Z Oselce do Oselce

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Z Oselce DO Oselce

Když padlo rozhodnutí pro toto putování po třech nezdařených pokusech, rozhodli jsme se, že turistických značek budeme využívat co nejméně. Stačí přece dobrá mapa a dílo se vydaří. A tak tedy podle turistických značek půjdeme jen kousek na začátku. Jinak mapa a tak si procvičíme práci s ní. Prvních pár stovek metrů z Oselce jsme šli po modré turistické značce a pak Doprava. Dále jen podle mapy. Kolem rybníků Hrozný, Pihovatý a Kutinův k rybníku Široký a pak dále po polní cestě až do Nové vsi. A protože líná huba holé neštěstí, bylo nutné se také místních obyvatel zeptat. Všichni ochotně poradili a my jsme se úspěšně dostali do Nové vsi. Ta byla po modré TZ nad plán. Tady opět polní cestičky maličko selhaly, ale dotaz u obyvatel byl opět úspěšný. Kousek po silnici a pak vlevo na polní cestu kolem rybníku Korytný k další křivatce polních cest. Zde se zase mapa točila dokola, ale nakonec se zastavila na správný směr. Úvozovou cestou jsme se vydali k samotě Stupovka, ale Nekvasovy nikde. Jen samé stromy. A najednou se objevila kouzelná vesnička a s místní cedulí. Nekvasovy. Odpočinek nám poskytla lavička před Kampeličkou, poštou, obecním úřadem, obecní knihovnou a pojišťovnou v jedné budově. Jen škoda, že obchod byl otevřen pouze do 10 hodin. Nevadí, vydáme se po silničce směr Chlumy a potom dále k rozhledně a kapli sv. Markéty. Tam jsme ze silnice odbočili po zelené turistické značce. Na vrchu u kapličky jsme zjistili, že za našimi zády se objevují pořádně černé mraky, které nevěštily nic dobrého. A tak rychle zpět do Oselce, kde nás občerstvila a jídlo připravila místní hospůdka, Obecní šenk V Podzámčí. Jen se za námi zavřely dveře strhnul se liják a vydržel ¾ hodiny. Pak jsme se vrátili k dopravním prostředkům kolem Střední školy uměleckých řemesel a odjeli k domovům. Všem, kteří si chtějí užít putování z 90 % bez turistických značek tuto trasu jen a jen doporučujeme. Užijete si krásnou krajinu a dost legrace. TK BLAMIŠ.

Za hezkou krajinou, kterou jsme zatím vlastně neznali. Kolem Kotouně, Černic, Nekvasov a sv. Markéty.

Bylo dobré, že jsme měli sebou vlastní zásoby potravin. Všichni se ale těšili do šenku V Podzámčí v Oselci, cíli naší cesty.

Krajina jak malovaná s hezkými rybníky a kaplí sv. Markéty, jak říkají místní sv. Markyty. Abychom zastihli otevřený obchod v Nekvasovech museli bychom nabrat apačný směr a to ještě zrychleným tempem. Otevírací doba jen do 10 hodin.

Mimo této trasy je možné projít další tři, které jsou v těsné blízkosti a krásně se i křižují. Propátráme a dáme vědět.

Poslední aktualizace: 18.11.2014
Z Oselce do Oselce na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Z Oselce do Oselce

Soukromé moto muzeum v Oselcích
Motomuzeum mohou navštívit jak autoturisté, tak pěší turisté. Do Oselec se…
Pátek 22. 5. 2020 V noci byl klid, teplota stejná jako předcházející dny,…
V mírně zvlněné krajině s četnými rybníky, s převahou luk a pastvin, v…
Raný středověk je spojen s pronikáním křesťanské víry na území Če…
Pačejovská pahorkatina se nachází v jižní části Nepomucké vrchovi…
Jdeme ze žst. Želvice ke kapli sv. Markéty nad obcí Chlumy a pak přes…
Vyráželi jsme, jak jinak, v pátek kolem jedné. Počasí bylo nádherné, ale…
Barokní zámek se nachází v obci Chanovice na Klatovsku v Plzeňském kraji.…
Jedem do Chanovic (550 m). Je to obec v okrese Klatovy - 16 km od Nepomuku…
                               Krajem čertových kamenů        První…
                       FORMANSKOU   STEZKOU Sobota 14. září 2013. Na tento den byl určen pěší výlet po Formanské stezce z Kasejovic. Všechno…
Kasejovice leží v Jižních Čechách, severozápadním směrem od města…
                    Přes dva kraje  Dne 2. října jsme se vydali na putování krásnou krajinou na rozhraní dvou krajů a to…
  Jedeme na západ Blatenska do míst, kde prochází hranice mezi Jihočeským…
PPPPPP – podesáté páteční pěší pivní průzkumný pochod   Zase po čtyřech…
Další z výletů naší jihočeské dovolené jsme zaměřili na památky a…
Každoroční Jarní výprava s kamarády se odehrála podle Petrových regulí. On byl na řadě s výběrem a volil okolí Blatné, kde kdysi…
Nepomuk leží v Západních Čechách, jihovýchodním směrem od města…
Výstavná budova nad historickým centrem městečka Nepomuk, cestou…
elezniční stanice Vrčeň to není stanice, kde nasedneme do vláčku a někam…