Z Onoho Světa na Onen Svět

Z Onoho Světa na Onen Svět.

Název tohoto pochodu je vskutku zajímavý, ale jde skutečně o konkrétní místo s konkrétní hezkou restaurací a rozhlednou, z níž je při dobrém počasí vidět skutečně daleko. Startovní místa jsou čtyři a to: Petrovice, Milevsko, Sedlčany. Čtvrté startovní místo je Onen Svět, kde se jde trasa, která má cíl v místě startu. My jsme se vypravili z Milevska. Trasa, kterou jsme měli projít se nám zdála velmi zajímavá a tak rozhodnutí padlo na Milevsko. Ještě noc před startem silně pršelo, dá se říci že lilo do 01 hod ráno. Představa, že po takovém lijáku půjdeme lesními a polními cestami byla všelijaká, ale přece jsme vyrazili.Také mnoho lidí z Milevska určitě déšť odradil. To se také projevilo na účasti. A tak kolem deváté hodiny jsme vyšli po červené značce od startu kolem autobusového nádraží, přes náměstí a Jeřábkovou ulicí k hájovně Boukal. Cesta nebyla tak mizerná jak si mnozí mysleli. Od hájovny nás pak cesta vedla lesem do Pechovy Lhoty. V jedné malé vesničce jsme si uvědomili, že jdeme vlastně o velikonocích, podle výzdoby před jedním domkem. Před námi byl podle mapky Kovářov, kde bylo naším úmyslem se občerstvit. To se nám také podařilo. Po žluté turistické značce jsme prošli Slavoňovem, přes Pelechy, zde po červené do Zahořan a Lašovic. Z Lašovic pak stoupáním do cíle na Onen Svět. Každý účastník měl možnost se velmi dobře najíst uvnitř v restauraci nebo venku u grilu. Díky slušnému počasí se to mnoha hladovcům podařilo. Zpět do Milevska nás odvezl linkový autobus.

Za pěknou krajinou kolem Milevska směrem k Orlické přehradní nádrži, za pěkným výhledem z rozhledny na Onon Světě, za poznáním co vlastně ten Onen Svět je.

Výborně jsme se najedli k restauraci v Kovářově a pak v restauraci a u grilu na Onom světě.

Hezká krajina, válcový mlýn těsně vedle trasy pochodu, Onen Svět s rozhlednou. I na rozhledně se nám líbilo, přestože díky zatažené obloze moc daleko vidět nebylo.

Ceny jídel i pití v kovářovské hospodě velmi dobré. Na Onom světě menší přirážka, asi díky nadmořské výšce 672 m.

Poslední aktualizace: 11.2.2010
Z Onoho Světa na Onen Svět na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Z Onoho Světa na Onen Svět

Milevský vyhlídkový okruh
MILEVSKÝ VYHLÍDKOVÝ OKRUH Délka – 22,5 km, obtížnost – …
Venku zatím mrzne jen to praská,pojďme tedy do tepla a poznávejme tvrdý život  příslušníků 43. výsadkového praporu v Chrudimi MILEVSKÝ KLÁŠ…
Milevsko, 9. října 2017 – Enviromentální centrum otevřou Lesy České…
Vracíme se z Moravy domů, cesta je dlouhá a tak zastavujeme v Milevsku, abychom se a…
                       Tři dny turistiky v Milevsku   Tři dny turistiky…
Prohlídkový okruh města Milevska Ve zvlněné krajině stř…
První písemné zmínky o Židech v Milevsku jsou z 16. století. Ve stoletím…
                                       Za Milevskými maškarami M…
Tuto pozoruhodnou sakrální stavbu, která se nachází v jihočeském Milevsku…
Další cyklovýlet po krásách jižních Čech tentokrát…
1. den. Tuto trasu jsme začali příjezdem vlakem do Milevska. Z východiště značených tras na náměstí jsme…
Milevsko leží v Jižních Čechách, severovýchodním směrem od města Písek.…
Klášter Milevsko
Premonstrátský klášter Milevsko je místo s tisíciletou sakrální…
Jeden z milevských kamenných svědků dávných tragedií najdeme v Sokolovské…
  Na okraji Milevska, v těsném sousedství kláštera premonstrátů, se…
V parku zřízeném v roce 1880 z aktivity strahovského opata Zikmunda Antonína Starého v místech bažantnice ze 17.století dnes najdeme díla sochařů z Čech i zahraničí.Sochařského sympozia pořádaného v letec…
Když se řekne klášter, většinou si každý představí kostel a nějakého toho…
Na okraji Milevska, v blízkosti klášterního areálu a hřbitova teče…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Mariánská klášterní bazilika minor patří k nejvýznamnějším památkám města…