Z Neratova do Bartošovic přes rozhlednu a Haničku

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na zajímavou túru Orlickými horami. Začínáme v Neratově, kam dojedeme autobusem z Bartošovic. V Neratově navštívíme kostel Nanebevzaté Panny Marie a po žluté značce se vydáme na Mezivrší, kde změníme barvu značky na červenou a jdeme po ní na Anenský vrch, kde stojí půvabná rozhledna stejného jména. Od rozhledny se vydáme po červené značce a NS k válečné tvrzi Hanička. Zde doporučuji projít si odbočky NS k objektům tvrze Hanička.Tu můžete navštívit i zevnitř a objekty si prohlédnout i zevnitř. Od Haničky sejdeme na rozcestí U černodolské rezervace a jdeme vlevo po modré značce na rozcestí Hadinec.Odtud jdeme po žluté značce do Vrchní Orlice, kde se bohužel žlutá značka napojí na silnici a po 4 kilometrech nás dovede do cíle v Bartošovicích.

Prvním bodem je kostel Nanebevzaté Panny Marie v Neratově, který vzkvétá do krásy každým rokem. Dalším bodem na trase je celkem nová rozhledna na Anenském vrchu, ze které je výhled do kraje. Dalším bodem je dělostřelecká tvrz Hanička a její sruby. Ve Vrchní Orlici je kostel sv. Jana Nepomuckého, který snad bude zachráněn před záhubou.

První možností občerstvení je Neratovský obchůdek, kde mají základní potraviny a nápoje. Dalším bodem je až na Haničce a pak v Bartošovicích v hotelu Zemská brána, který doporučuji i k ubytování.

Foto: správce

Kostel v Neratově vzkvétá do krásy, rozhledna na Anenském vrchu poskytuje krásný rozhled do kraje. Objekty tvrze Hanička nám stačila jen zvenčí, protože je tam pěkná kosa.Kostel ve Vrchní Orlici se snad podaří zachránit.

Aktuální otevírací dobu najdete na www.hanicka.cz

Vstupné-Dospělí 65 Kč

Autor: správce

Příspěvky z okolí Z Neratova do Bartošovic přes rozhlednu a Haničku

Bartošovice v Orlických horách
Perfektní rekreační oblast v oblasti Orlických hor,kousek od Polska.. Dobrá dostupnost autem, na kole..…
Bartošovice v Orlických horách – kostel sv. Máří Magdalény
Ačkoliv se Bartošovice považují za jednu z nejstarších vsí na horním toku Divoké Orlice, tedy nad Zemskou bránou (němečtí osadníci údolí nazývali…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, pozvu Vás tentokrát na cyklotúru po církevních památkách v okolí Bartošovic v Orlických horách…
Údolí horního toku Divoké Orlice, schované od vnitrozemí za hlavn…
Pozoruhodné místo, které může být na Turistice uvedeno jako cyklo-bar,…
Orlické hory a oblast kolem nich zvaná Podorlicko, je neskutečně malebným…
Polozapomenutý kraj, kterému povšechně říkáme orlické Záhoří (nejen podle…
Vrchní Orlice  -  kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice - kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice od roku1603 samostatná obec, dnes osada nacházející se mezi…
   Při pobytu v Orlických horách v okolí Zemské brány vřele dopor…
Pokud si chcete v Orlických horách pořádně protáhnout tělo a nevadí vám…
Prvorepubliková pevnost Hanička nám připomíná skvělé opevnění našeho…
 Průnik Divoké Orlice z Polska na naše území patří k těm…
Zemská brána je část řeky Divoké Orlice, kolem něhož se nachází přírodní rezervace taktéž pojmenované Zemská brána. Rozloha chráněného území je 88.22…
Do pohoří nebo oblasti, které říkáme Orlické hory jezdím celkem často,…
Pašerácká lávka se nachází v údolí Divoké Orlice, v přírodní rezervaci Ze…
Zemská brána – perla Orlických hor se nachází nedaleko přehrady pastviny, na toku řeky Divoké Orlice. Romantické údolí ve skalách místy až 25 m…
  Čtvrtý den naší dovolené v Králíkách se budíme do nevlídného zataženého…
V pdhůří Orlických hor, nedaleko přehrady pastviny a Klášterc…
Zemská brána je skalnatý úsek v údolí Divoké Orlice. Pod osadou Čihák se…
    Tentokrát se podíváme na skoro 2 km dlouhý úsek údolí mezi mostem nad…
Ledříčkova skála
Ledříčkova skála je součástí naučné stezky Zemská brána na Divoké Orlici (modrá turistická značka - viz trasa https://www.turistika.cz/turisticke…
Naučná stezka Zemská brána začíná u Zemské brány (článek) a vede po modré…
Obec, nacházející se ve Východních Čechách - Klášterec nad Orlicí,…
Zemská brána, Pašerácká lávka
Pašeráckou lávku najdete na naučné stezce Zemská brána. Přes Divokou…
bunkr Na Holém
Bunkr Na Holém, resp. pěchotní srub R-S-74 je součástí prvorepublikového…
Na výlet jehož cílem jsou Orlické hory a Tvrz Hanička jsme se z Vysočiny…
Děl. tvrz Hanička
Hanička je jednou z největších českých pevností postavených před druhou s…
Orlické hory patří mezi lokality, kam sice s nepravidelnou pravidelností…
Jedeme do Orlických hor, ne však na samotný hřeben hor, ale na jeho úpatí, do města, které je někdy nazýváno „hlavní město Orlických…