Z Mostu na Špičák

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Od nádraží v Mostě se vydáme Doprava po červeně značeném místním okruhu, který nás dovede k přesunutému děkanskému kostelu. Před kostelem nás upoutá opravený barokní špitál s kostelíkem sv. Ducha. V jeho prostorách je dnes stylová restaurace a na chodbě jsou fotografie z přesunu děkanského kostela v roce 1975, kdy kostel musel ustoupit těžbě uhlí. Samozřejmě nevynecháme prohlídku samotného děkanského kostela a expozice gotického a renesančního umění severozápadních Čech. Byla zpřístupněna i kostelní věž a tak po zdolání 197 schodů se nám otevře nádherný pohled na město a jeho okolí. Zajímavý je pohled na vznik nového jezera, které vzniká zatopením bývalého povrchového dolu. Vedle kostela bylo instalováno barokní pískovcové sousoší sv. Jana Nepomuckého,vynikající sochařská práce od neznámého autora. Děti se zde mohou vydovádět na dětském hřišti.

Od kostela se vydáme po silnici směrem na Braňany. Jdeme okolo vinice, která je na úpatí Špičáku. Na konci oplocení vinice odbočuje doprava pěšina, která nás zavede do bývalého kamenolomu. Pěšina se stáčí doprava do pěkného borovicového hájku pod znělcové stěny Špičáku. Ty jsou v poslední době hojně navštěvovány horolezci. Když budeme mít štěstí, tak zde můžeme obdivovat jejich odvahu a obratnost při zdolávání stěny. Pěšina dál mírně stoupá. Dojdeme k cestě, která nás dovede nad kamenolom. Odtud je hezká vyhlídka na napouštěné jezero a na Krušné hory. Cesta dál pokračuje v serpentinách až na vrchol 399 m vysokého Špičáku s výhledem na Most a na druhou stranu na letiště a vrcholy Českého středohoří.

Sestupujeme stejnou cestou, neodbočíme zpět na pěšinu pod skály, ale pokračujeme okolo krmelce až na větší cestu. Zde odbočíme do leva a dojdeme na letiště. Zde můžeme posedět a občerstvit se, nebo si domluvit vyhlídkový let.

Odtud se můžeme vrátit po silnici zpět ke kostelu, nebo se vrátíme stejnou cestou ke Špičáku a podle plotu jedné z největších vinic v ČR sejdeme do Rudolic a podchodem pod tratí přejdeme na nádraží v Mostě. Tuto cestu moc nedoporučuji. Podchod je většinou nevábný a někdy i nebezpečný. Lepší je přejít koleje po silnici. Je to sice delší, ale příjemnější.

Jdeme za kulturní památkou a do přírody, za pěknými rozhledy na Most a jeho okolí.

Je to krátký výlet a tak jen trocha pití přijde vhod na vrcholu Špičáku. Možností občerstvení je cestou dost.

Líbilo –pěkné rozhledy z vrcholu Špičáku a z věže kostela

Nelíbilo – zdevastovaná krajina po těžbě uhlí

Hněvín
Hněvín  •  Foto: Hribal

Děkanský kostel – více www.mumost.cz, vstupné na věž 10,- Kč

Využít lze také alternativní způsob dopravy po Českém středohoří a Podřipsku: Středohorský motoráček

Poslední aktualizace: 2.10.2014
Z Mostu na Špičák na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Z Mostu na Špičák

Most leží v Severních Čechách, jižním směrem od města Tep…
Morový sloup stál původně ve starém Mostě na prvním náměstí, je z roku 16…
O divadelnictví na Mostecku máme první písemnou zprávu již z roku 1681. Z…
Zajímavostmi města Most……               Přijeli mě děti na návštěvu a tak měli pro mě překvapení že spolu někam vyrazíme .A vyrazili jsme – do…
Sto dvacet centimetrů vysoká křtitelnice z hrubozrnného pískovce byla vyrobena pravděpodobně v 15. století. Stávala v kostele v Albrechticích, v malé vesničce pod Krušnými…
Tyto čtyři alegorické barokní sochy Živlů původně stály na římse původní …
Ve starém Mostě na I. náměstí stála původně renesanční kašna z roku 1587 -…
Například vlakem... Most je na tratích: 130 Chomutov - Most - Bílina -…
České Středohoří je krajem vyhaslých sopek, z čehož vyplývá, že dnes nám …
Na západní části města se nachází tři kopce, které jsou výraznou dominant…
Šibeník, nebo také Šibeniční vrch, je čedičový kopec obklopený panelovými…
Máme před sebou víc než 3 týdny volna. Zvažovali jsme, kam vyrazit. Během zim…
K 75. výročí ukončení II. světové války byl v Mostě na vrchu Šibeník postaven památník na spojenecké nálety, které se uskutečnily v letech 1944 – 45 především na chemické závody…
V lesoparku Šibeník byl otevřen Funpark, jehož součástí je vyhlídková věž, lanové centrum, 3D bludiště, dětské hřiště a občerstvení. Vyhlídková věž je vysoká 26 metrů a je z ní…
V Mezinárodním památníku obětem II. světové války na starém mosteckém…
Objekt vznikl rekonstrukcí starého městského krematoria na mosteckém hřbi…
Jezero se nachází pod vrchem Hněvín, těsně u přesunutého chrámu…
Původně byl mostecký farní kostel raně gotickou bazilikou, která byla pos…
Hrad Hněvín je dominantou města Most v Ústeckém kraji. Romantický areál,…