Z Petrovic na Loupežnický vrch

Po vzoru Napoleona zavítejme dnes do Petrovic a okolí. Ano, Petrovice se chlubí skutečností, že je 19. 8. 1813 poctil návštěvou tento francouzský diktátor. Na naši návštěvu sice kronikáři nebudou vzpomínat s takovým nadšením, ale naše zážitky jistě nebudou o to menší. Petrovice nalezneme, když v Jablonném v Podještědí odbočíme z hlavního tahu Děčín - Liberec směrem k německým hranicím. Zaparkujeme a objevíme rozcestník, od něhož se do terénu vydáme po červené turistické značce. Prvním cílem se nám stane Loupežnický vrch s nadmořskou výškou 529 metrů, na němž podle některých pramenů stával středověký hrad ... hrádek ... hrádeček. Ne, je to opravdu jen vršík, nemusíme mít strach z nějakého extrémního sportovního výkonu. Informace o hradu původně pocházejí až ze 16. století, což už je relativně pozdě na získání jasné představy o jeho historii. Dokonce se ani neví, jaké nesl jméno. V mapách jsou zbytky sutě označené jako Větrov (Winterštejn) či Karlsfried. Po červené postupujme ještě kilometr a následně přesedlejme na modrou, která nám představí Lužické hory tak, jak je většinou neznáme. Opustíme totiž prostředí vulkanických hornin tvořících HORY a ocitneme se mezi pískovcovými bloky pocházejícími ze stejného období jako třeba Labské pískovce či Prachovské skály. U útvaru zvaného Podkova opět změňme barvu značení, tentokrát na zelenou, a zamiřme k Popově skále, která se nám po vyjití na mítinu poprvé představí v plné kráse. Pokud vystoupáme až na vrchol a je kvalitní viditelnost, máme šanci nahlédnout do lesů sousedního Německa a do hnědouhelných dolů v Polsku. Hlavně však máme jako na dlani Hrádek nad Nisou se zámkem Grabštejnem a celý Ještědský hřbet zakončený samotným Ještědem. Nechceme-li zpět k autu stejnou cestou, navrhuji následující variantu. Po zelené sejít do Dolního sedla s další Vyhlídkou na Hrádek. Odtud Krásným dolem dojít až k rozcestníku, zase změnit barvu na zelenou, která nás protáhne pískovcovými soutěskami až k osadě Polesí. Zde naše turistická promiskuita dosáhne vrcholu a my naposledy obměníme barvu trasy - do Petrovic se vrátíme po modré, po cestě zvané Hadovka, která se jen tak vlní po vrstevnici Liščí hory mezi bunkry z třicátých let. (auto, pěšky - 16 km) .

Poslední aktualizace: 12.1.2004
Z Petrovic na Loupežnický vrch na mapě
Autor: bart

Příspěvky z okolí Z Petrovic na Loupežnický vrch

Petrovice
Petrovice jsou nevelká podhorská ves, ležící v širokém údolí Kněž…
Sokol je výrazná znělcová kupa (593 m) západně od Petrovic se zbytky…
Zalesněný čedičový vrch byl dříve nazýván též Jestřáb a jeho vrch…
Výlet na vrchol Hvozd ,který patří mezi významné vrcholky Lužických hor.Výš…
Za dalším turistickým cílem jedeme do Lužických hor,nedaleko Hrádku…
Hvozd je jedním z nejvýznamnějších kopců v Lužických horách. Výrazný…
Heřmanice jsou podhorská zemědělsko-rekreační ves, nepravidelně r…
Pondělí 26. 6. 2053 V noci se ochladilo jen nepatrně, ale po včer…
Úterý 27. 6. 2023 Ještě v noci nás vzbudil pořádný liják, ale usn…
Výrazná pískovcová skála (565 m), vypínající se severně od Krásného dolu,…
Přátelé turisté, zvu Vás na úžasné výhledy Lužických hor, shlédneme území…
Zámek Lemberk vévodí krajině pod Lužickými horami nedaleko Jablonného v…
Další trasa Lužickými horami, nabídne zámek Lemberk, Zdislavinu studánku,…
Ingredience: 3 hodiny času prázdná láhev (může být i více lahví) malá…
Autem do Olbersdorfu. Odtud parním úzkokolejným vlakem do Kurort …
Známou, dominantní siuletu zámku Lemberk, spatříme ihned, když vy…
     Vypadalo to, že paní Zima se už konečně rozhodla předat svou vládu…
Hranice s Německem přejíždíme u Varnsdorfu, následuje několik odbočení Do…
Romantická zřícenina hradu Oybin, stojící na temeni pískovcové Stolové ho…
Přesněji řečeno letovisko Kurort Oybin neboli počeštěně Ojvín; svého čase…