Z Náměště na Hané kolem Kosíře (30 Km)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na kole

Výlet začíná v Náměšti na Hané , kde musíme vyjet po kostkované cestě k místnímu zámku. Dále pak pokračuje po asfaltové lesní cestě, která vede od zámku až k vysílači nad obcí Ludéřov.Pokračujeme do obce Pěnčín a dále do Čech pod Kosířem. Z Čech pokračujeme naučnou stezkou kolem Kosíře až do obce Čelechovice na Hané. Odtud přes Lípy do Kaple a Slatinic zpět do Náměště na Hané.

Tento výlet jsme absolvovali s dětmi 5a 7 let a moc se jim líbil.Je to místy do kopce potom z kopce a je pořád na co se dívat , takže děti mají o zábavu postaráno a bez problémů to ušlapaly.Hned v Náměšti je pěkný Zámek s velkou zahradou . Vedle zámku za kapličkou je zřícenina starého hradu.

Nad obcí Ludéřov u vysílače jsou nádherné rozhledy po okolí. Je vidět sv. Kopeček, Šternberk, Jeseníky a Beskydy.(na tyto situace jsem byl dětmi donucen koupit dalekohled aby bylo pořádně vidět).Kousek od vysílače směrem k obci Ludéřov je keltská svatině. Svatyni tvoří jen sloup, ale asi 50m v lese jsou zřetelné známky opidia, tedy jeho valů. Po celém obvodu (cca 100X100 metrů) se dá obejít. Na kraji lesa jsou informační tabule o keltech.Kousek od svatině je chatka s občerstvením , ale je jen občas otevřená.(když se koná nějaké akce).

v Čechách pod Kosířem je hezký zámek s prohlidkou Mánesovy výstavni sině , krásná procházka po zámeckém parku , je zde k viděni atelier, goticky laděna rozhledna (bohužel nepřístupná).Nedaleko parku je hasičské muzeum a nově otevřené muzeum kočárů (vyšsi vstupné, soukromé vlastnictvi)

Z Čech je krásná naučná stezka až do Čelechovic.Vede kolem Kosíře(nenáročná , téměř po rovině).Na tabulích kolem stezky je spoustu zajímavých informací , které jsme o okolí vůbec netušili.

Ve Slatinicích se nachází lázně na pohybové ústrojí.V lázních pěkný park s restaurací.

Po cestě se dá nejdříve najíst v Pěnčíně(nemáme zkušenost s kvalitou), dále potom v Čechách pod Kosířem(taktéž nemáme zkušenost).Děti dostaly hlad až na naučné stezce , ale musely vydržet až do Čelehovic kde dostaly hranolky s kečupem. Hospoda v Čelechovicích vypadá na první pohled trochu jako vesnická putika, ale venkovní posezení vás mile překvapí.Několik velkých stolů s lavicemi , slunečníky, pískoviště pro děti, tabule na malování křídami.Velmi pěkné posezení.

Ve Slatinicích je několik možností, kde se dobře občerstvit. Máme zkušenosti z restaurace u Minářů(přímo naproti vchodu do lázní) kde nám velice chutnalo.

V Náměšti je hned u nádraží pizzerie, kde točí litovel a dělají výbornou pizzu. Je tu také hospoda u Muců kde je výtečná kuchyně.

Nejvíce se nám líbila naučná stezka kolem košíře.Starší dcera už umí číst(1 třída) tak nám chtěla všechny tabule o Kosíři číst.

Naučná stezka Velký Kosíř

Trasa není náročná a má délku něco kolem 30 km. Dá se projet velmi rychle , ale pokud chce člověk, vše co je po cestě vidět, tak je to celodenní výlet.

Trasa ve formátu GPX

Muzeum kočárů

Keltská svatyně u Ludéřova

Hasičské Muzeum

Zámek Náměšť na Hané

Poslední aktualizace: 5.9.2009
Z Náměště na Hané kolem Kosíře (30 Km) na mapě
Autor: Jarry

Příspěvky z okolí Z Náměště na Hané kolem Kosíře (30 Km)

Zámek a zřícenina hradu v Náměšti na Hané
Jedeme se podívat na zámek a rozvaliny hradu do Náměšti na Hané. …
Zámek je umístěn uprostřed kruhovitého parku, ze kterého čtyřmi s…
Náměšť na Hané-hrad Bývalé městečko Náměšť na Hané s řadou památek, dvěma…
Barokní stavba zámku stojí uprostřed kruhového zámeckého parku, od cesty…
  Zcela jistě hlavně u cestování  na 100 % platí známé heslo, že "život j…
   Slavný hudební festival Zahrada, konaný každoročně začátkem července,…
Vystupujeme na vlakovém nádraží v Náměšti na Hané.Svou cestu…
Jednou z nejcennějších chráněných památek nacházejících se v Náměšti na Hané…
Nedaleko Olomouce, na okraji Zábřežské vrchoviny se nachází přírodní…
U zámku zvaného Horní v Náměšti na Hané se kříží turistické trasy. A to…
Náměšť na Hané je městys ležící v oblasti Hané. Obec byla až do 16.…
Už letmý pohled stačí, aby si i nepoučený divák všiml, že náměstí v Náměšti (na Hané) zdobí velmi pěkné a kvalitní sochařské dílo. Jde o sloup se soc…
Obec Náměšť na Hané leží na soutoku říčky Šumice a potoka Baběnce 14 km z…
12. srpna 2010 byla zahájena Výstava květin a dekorací v zámku Náměšť na…
Pro obdivovatele drobných sakrálních památek zvaných boží muka je Haná skutečnou zemí zaslíbenou. Je proto nepřekvapivé, že nejednu …
Čtyřúhelníkové valy jsou první zjištěnou "viereckschanzí" na moravském úz…
Můžeme jet autem,autobusem,vlakem i na kole. Výborná dostupnost …
Celá trasa vede po žluté turistické značce. Start je na žel.zastávce…
Trasa začíná v Náměšti na Hané u nádraží a jdeme po červené TZ k zámku …
Trasa zacíná v Náměšti na Hané, kde  se dáme ke koupališti a terezským…