehla zubu času. My se ale nezdržujeme a stoupáme strmě lesem až k rozcestí Nad Lázněmi, které je přímo nad zatáčkou silnice na Libínské Sedlo. Cesta stále stoupá, procházíme kolem rozcestí Na Hřebenech. Občas se, v místech kde je les vykácen, otevře pohled na zamlžené Prachatice. I sněhu přibývá, takže je cesta poměrně náročná. Brzy se mezi větvemi objevuje rozhledna, která mi trochu svou stavbou připomíná maják...

Stoupáme na rozhlednu (kterou popisuji v dalším článku). Je sice zataženo a silná inverze, ale nečekaně dobrá viditelnost. Je vidět i 50 km daleko. Tušíme i Novohradské hory a na druhé straně je vidět až za Javorník. Docela to fučí a tak se vydáváme na další cestu. Pokračujeme dál po modré TZ (až doposud jsme šli po červené). Pro naší cestu jsme si ale vytkli ještě jeden zajímavý cíl. Zdolat další dva tisícimetrové vrcholy v okolí: Na Skalce (1025 m.n.m.) a Rohanovský vrch (1010 m.n.m.). Jde spíše o hec a vnitřní pocit. Vrcholy samy o sobě nejsou tak zajímavé a hlavně jsou porostlé lesem. Procházíme kolem ledem obalených stromů až na rozcestí Sedélko. Popis dobytí vrcholů zde vynechám, jen uvedu, ža je to bez GPS orientačně velmi náročné a třešničkou na dortu je potom vždy vrcholové skalisko, které je zvláště za zimních podmínek bez horolezeckého materiálu (zejména ve druhém případě) téměř nemožné zdolat.

Celkem unaveni, ale šťastni z dosažení tří tisícimetrových vrcholů tak přicházíme až na nádraží v Chrobolech. Trochu nás tlačí čas, protože už zdálky slyšíme houkat naš vlak...

Svačinu jsme měli jako obvykle s sebou. Jelikož jsme byli na Libíně mimo sezónu a před desátou dopoledne, bylo by stejně ještě zavřeno...

Jednoznačně to byl výhled z rozhledny a krása zimního lesa. Výletu se celkem nedalo nic vytknout.

Mimo sezánu byl vstup na rozhlednu zadarmo a jízda vlakem za běžný tarif ČD.

Poslední aktualizace: 3.3.2011
Z Prachatic přes Libín do Chrobol na mapě
Autor: lamin

Příspěvky z okolí Z Prachatic přes Libín do Chrobol

Údolím Zlatého potoka
Ú d o l í m  z l a t é h o  p o t o k a  Putování údolím Zlatého potoka…
Nad Prachaticemi se vypíná do výšky 1.096 m známý vrch Libín, který…
Rozhledna na Libíně (1095 m.n.m.)
Turistická rozhledna na Libíně je pozoruhodnou stavbou. Je kamenná a vysoká 27 metrů a byla postavena v nadmořské výšce 1091 m.n.m. …
Malá pošumavská obec jižně od Prachatic. Dříve jako Fefry. První zmínky o…
Infocentrum Horská Kvilda - webkamera, aktuální počasíKvilda patří mezi…
Jednou z prvních zajímavostí, po nichž jsme se vydali pátrat při naší…
Dnes půjdeme na krátkou procházku za Malonínský kopec. Autem si popojedeme nad ves Frantoly v obci Mičovice, odkud se vydáme dál pěšky.     Po zap…
Bývalé Lázně sv. Markéty se nacházejí na okraji města Prachatic, na úpatí…
Horní tok řeky Blanice a její blízké okolí je z hlediska ochrany přírody …
Kostel sv. Jakuba se stavěl současně s městem v 1. polovině 14. století. Ke konci 14. století došlo k přestavbě presbytáře. Někdy po…
Prachatice leží v Jižních Čechách, západním směrem od Českých Budějovic. Město s…
Rčení kde se pivo daří, tam se dobře daří je sice otřepané, ale vlastně pravdivé. Stačí si vzpomenout na vypaseného Pandrholu a věčně nuzujícího Kubu…
Třetí díl jihočeského putování přestává popisovat cestu v sedlech bicyklů…
Muzeum se nachází hned vedle prachatického náměstí a cestu k němu najdete…
Kostel sv. Jakuba Většího patří k největším klenotům krásného jihočeského…
Spíš než o kašnu by mělo jít o fontánu, rozměrem spíš fontánku. Relativně nenápadné dílko, skládající se ze světlého kamenného válce, po bocích drážk…
Prachatická městská Dolní neboli Písecká brána je součástí středověkého…
Zřícenina hradu Hus stojí na strmém ostrohu ze tří stran obtékaném řekou…
Poznáváme Prachaticko a jedeme na zříceninu hradu Hus, která je vysoko na ostrohu řeky Blanice. Jedeme z Prachatic směrem na…
Údolní přehrada na řece Blanici mezi Husincem a Prachaticemi (asi 5…